Twijfel

Gestart door Belleo, mei 20, 2007, 19:17:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Belleo

Hallo allemaal,

Zoals vele van jullie zullen weten zorg ik alweer bijna een jaartje voor mijn (volledig) blinde pakietje Belle. Nu heb ik laatst nog een topic geschreven over mijn oom en een verhaal er verder helemaal omheen van inteeld vogeltjes.

Nu kwam hij vandaag met de mededeling dat hij twee vogeltjes heeft zitten waarvan de oogjes niet open gaan en dus net zoals Belle (waarschijnlijk) blind zijn. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is om een jong parkietje aan gewoon vogelzaad over te zetten want ik heb Belle (weet niet pecies hoe oud ze toen was) denk ik toch ruim tot en met de 3de maand met de hand moeten voeren voordat ze volledig over ging op gewoon zaad. Ik weet ook wat er met de vogeltjes zal gaan gebeuren als ik ze niet in huis neem. De vogeltjes zijn ong. anderhalve week oud en ik ben zo wie zo nog niet van plan ze nu al te nemen maar volgens mijn oom hebben ze nu al een achterstand op de andere twee vogeltjes die er ook in het nestje zitten. 'k Heb hem gezegt dat ik ze zal nemen als de andere 2 uitvliegen maar heb nu toch zo m'n twijfels over hoe ik dit ga aanpakken.

Ook heb ik de duitste site waarin meer info staat over blinde vogeltjes laten vertalen door iemand dus daar ben ik nu ook wijzer uit geworden. En volgens mij is er bijna niemand die hier een blind vogeltje heeft maar ik zou toch graag willen horen wat jullie er van vinden.

Alvast bedankt.

Groetjes Belleo.

Ps. ben echter niet van plan elk 'zielig vogeltje' op te vangen maar omdat ik nu ervaring heb wil ik de gok wel wagen want ik vind wel dat je zo'n dietje hoe jong ze ook zijn een kans op leven moet geven.

Mars

Poeh, moeilijk hoor.
Afgelopen week was ik bij de dierenwinkeleigenaresse, die vertelde over een parkietje dat als een idioot overal teentjes af had gebeten, doordat het blind was, wat zij dus niet wist. Parkietje zat dus tijdelijk in een kooitje met anderen, waardoor het in paniek raakte.

Tja, als het nu 1 blind parkietje zou zijn, maar meteen twee. Misschien krijgen ze op die manier wel wat steun aan elkaar en misschien vind Belle het ook wel fijn. Het is in ieder geval een erg lastige situatie, maar als jij ze niet neemt, zullen ze afgemaakt worden. Dus ik denk dat het voor je zelf zal voelen, alsof je weinig keus hebt.

Wat je ook beslist, ik vind het een moedige beslissing.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Belleo

Bedankt voor je snelle reactie Marcia,

Ik vind het zelf ook een moeilijke beslissing daarom vraag ik jullie dus ook om jullie mening over dit alles.
In principe heb ik alles in huis maar ik wil voordat ik echt 'maatregelen' ga nemen afwachten hoe de twee zich ontwikkelen en niet toch nog dood gaan omdat ze nog zo jong zijn. Het met de handvoeren op het laatst is ook nog een mogelijkheid maar liever niet omdat het heel veel inspanning van mij zelf en ook van het vogeltje kost. Het gaat overgen sover twee turquisine parkietjes maar dat maakt volgens mij niet echt uit toch?

Belle vertoont tot dus ver nog geen gedrags stoornissen en omdat deze dezelfde aandoening zullen hebben als haar hoop ik dat (niet zoals met Mia) ze het wel goed met elkaar kunnen vinden. Maar gelukkig heb ik nog even de tijd

DarkWolf

Hoe zijn die parkietjes eigenlijk later? Rondvliegen zal waarschijnlijk niet lukken...Maar moet de kooi ook speciaal worden aangepast of weten ze perfect (na een tijdje) waar er een stokje is om te rusten?
Je kan die parkietjes later toch ook verkopen/weggeven.Alle ik bedoel dat je ze kan overzetten op zaadjes en dan kunnen ze toch naar een ander tehuis? Als je een echte parkietenliefhebber bent maakt het niet zo veel uit of die parkiet nu iets kan zien of niet, zo denk ik er toch over:)
Maar ik weet niet of jij dit wel ziet zitten, uiteindelijk steek je superveel tijd in die parkietjes..

Kleintjes

Hoihoi,

gehandicapte parkietjes leren toch snel met alles om te gaan. Blinde parkietjes vliegen weliswaar (vaak) niet of minder, maar ze hebben nog altijd plezier in 't leven.

Er is n site waar veel over gehandicapte en blinde vogels staat maar ik ben de site een vergeten. Wellicht dat iemand anders die weet.

Ik zie niet in wat er zoveel anders is aan gehandicapte parkietjes, ze zijn net als alle andere gezonde vogels die plezier in hun leven hebben.

Groetjes en liefs van ons aan jullie.

ps er zijn inderdaad enkele aanpassingen nodig, maar dat is niet veel bijzonders.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Belleo

#5
Citaat van: DarkWolf op mei 20, 2007, 20:05:46
Hoe zijn die parkietjes eigenlijk later? Rondvliegen zal waarschijnlijk niet lukken...Maar moet de kooi ook speciaal worden aangepast of weten ze perfect (na een tijdje) waar er een stokje is om te rusten?

Rond vliegen kan maar gaat als je kijkt naar de veiligheid absoluut niet natuurlijk. De kooi, jah een trappetje heb ik op de bodem en verder 4 stokken in de kooi. Moet zeggen dat ze vaak op dezelfde zit maar dat heeft ze zichzelf aan geleerd ;D. Het is echter niet zo dat ik ze uiteindelijk weg wil geven, tenzij iemand anders ze echt super graag wilt hebben en ik er echt niet meer voor kan zorgen, alleen al omdat ik dan (als alles volgens plan gaat) zo veel energie in die vogeltjes heb gestoken.

Kleintjes, in principe zijn gehandicapte vogeltjes niet veel anders als andere maar er bestaat in dit geval altijd een kans dat ze niet genoeg eten of dat ze ergens tegen aan vliegen waardoor het einde verhaal zou kunnen zijn. Het is echter niet zo dat ik ze daarom niet zal nemen en om de reden die ik in mijn eerste berichtje heb geplaatst en waarop Marcia ook op had gereageerd.

Het lijkt me voor Belle wel heel erg leuk om iemand te hebben waar ze tegenaan kan zitten en om mee te babellen wat ze nu continu tegen de vogels buiten en tegen mij doet.

Citaat aangepast. ;)
Groetjes, Sonja.

Belleo

#6
Oh, nog even op aanvulling van dit onderwerp ;)

Mochten ik de vogeltjes krijgen dan zal ik ze toch met de hand moeten blijven voeren totdat ze zelf kunnen eten. Kan ik ze dan in plaats van een couveuse ??? ook een plastike bak gebruiken? Het werd eerst gebruikt voor aquarium maar met een warme kruik en dekentjes is het toch ook een beetje een couveuse?

P.s mocht dit teveel afleiden van het oorspronkelijk onderwerp dan kan ik er altijd een ander topic over maken ;)

Mars

Een plastic bak is mogelijk, maar dan zou ik een warmtelamp er bij gebruiken met een thermostaat: dan kun je de temperatuur langzaam terug draaien. Maar als het kan, dan zou ik ze zo lang mogelijk bij de moeder laten zitten.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Belleo

Even weer een update:
Ik ga morgen kijken naar de kleine baby's  ;D
Maar omdat hij nog niet heeft gekeken afgelopen week hoop ik dat ze bijde gezond zijn verder.
"k heb ook al wel namen die overgens afkomstig zijn uit een film maar je moet zelf maar raden welke als je maandag avond tv hebt gekeken, namelijk Briseis (uit te preken als Briesééus) en Paris. De namen lijken geen van bijde op Belle dus ze hoeft niet verward te raken. ;)

Belleo

Hay,

Ik ben vanmorgen wezen kijken naar wat ik dacht blinde vogeltjes :( bleken ze toch alle 4 hun oogjes open te hebben. Waarschijnlijk waren die twee nog te jong geweest en hebben ze nu hun oogjes wel open ;D
Moet zegen dat ik er wel naar uitekeek ze in huis te nemen maar ik ben allang blij dat het nu goed met ze gaat.

wat mij betreft mag er op di topic een slotje omdat het uiteindelijk allemaal niet door zal gaan.

Sonja

Hoi Belleo,

Het zou goed kunnen dat ze gewoon nog wat te jong waren.
Voor de diertjes natuurlijk hartstikke fijn dat ze niet blind zijn! ;)

En een slotje op verzoek. ;)

Groetjes, Sonja.