Dick Weer...

Gestart door Dick uit Aruba, juli 17, 2005, 02:49:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dick uit Aruba

Donderdagmiddag werd mij gevraagd of ik geen interesse had in een kooi met twee vogels voor weinig geld. De eigenaar(s) zou zaterdag naar Nederland vertrekken en niemand zou ze willen hebben.

Mijn ervaring verklapte mij dat ik maar beter deze vogels kan overnemen en daar, als ik ze zelf niet hebben wil, zelf wel een eigenaar voor gaat zoeken. Je zal zien dat als ik ze niet overneem, de kooi gewoon wordt opengezet en de vogels zoeken het zelf maar uit..

Met een grote omweg had ik vrijdagochtend een cellulair nummer te pakken en belde die mensen om te vragen of de vogels er nog waren. Ja, die waren er nog. We hebben een afspraak gemaakt voor na 5 uur. Ik werk immers tot 5 uur.

17:20 kwam ik op het afgesproken adres, maar niemand was thuis. Ik zag de kooi met vogels buiten onder een afdakje staan. Vanwege een hond die daar ook liep kon ik niet dichtbij komen, maar het leken op een paar uit de kluiten gewassen Personata's. Omdat in dezelfde straat een kennis woont, ging ik daar even op de koffie om een eventuele thuiskomst van de vogeleigenaar af te wachten.

Om zes uur probeerde ik het nog eens. Wederom niemand thuis. Bellen op hen cellulair deed ook geen goed, geen gehoor. Toch wel zwaar geïrriteerd ging ik naar huis. Ik dacht dat ze misschien wel iemand had gevonden maar niet de moed had om de afspraak af te zeggen.

Goed, het was inmiddels zaterdag geworden, de dag van vertrek naar Nederland, en ik dacht "Toch eventjes gaan kijken."

Ja hoor, iedereen vertrokken, ook de hond en de kooi nog steeds onder het afdakje maar zonder vogels en het deurtje wagenwijd open.

Nu zit ik met het enorme vervelende gevoel dat ze gewoon losgelaten zijn, maar ik hoop dat iemand ze heeft overgenomen maar wou de kooi niet hebben. Ik kan me het bijna niet voorstellen, wand die kooi zag er pico bello uit. Het hele handeltje moest Awg 75,00 kosten (33 Euro) dus dat is geen reden om de kooi er niet bij te nemen.

Soms denk ik wel eens "mensen..."

Jorijn

Ongeloofelijk Dick :(

Dat mensen zoiets doen :(

echt onbegrijpelijk.  :angry:

Nu maar hopen dat die vogels alnog gevonden worden en een goed huis hebben.

Wat me ook wel ietsjes zorgen baard is dat die honden er nog zitten?

In ieder geval fijn dat jij er wel was die voor ze wou zorgen ;) (vogels)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Safrena

Hey Dick

Wat verschrikkelijk is dat toch

Hebben sommige mensen dan gewoon geen gevoelens of begrijpen die dan niet dat ook vogeltjes gevoelens hebben  :angry2:

Jij wilde ze dan lekker gaan verzorgen hebben ze niet eens gewacht op je, echt schandalig vind ik dit van die mensen  :angry2:

Ook ik hoop dat de vogeltjes nog gevonden worden en toch nog een goede thuis vinden :(

Vele groetjes

Ingrid

Hoi Dick,

Wat erg  :( . Verschrikkelijk dat mensen zo met levende wezentjes om kunnen gaan. Die arme vogeltjes, ik hoop inderdaad wat jij zegt, dat ze alsnog een goed thuis hebben gevonden.

Groetjes, Ingrid

Sonja

Hoi Dick,

Wat is dit afschuwelijk. :angry2:
Zulke mensen zijn geen dieren waard.
Ik hoop van harte dat het toch nog redelijk is afgelopen voor deze lieve vogels, maar eerlijk gezegd, heb ik er een hard hoofd in.......
Hadden ze nu maar op jou gewacht, dan waren ze tenminste verzekerd geweest van een leuk en goed leven, maar ja, da's achteraf.......... :(

Groetjes, Sonja.

Anita & Marisa

Hoi Dick,

Wat erg!!!!   :o  :(  :(  :(  
Dat deze mensen niet eens op je gewacht hebben!!!  :angry2:  Terwijl jij ze een goed thuis wilde geven!
Verschrikkelijk toch......"mensen".....

Dick uit Aruba

#6
UPDATE!

Goed nieuws!

Ik werd vandaag gebeld door een meisje die vroeg of ik die vogeltjes nog wilde hebben. Enigszins verbaast gaf ik een bevestigend antwoord en vertelde het verhaal wat ik jullie ook vertelde.  Dit had ik beter niet kunnen doen wand daar was ze op z'n allerminst niet in geïnteresseerd.. (Aan de andere kant ben ik natuurlijk zeer opgelucht te weten dat ze niet aan hun lot zijn overgelaten)

Goed nieuwe afspraak, nieuw adres en ik daar naar toe. Waarom ze die kooi niet hadden genomen werd me snel duidelijk, het was er gewoon veelte klein, maar waarom ze bij hen staan en niet bij mij werd me ook snel duidelijk.

Het meisje was in de veronderstelling dat zij er veel meer geld voor kon krijgen dan die 75 gulden. Ze kosten immers in de locale dierenwinkel 110 gulden per stuk. Dus als ze er 150 voor zou kunnen vangen dan zou dat voor de koper ook nog een koopje zijn, het zijn er immers twee. Hier bij komt nog dat het vooroordeel op Aruba bestaat dat Nederlanders geld hebben.

Ze zei: "Ik heb er 150 gulden voor moeten betalen, dus voor die prijs moet ik ze ook gaan verkopen." Nu moet ik jullie eerlijk verklappen dat ik wel eens rare dingen doe, maar dat wil niet zeggen dat ik gek ben. Ik legde haar uit dat ik een koppel personata's (want dat zijn het) kan kopen voor 60 gulden bij een willekeurige kweker en dat ze dan maar een andere koper moet zien te vinden. Hier komt nog bij dat ik ze niet wil hebben omdat ik een chronisch tekort heb aan vogels, maar ik wil dat ze goed terechtkomen.

"Nou goed dan, u kunt ze krijgen voor 60 gulden." Ik had op een moment zoals deze ze liefst (figuurlijk dan) een schop willen geven op het gedeelte waar haar rug anders gaat heten.

Goed omwille de vogeltjes en niets anders dan de vogeltjes, zal ik morgen na mijn arbeid passeren en ze overnemen.

De personata's zien er gezond uit en zijn erg bewegelijk en luidruchtig. Laten we even afwachten wat het worden zal. Namen? Ik denk dat de man Wierie zal gaat heten, hij heet de kleur van zeewier en de ander Bonita = Mooi (meisje).

Ingrid

Eind goed, al goed!! Pfff dat dat meisje er wel een handeltje in zag is natuurlijk verschrikkelijk  :angry: .
Maar Dick, ik weet zeker dat deze vogels bij jou een goed onderkomen zullen hebben. Wederom een applaus en jij mag van mij de titel: "ultieme dierenliefhebber van 2005" dragen.

Groetjes, Ingrid

Sonja

Hoi Dick,

Gelukkig!!!, dat het uiteiindelijk goed is afgelopen!
De manier waarop sommige mensen dieren beHANDELEN (letterlijk, in dit geval) is meer dan erg. Ze gaan hierbij totaal voorbij aan het feit, dat het om levende wezentjes gaat, die liefde en respect verdienen.
Gelukkig gaan ze bij jou een ontzettend fijn en goed leven tegemoet. :D

Drie hoeraatjes voor jou Dick! Geweldig!  :thumbsupsmiley:

Groetjes, Sonja.

Safrena

Hey Dick

Dat is nog eens goed nieuws dat de vogeltjes niet aan hun lot zijn overgelaten ;)

en dat ze nu toch op een heel goed adres komen namelijk bij jou :P

Het is wel heel erg  jammer dat sommige mensen vogeltjes nog steeds zien als  handelswaar  in plaats van levende wezentjes :(

Veel plezier met je nieuwe vriendjes

vele groetjes

Dick uit Aruba

#10
Citeer...en jij mag van mij de titel: "ultieme dierenliefhebber van 2005" dragen...
[snapback]7661[/snapback]

Lief van jou om dat zo te zeggen  :D , maar nu ben ik niet op zoek naar erkenning van wat ik dan ook voor de dierenwereld mag betekenen maar naar herkenning van het dierenleed.

Als mensen nu maar kunnen inzien dat er vreselijke dingen gaande zijn, kan men zich een mening vormen en zich niet laten verleiden om uberhaubt huisdieren te nemen of meer te nemen dat ze aankunnen.

Als dieren hun eigen baasje konden kiezen, hadden heel wat minder mensen dieren, zeker weten.

Ingrid

CiteerLief van jou om dat zo te zeggen  :D , maar nu ben ik niet op zoek naar erkenning van wat ik dan ook voor de dierenwereld mag betekenen maar naar herkenning van het dierenleed.
[snapback]7666[/snapback]

Dat weet ik Dick dat je geen erkenning wilt ;), evengoed vind ik dat je die titel verdient. Niet alleen omdat je goed voor je dieren zorgt, maar juist omdat jij dierenleed ook wil herkennen.

Groetjes, Ingrid

Caradow

Ik zie binnenkort een nieuw vogelopvang centrum verschijnen op Aruba :)

Dick's Vogelparadijs

Dick, ik vind je een kanjer dat je dit doet voor al die vogels. Ik weet het is het topje van de ijsberg en er zijn zo veel vogels die je niet kunt redden, maar als ik een vogel was, die verwaarloosd werd, dan zou ik op Aruba willen wonen :):):)

Dick uit Aruba

CiteerDat weet ik Dick dat je geen erkenning wilt ;), evengoed vind ik dat je die titel verdient. Niet alleen omdat je goed voor je dieren zorgt, maar juist omdat jij dierenleed ook wil herkennen.

Groetjes, Ingrid
[snapback]7667[/snapback]

:blush: Je ben te sterk voor mij  :D

Anita & Marisa

Ook wij vinden dat jij deze erkenning verdiend  ;)
We vinden het geweldig, fijn en super dat er nog mensen bestaan zoals jij!!!!
Echt super, super, super!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

Dick uit Aruba

#15
...slot.

Ik bekeek mijn agenda, ik bekeek mijn horloge en ik bedacht dat  ik nooit eventjes na vijf uur daar kon zijn om de twee personata's me toe te eigenen. Om 14:50 besloot ik haar dan maar even te bellen om te zeggen dat ik een half uurtje later zou komen, zeg tegen een uur of zes.

Eigenlijk keek ik er wel een beetje naar uit. Altijd leuk nieuw bloed in huis. Ik had een transportkooitje en een vangnetje al klaarliggen in de auto. Zo ook een handschoen. Die bek van zo'n personata vind ik er toch wel indrukwekkend uitzien.

"Oh!" zei het meisje "ze zijn al allang verkocht hoor meneer!"
...even was ik stil...
"Nou meisje, veel succes dan maar en nog bedankt voor het afbellen!"

Nou ja, ik vind het best, ze hebben een huis. Jammer wel een beetje. Geloof me maar lieve dierenvrienden: hier is het wel iets maar niet veel meer beter dan in Nederland wat dit betreft.

Mariëlle S

Draait alles in het leven dan alleen nog maar om geld! Blijkbaar wel voor een heleboel mensen.  En dan niet eens de moeite nemen om te zeggen dat ze nog een andere geïnteresseerde heeft.  :angry:  Tjonge,jonge misschien moet er maar een verplichte cursus in omgangsvormen en dierenverzorging gegeven gaan worden. :P

Ik hoop met je mee dat de vogeltjes een goed tehuis hebben gevonden. Twijfel wel een beetje of ze het daar net zo goed zullen hebben als bij jou, maar ja, bij jou is het inderdaad wel een vogelparadijsje.

Veel succes met je andere fladderaartjes :D

Carla

ze zal blijkbaar iemand gevonden hebben zeker die er meer voor betaalde !!! :angry:  :angry:  :angry:  En er vlug nog wat geld uit hebben geslaan :angry2: .
Hopelijk gaan die twee vogels een goed leven tegemoet en gaan ze het op hun nieuwe thuis zo goed hebben als dat ze het bij jou zouden hebben gehad.

Dick uit Aruba

Citeer...
Hopelijk gaan die twee vogels een goed leven tegemoet...
[snapback]7843[/snapback]

...en daar gaat het uiteindelijk om.  Een niets vermoedend persoon heb ze gekocht en zal er nu zorg voor dragen.  

Ik ben gewoon blij dat ze niet ergens in het wild rondvliegen waar ik in eerste instantie bang voor was. Kortom: het is allemaal goed afgelopen.

Nu zat ik zelf niet op meer vogels te wachten, ik heb er immers al erg veel in de huiskamer, maar omdat ik het vermoeden kreeg dat ze toch mijn kant op gingen komen, verheugde ik me er wel op.

Anita & Marisa

Hoi Dick,

Wat erg zulke mensen  :angry2:. Gewoon om te janken!!!!  :(  :thumbsdownsmileyanim:  :weirdsmiley:

We hopen echt dat ze een goed thuis hebben gekregen... Hopelijk hebben ze hen niet laten vliegen. Maar dat zal wel niet, want zo te horen zijn het geldwolven  :angry2:

Toch super dat jij ze een kans wilde geven en hen liefdevol op wilde nemen in je huis! Echt super!

Veel liefs,
Anita en Marisa.

jessay

Ik ken wel sterkere verhalen dan dat in nederland.

Tot mijn grote verbazing las ik op marktplaats dat een mw opzoek was naar een valkparkiet voor bij haar eigen parkiet want dat kon ze ze samen loslaten want ze had ergens gelezen dat valkparkieten wel overleven in het nederlandse klimaat.

Nu snap ik mensen best die dieren vrijheid willen geven hoor en als je dat met dieren doet die uit de omgeving komen prima.

Als de mw in australie had gewoon had ik het geen probleem gevonden. Maar daar wonen we nu eenmaal niet. Nu is het bekent dat er papagaai achtige zijn die met moeite kunnen over leven in het nederlandse klimaat als de winters niet te streng zijn en er genoeg mensen zijn om ze te voeren. Maar jeetje koop geen vogel als je er niet tegen kan dat ze binnen moeten zitten.

Ook vind ik het trouwens slecht voor de plaatselijke flora en fauna. Ik bedoel om met jouw voorbeeld mee te gaan. personata's zijn nu niet de meest diervriendelijke vogels op aarde.

gr jessica

Anita & Marisa

Tot mijn grote verbazing las ik op marktplaats dat een mw opzoek was naar een valkparkiet voor bij haar eigen parkiet want dat kon ze ze samen loslaten want ze had ergens gelezen dat valkparkieten wel overleven in het nederlandse klimaat.

Nu snap ik mensen best die dieren vrijheid willen geven hoor en als je dat met dieren doet die uit de omgeving komen prima.


Wat een verhaal!!!!!  :(  :angry:
Daar snappen wij helemaal niets van??? Je kunt je parkieten ook de vrijheid in huis geven! En deze beestjes een goed leven geven? Maar hoe verzinnen ze zoiets om er een vogel bij te vragen om samen lost te laten???? :glare: