Sinds hun baby vogeltje dood is gegaan gaan ze niet meer in het broedhok!?

Gestart door ashley, mei 19, 2007, 12:24:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ashley

hallo,
misschien hebben jullie al ergens gelezen dat ik 5 eitjes had en er eentje is uitgekomen en die maar 4 dagen oud is geworden :'(
maar ik wilde dus dat ze nog een keertje gingen paren.
maar het broedhok hangt er nu 2 weken alweer helemaal schoon en ik heb nog maar 1 keer gezien dat ze er in ging en dat was in het begin.
kan het zo zijn dat ze weet hoe het broedhok nu is en pas als ze eieren moet leggen ze er dan pas in gaat.
of heeft ze geen interresse meer of durft ze niet meer.

alvast bedankt voor reactie

groetjes ashley

Safrena

Hey ashley

Het is inderdaad best mogelijk dat dat gewoon momenteel geen zin heeft om te broeden

Als ik me niet vergis is het nog niet zolang geleden dat ze eitjes heeft gehad.
Persoonlijk zou ik het broedblok nog even weghalen en eventueel binnen een paar weken nog een keertje opnieuw hangen
Misschien dat je popje dan wel weer wil, maar dat is geen zekerheid

Het kan evengoed dat ze dit jaar geen zin meer heeft in broeden.


Vele groetjes

ashley

hallo, safrena
bedankt voor je reactie.
anderen hadden gezegt dat ik het broedhok moest laten hangen dus ik wacht het nog heel even af, en als ze er dan nog niet naar omkijkt dan haal ik het even een paar weekjes weg en anders word het dit jaar gewoon geen broeden meer ;)
dat zou ik wel jammer vinden maarja het is wat het beestje wil!!

groetjes ashley

DarkWolf

Waarom zou je het na een paar weken niet terug omhoog hangen, zoals Safrena zegt.
Gewoon nu wegnemen, het koppeltje 4weken ofzo terug op hun effen laten komen en dan broedhok terughangen. Misschien gaat ze er in, misschien niet...Maar het is het proberen waard, of niet?

ashley

hallo,

oke ja anders doe ik dat wel ;)
misschien dat ze dan wel weer interesse heeft moet ik even kijken want dan zit mijn vakantie er tussen dus moet ik even kijken wanneer ik het terug hang want ik heb wel een hele goede opasser voor ze, maar als er kleintjes zijn wil ik er natuurlijk voor ze zijn ::)

groetjes ashley

ashley

hoi,
ik ben toch weer eigenwijs hoor want ik wilde dus het broedhok weghalen maar er lagen weer nieuwe veertjes net als de vorig keer, en gisteren zaten het mannetje&vrouwtje samen heel even in het broedhok dus ik heb hem toch maar laten hangen dat is toch nu eigenlijk beter?? ???

groetjes ashley

Nadine

Als er veertjes in liggen en het koppeltje er weer in heeft gezeten..
Zou ik hem gewoon laten hangen.. en als je had fout had kun je hem altijd nog weg halen  ;)
Anders verstor je het net als ze wouden gaan broeden ;)