xtra vital moet ik daar nog iets bijgeven

Gestart door tomika, mei 14, 2007, 19:19:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tomika

Hallo allemaal ;D

Ik heb sinds vandaag een nieuw vriendje hij heet calimero.Hij is wit met een geel vlekje op zijn hoofd.

Ik heb xtra vital gekocht voor hem moet ik buiten deze voeding nog wat bijgeven.Ik heb gehoord dat deze voeding ontzettend goed moet zijn.Mag ik hem nog wel trostgierst en een snoepstokje geven.Ik heb bij mij andere twee parkieten nooit deze voeding geven dus ik heb er geen ervaring mee.

Wie kan mij raad geven?


Liefs tomika

Idske

Hoihoi,

Xtravital zit alles al in, kijk maar eens op de verpakking. Trosgierst is erg vet dus geef dat niet te vaak en snoepstok is helemaal niet zo gezond voor je parkietje. Er zit veel zoetigheid in.

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Scotty - Keecko

Hoi Tomika,

Snoepstokken zijn inderdaad niet goed voor je parkietje. Ze bevatten veel suiker dat niet goed is voor de krop van je parkietje.

Trosgierst max. een halve sliert per week (per parkiet), maar dat vind ik eigenlijk al veel te veel. Hier krijgen ze met zijn 2-en een halve sliert in de 3 of 4 weken.

Verder kun je naast de dagelijkse hoeveelheid XtraVital ook een stukje vers fruit of groente aanbieden (goed afspoelen en evt. schillen). Dit is voor de vitamientjes.

Groetjes, Ilse

Mars

Enne...netjes de aanbevolen hoeveelheid aanhouden (1,5 schepje, geloof ik). 's avonds even uitblazen en afhankelijk van de hoeveelheid dan wat meer of minder geven. Het moet zo goed als 'op', zodat calimero alle soorten zaadjes binnenkrijgt.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

tomika

#4
Hoi mars,

Dank je wel voor de tip ik zou vanavond zijn etensbakje effe uitblazen.Hij is vandaag pas begonnen met eten.Heb wel wat zaad op de bodem gegooid vanmorgen omdat hij eerst niet zijn etensbakje kon vinden maar die heeft hij inmiddels ondekt.Ja ik weet eigenlijk hoeveel schepjes erin moeten kan er eigenlijk niet zoveel wijs uit maar ik heb er niet te veel van in gedaan.Vanmorgen heeft hij al een stukje appel gekregen en daar heeft hij een stukje van gegeten.

Hoi ilse,

Nee ik geef nooit veel trostgierst en snoepstokjes.De andere parkiet krijg zo nu en dan maar eens een snoepstokje een keer in de paar maanden.En trostgierst zo nu en dan zo een hele en dan een paar weken niks meer.Fruit bied ik wel regelmatig aan.Met me andere twee vogels is het ook altijd goed gegaan ze toch ruim over de 7 jaar geworden.

Maar omdat ik nu op dit voer ben overgestapt omdat ik gelezen had dat het heel goed is voor je vogeltje vroeg ik me af of je dan nog andere dingen er bij kan of mag geven.


Veel liefs tomika

Berichtjes samengevoegd. Gr. Ingrid

nick

hoi hoi,

xtravital zit alles in, dus eigelijk hoef je er niet veel bij te geven.
een snoepstengel kan afentoe :)

maar niet te vaak hoor  ;)

gr nick