xtra vital moet ik daar nog iets bijgeven

Gestart door tomika, mei 14, 2007, 19:19:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tomika

Hallo allemaal ;D

Ik heb sinds vandaag een nieuw vriendje hij heet calimero.Hij is wit met een geel vlekje op zijn hoofd.

Ik heb xtra vital gekocht voor hem moet ik buiten deze voeding nog wat bijgeven.Ik heb gehoord dat deze voeding ontzettend goed moet zijn.Mag ik hem nog wel trostgierst en een snoepstokje geven.Ik heb bij mij andere twee parkieten nooit deze voeding geven dus ik heb er geen ervaring mee.

Wie kan mij raad geven?


Liefs tomika

Idske

Hoihoi,

Xtravital zit alles al in, kijk maar eens op de verpakking. Trosgierst is erg vet dus geef dat niet te vaak en snoepstok is helemaal niet zo gezond voor je parkietje. Er zit veel zoetigheid in.

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Scotty - Keecko

Hoi Tomika,

Snoepstokken zijn inderdaad niet goed voor je parkietje. Ze bevatten veel suiker dat niet goed is voor de krop van je parkietje.

Trosgierst max. een halve sliert per week (per parkiet), maar dat vind ik eigenlijk al veel te veel. Hier krijgen ze met zijn 2-en een halve sliert in de 3 of 4 weken.

Verder kun je naast de dagelijkse hoeveelheid XtraVital ook een stukje vers fruit of groente aanbieden (goed afspoelen en evt. schillen). Dit is voor de vitamientjes.

Groetjes, Ilse

Mars

Enne...netjes de aanbevolen hoeveelheid aanhouden (1,5 schepje, geloof ik). 's avonds even uitblazen en afhankelijk van de hoeveelheid dan wat meer of minder geven. Het moet zo goed als 'op', zodat calimero alle soorten zaadjes binnenkrijgt.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

tomika

#4
Hoi mars,