DRINGEND !

Gestart door smurfj, mei 16, 2007, 16:31:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Sonja

Hoi Jens,

Dat is fijn om te horen. ;)

Maar ook ik ben wel heel benieuwd wat er nu aan de hand was met Smurfj.
Is je oom nog naar hem komen kijken? En wat vond hij ervan?

Hoe gaat het nu met het zwarte nageltje?

Hou Smurfj toch nog maar goed in de gaten, voor alle zekerheid....

Groetjes, Sonja.

Safrena

Citaat van: Sonja op mei 17, 2007, 17:59:55
Maar ook ik ben wel heel benieuwd wat er nu aan de hand was met Smurfj.
Is je oom nog naar hem komen kijken? En wat vond hij ervan?


Hey Sonja

Ik heb van jens nog een pb gehad
Zijn nonkel is inderdaad nog langs gekomen. Volgens hem was de reden dat het parkietje  nog moest wennen.
Verder niks aan de hand :-\

Het advies van Appelazijn vond zijn nonkel ook niet goed, dat is volgens hem veel te zuur :-X
Toch word dat door heel veel vogelartsen en dierenartsen aangeraden en word dat door heel veel kwekers wel gebruikt ;)

Maar goed, het belangrijkste is toch dat het met zijn parkietje blijkbaar weer goed gaat en dat het diertje goed eet en aktief is

Vele groetjes

Sonja

Fijn om te horen, gelukkig maar dat alles dan toch goed is. :)

Bedankt dat je het even hebt laten weten. ;)

Groetjes, Sonja.

smurfj

hoj,
ja alles was weer oké, DAT DACHTEN WE TOCH!!!!!!

deze nacht is smurfje helaas overleden,
ik heb deze namiddag al een nieuw parkietje gekregen,
blacky genaamd, zwart, grijs en wit
een hele mooie,
heel actief in de kooi
maar nog 1 probleempje hoe kan ik hem echt HANDtam krygen,
ik begryp al die raad van hier op die site niet hoor:p kan iemand me dit specifiek even uitleggen?


vele groetjes van parkietenvriend jens x

DarkWolf

Ik dacht het gistern eigenlijk al maar durfde niks typen, want misschien zat ik er naast.
Maar het komt héél vaak voor dat een dier eerst ziek is, dan opeens weer levendig is en nadien héél snel sterft. Hebben wij ook meegemaakt met onze hond.
Voor handtam maken kun je kijkn op: http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Mars

Heel veel sterkte, met je verlies. ook hier was daar al een gedachte naar: een tijdelijke opleving. Vervelend voor je.

Gewoon de link even lezen, voor de jusite informatie. En anders de zoekfunctie gebruiken met 'tam'.

Succes!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Trippy

CiteerVoor handtam maken kun je kijkn op: http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Darkwolf, hij snapte niet wat daar beschreven stond ;)

Heel veel sterkte met het verlies van Smurfje.

Handtammaken:

Om te beginnen, je doet je hand rustig in de kooi en houd hem gewoon stil in de ingang,
Als je parkietje heel erg gaat vladderen wacht dan tot je parkietje gestopt is met vladderen beloon hem met een aantal woorden en trek je hand rustig de kooi weer uit.
Zelf doe ik altijd als de parkiet niet gaat vladderen kijken hoe tam hij is, ik ga met mijn hand naar de parkiet toe en kijk of hij op wil stappen.

Maarjaa ...

Als hij niet meer vladderd als je met je hand de kooi in gaat is het tijd voor de volgende stap,
Probeer je parkietje op je hand te krijgen door middel van wat lekkers.
Leg bijvoorbeeld wat trosgierst op je hand. op een gegevenmoment kan je parkietje de lekkernij niet weerstaan en zal hij op je hand komen om even lekker te snoepen.

Als dit gebeurd is is het tijd voor de volgende stap.
Nu moet je proberen om je parkietje zonder trosgierst op wat op je hand te krijgen.
Lukt dit een aantal keren, dan mag je je parkietje handtam noemen en kan je hem/haar laten vliegen.

Veel succes,
Ursula

P.S. voor tips bij de eerste keer vliegen, klik op de link van darkwolf, of die bovenin mijn berichtje staat

Mars

Even nieuwsgierig, heb je Blacky nu sinds maandag of sinds vandaag? Je spreekt jezelf tegen in twee verschillende topics.
Tam maken is rustig proberen met veel geduld. Dus zoals Trippy scxhrijft stap voor stap en zorgen dat je parkietje eerst aan de ene stap gewend is (bijvoorbeeld rustig is als je je hand in de kooi hebt), voor je aan de andere stap begint (proberen op je hand te krijgen). En dan langzaam heen en weer bewegen.

Maar lees de links maar gewoon even, want volgens mij zijn die redelijk begrijpelijk. Nogmaals als je tam maken in het venstertje 'zoek' in typt, krijg je enorm veel verhalen over hoe je een parkietje tam maakt. Dat zou toch moeten lukken?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sonja

Hoi Jens,

Wat een verdrietig bericht, dat Smurfje het toch niet gehaald heeft.... :(
Heel eerlijk gezegd ben ik niet zo heel erg verbaasd, maar ik hoopte natuurlijk dat ik het mis zou hebben.

Maar je eerste berichtje klonk al helemaal niet best, vandaar ook het aandringen om er een dierenarts naar te laten kijken.
Het is jammer dat je oom ook niet heeft kunnen ontdekken wat er mis was met Smurfje.

Niemand kan jouw lieve Smurfje vervangen, maar ik hoop dat Blacky je verdriet een klein beetje kan verzachten.....

Smurfje heeft een heel speciaal plekje in je hart....

Veel sterkte,
groetjes, Sonja.

Idske

 :'( Wat ontzettend jammer dat hij het niet gehaald heeft!
Veel sterkte gewenst met het verlies van Smurfje!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Safrena

Hey smurfj

Ook namens mij heel veel sterkte met het verlies van je vriendje :'(

Vele groetjes

Nadine

#31
Gecondoleerd met het verlies van smurfje!  :'(

Toch wil ik een opmerking maken..
Misschien ging het al bij meer door het hoofd,
Misschien ook niet..
ik bedoel dit echt niet gemeen of lullig of iets!
Maar wil het gewoon even kwijt  :(

Is het wel slim geweest om een nieuw vogeltje aan te schaffen?
Ik bedoel Smurfje was echt heel erg ziek! en je mocht hoe dan ook NIET naar de dierenarts..
Dat zul je nu lijkt mij dus ook niet mogen met je nieuwe vriendje..
En wat nou als hij ziek word over een week/maand/paar jaar?  :o
Ik weet van mijzelf dat mijn ouders ook tegen zijn.. Maar ik heb zelf het nodige geld om TOCH te gaan  :o

Dit is echt niet aanvallend bedoeld..  :o
Maar is deze aanschaf dus wel een verstandige zet geweest? :(
Verder wens ik je echt heel erg veel plezier met je nieuwe vriendjee! ;D
En hopen dat deze gewoon niet ziek word.. en je zo snel gaat verlaten  :(

Trippy

Even een vraagje ...

Heb je de kooi wel goed ontsmet, anders heb je kans dat Blacky ook ziek wordt doordat het virus waar Smurfje aan overleden is nog in de kooi hangt.

Nadine heeft wel gelijk maar ik denk dat dit ook een voorbeeld voor zijn ouders is dat een alleen een VA zo'n
ziek vogeltje kan redden ...