los vliegen en vitrage

Gestart door Laura, mei 15, 2007, 21:01:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laura

Ik heb al even met de zoekmachine gezocht, maar ik kan toch
nog geen bevredigend antwoord vinden op mijn vraag.
ik heb mijn parkietje nu anderhalve week en hij is al redelijk tam,
hij eet uit mijn hand en laat me over zijn ruggetje aaien. Nu wil ik hem
graag los laten vliegen in onze huiskamer en ik heb gelezen
dat ik de ramen af moet dekken, omdat ie zich anders te pletter kan
vliegen. Nu staat er op de site vitrage of gordijnen dicht, maar ik lees veel verhalen
van echt afdekken met krantenpapier o.i.d. is vitrage dan wel genoeg? want wij hebben
geen overgordijnen in de kamer alleen vitrage, maar daar kun je natuurlijk nog doorheen kijken.
alvast bedankt voor het antwoord, want ik ben n beetje bang dat ie zich te pletter vliegt.
groetjes Laura

DarkWolf

Je kan ook gewoon wachten tot het donker is buiten. Dat heb ik moeten doen omdat we in de woonkamer (waar de kooi staat) geen gordijnen/rolluiken/...hebben. En Falkor is NOOIT tegen het raam gevlogen.
En na een week ofzo bouw je langzaam af, elke keer je vogel wat vroeger los laten (zodat er wat meer licht is van buitenaf) en zo tot hij er zelfs overdag uit kan.
Ikzelf heb hier nooit problemen mee gehad. Maar je moet inderdaad wel opletten dat je vogel toch niet tegen het raam vliegt. Nu vliegt Falkor er soms tegen (niet hard) als hij aant spelen is en in al zijn wilde buien te laat het glas opmerkt :P

Safrena

Hey Laura

Ook hier hangen vitrage en ook ik heb er nog nooit problemen mee gehad
Belanrijk is dat er iets voor de ramen hangt zodat ze zien dat ze niet verder kunnen vliegen

Een raam daar zien parkietjes het verschil niet in, omdat parkietjes geen dieptezicht hebben. Dus voor hen kunnen ze gewoon lekker doorvliegen. Met een mooie witte vitrage ervoor, zien ze in principe ook dat ze daar niet door kunnen vliegen.

Vele groetjes

Laura

Harstikke bedankt voor de reacties,
ik ben helemaal gerustgesteld :)
ik ga Mickey gauw eens loslaten!
groetjes Laura