piepend geluid

Gestart door Spooky, mei 16, 2007, 15:16:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spooky

Hallo allemaal,
sinds vandaag ben ik geregistreerd en heb even een vraagje. Ik heb zelf een parkietje en zijn naam is spooky, maar ik pas deze week ook op het vogeltje van mijn ouders die heeft al een hele tijd last van gepiep zo iets wat een cavia doet maar is zo actief als het maar wezen kan en hijeet en drinkt ook gewoon genoeg, kan het eensoort roep om aandacht zijn?? :'( :o

titel aangepast
gr Safrena

Mars

#1
Ja, dat is gewoon aandachttrekken. Geen zorgen, hoor!

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey spooky

Welkom op het forum

Is het je parkietje zelf die een  piep geluidje maakt, of is het piepen op de ademhaling?

Als het je parkietje zelf is die dat geluid maakt hoef je je geen zorgen te maken
Echter als het echt een piepende ademhaling is, wijst dit op problemen met de luchtwegen en kan je beste even langs een vogelarts gaan

vele groetjes

Spooky

Zij maakt zelf het geluid maar bedankt voor de snelle reacties

Mars

Natuurlijk heeft Safrena daarin helemaal gelijk: als het een gewoon piep geluid is (een soort getsjielp), dan hoef je je geen zorgen te maken. Maar als het met het ademhalen is, dan wel.

Was ik een beetje te gemakkelijk in mijn antwoord.


Edit: uit je antwoord begrijp ik dat het een 'bewust' geluid is. Dan is het een typisch aandacht geluidje.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Spooky

Hij tiktwel een soort met ademhalen ( kwam me mannetje net mee)

Sonja

Hoi Spooky,

Ik denk dat je het beste voor alle zekerheid toch eventjes langs de vogelarts kunt gaan met je parkietje.
Die kan (hopelijk) bepaalde dingen uitsluiten, waardoor je zekerheid hebt dat je vogeltje geen ziekte onder de leden heeft.

Beter een keertje voor niets, dan te laat, is mijn motto. ;)

Groetjes, Sonja.

Spooky

hallo,

Ik ben gister met het vogeltje van mijn moeder naar de da geweest  ze heeft nu antibiotica en extra vitamines en nu maar afwachten want het piepen werd steeds erger en zo zielig dat ik naar de arts ben geweest ( mijn moeder kon niet weg ) anders was mijn moeder geweest ik hoop dat het snel beter gaat :( :(