BELANGRIJK besmet water omgeving Haarlem.

Gestart door Idske, mei 16, 2007, 12:00:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Idske

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article426085.ece/Informatie_over_besmet_drinkwater_op_crisis.nl

www.crisis.nl

Voor mensen in die omgeving: pas dus op met het drinkwater uit de kraan aan je parkietjes te geven! Eerst even koken voor die tijd.

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Cropje

Alle winkels in de omgeving waren in no-time door hun voorraden bronwater e.d. heen, zag ik gister op het journaal...

Peter62

Bedankt voor de waarschuwing. Ik geef mijn parkieten voor de zekerheid geen kraanwater meer. Uitsluitend nog bronwater.

Peter

Chicowen

Ik woon zelf in deze omgeving. In eerste instantie gaven ze aan dat het niet in Amstelveen zou zijn. Dit is dus wel het geval. Het gaat dan niet om heel Amstelveen, maar vooral om het landelijke deel. Hieronder vallen bijvoorbeeld de Noordammerlaan en de Bovenkerkerweg (voor degene die uit die buurt komen). Dus eigenlijk gewoon geheel Bovenkerk.
Op onderstaande site wordt het goed bijgehouden hoe en wat.
www.pwn.nl

Hier staat niet genoemd om welk deel het van Amstelveen gaat, maar aangezien ik met mijn werk in de levensmiddelenbranche zit, moesten wij precies uitzoeken hoe en wat.

De E. coli bacterie vormt alleen een gevaar in het water dat niet verhit wordt. Als je het kraanwater eventjes 2 min goed laat doorkoken, dan is de E. coli bacterie vernietigd en kan het water gewoon gedronken worden.

Groetjes
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Fenixjuh

tip: laat het water na het koken wel afkoelen voor je het drinkt  ;)