bijten tijdens het verkennen

Gestart door MiYoCi, mei 15, 2007, 17:21:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MiYoCi

Hallo allemaal,

Helaas, de foto van onze Joey krijgen we er niet op... maar goed. Joey is een lief parkietje, we hebben hem nu 4 weken. Hij is nog vrij jong. Gelukkig kregen we hem al snel uit de kooi en werd hij al snel tam.

Ons probleem is dat Joey bijt. Zodra we hem lekker laten vliegen komt hij ook vaak bij ons zitten. Heel leuk en aardig maar soms bijt hij dan ook echt hard!

Nu las ik al dat je de vogel dan boos moet aankijken. Helaas, negen van de tien keer zit hij gedraaid. Daarnaast moet je niets zeggen..

Ik weet niet zo goed wat ik met Joey moet doen, ik heb de neiging om boos te worden en hem weg te sturen maar dan is het niet duidelijk voor hem!

Tips...? Groetjes.

Mars

Welkom op het forum!

Tips?
Ja hoor: zoek maar even op bijten met de zoekfunctie en of lees dit stuk http://parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.phpmaar even!

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Cheryl87

http://www.parkietenfreak.nl/r-croky's_column3.php
Dit is een goed stukje over bijten.

Ik zet Dopey, als hij bijt, terug in zijn kooi. Even afkoelen zeg maar.
Snapt hij volgens mij echt wel!
Hij heeft het al een hele tijd niet meer gedaan.

Ik laat hem na het afkoelen, moet je zelf maar even kijken hoe lang als je deze methode wilt toepassen, wel weer eruit.
maar lees eerst dat stukje maar eens door.

Groetjes Cheryl

edit: je was me net voor Marcia!

MiYoCi

bedankt voor de snele reactie.
Dat stuk heb ik al gelezen er staat dus ook dat je hem boos moet aankijken maar dat is lastig als hij niet naar je kijkt.
Die tip van in de kooi zetten zal ik maar even proberen dan kijken of dat werkt.

gr baas van joey ;D

Mars

Gebruik de zoekfunctie maar even, daar kom je echt heel veel tips tegen. Daar kom je onder andere negeren en op een plek zetten waar hij het niet leuk vindt tegen (en dat is niet altijd de kooi).
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

***anita***

bij mij was het ook bij mij maar ze zijn nu aardig tam of ik zal beter zeggen erg tam...
ik heb een mannetje en een popje...
de mannetje vindt dat iedereen naar hem moet luister en doen wat hij wil!!!
erg grappig...
maar als je niet naar hem luistert bijt hij
niet hard maar toch niet fijn
je ook ook iets doen dat doe ik ook soms als hij/zij bijt zit ik hem in de kooi en ik kijk hem boos aan!!!
en dan als ik hem uit de kooi haal is hij weer aardig!!!
:-* maar toch veel succses