Wel Of Geen 2e Parkiet

Gestart door Mikki, juli 16, 2005, 10:46:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mikki

Wij hebben op dit moment 1 parkietje (5 mnd oud), wij zitten al een tijdje de denken om na de vakantie een 2 parkiet erbij te nemen zodat hij een vriendje heeft om mee te spelen.
Maar wij hebben sinds enkele dagen een parkiet op bezoek (ivm een vakantie), die parkiet wilt met die van ons spelen. Maar die van ons wilt dat niet en vliegt elke keer weg, hij komt alleen bij ons zitten en speelt met ons (haren trekken, eten stelen, tegen je vingers tikken, achter ons aan vliegen, enz) ipv met de andere parkiet.
Heeft het dan wel zin om een 2e parkiet te kopen, heeft iemand hier ervaring mee?
En hoe kan het dat hij geen interesse heeft in die andere parkiet?

Jorijn

Meestal vinden parkieten het wel fijn om een maatje te hebben.

Maar het vreemde is dat hij niks van de loge wil weten.

Mischien dat iemand op het forum hier ervaring mee heeft?

Verder voor meer info kun je even hier kijken

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?act=Search&f=

Enne welkom op het forum ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Parakiki

Misschien moeten ze aan elkaar wennen?

Andrea

Je parkiet is gewend aan het alleen zijn, krijgt normaal ook alleen alle aandacht en hoeft dit dan niet te delen. Ik denk dat de parkiet bij jullie blijft komen omdat dat vertrouwd is, en de andere parkiet nog een "vreemde"  voor hem is. Zoals eerder gezegd is, vinden ze het meestal erg leuk om een maatje te hebben, en ik denk dan ook dat hij best aan een andere maatje zal wennen, als jullie toch zouden kiezen voor een tweede parkiet.

Safrena

Hey Mikki

Welkom op het forum

Het is inderdaad een kwestie van wennen ;)

Mijn eerste parkietenmeisje hangde ook zo veel aan mij en toen ik mijn tweede meisje erbij kocht moest zij er ook niks van weten en was ze liever bij ons ;)
Na een paar dagen echter waren ze gewend aan elkaar en nu kunnen ze elkaar niet meer missen  ;)
En nog steed komt mijn eerste meisje regelmatig bij me maar speelt ook lekker met haar vriendinnetje ;)

Vele groetjes