Marie en Pierre

Gestart door Cropje, mei 23, 2007, 11:58:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cropje

Hoi allemaal!

Ik heb een leuke mededeling! De mensen die donderdag in de chat waren weten het al, de mensen die mijn prikbordmededeling hebben gelezen waarschijnlijk ook: ik heb weer twee parkietenvriendjes in huis!

Zoals jullie misschien wel weten ben ik korte tijd na elkaar twee pakietenvriendjes (Arie en Spetter, de circusartiesten :P) verloren. En het begon toch weer behoorlijk te kriebelen. Nu ben ik altijd al gek geweest van parkietjes met een violetfactor, maar die zijn volgens mij zo zeldzaam dat ik er nooit een aangeboden zag. Tot vorige week. De vogeltjes zagen er goed uit op de foto (Marktplaats), dus ik heb een afspraak gemaakt en ben gegaan!

Ik had inmiddels ook besloten dat ik 2 parkietjes wilde. Ik reis elk weekend richting mijn ouders (ik heb een baantje op zaterdag daar). En dan vond ik het toch wel zielig om m'n parkietje alleen te laten. Vaak nam ik haar dan ook mee, maar ik had wel mazzel dat zowel Spetter als Arie reizen niet erg vonden, stel mijn "nieuwe" parkietje vond dat wel erg? Gelukkig heb ik een kooi die groot genoeg is en waar een schot in kan om hem in tweeen te delen, dus ik vond het gewoon beter om er twee te nemen, dan kunnen ze elkaar gezelschap houden.

Nou het paarse parkietje (een mooi mannetje) was ik meteen dol op, en toen moest nog een tweede parkietje uitgekozen worden (uit een ander nest, want stel je voor dat ik volgend jaar een nestje wil... je weet het nooit he). Ik kon kiezen uit allemaal groene popjes. Degene die het beste overweg leek te kunnen met het mannetje (ging er dichtbij zitten en probeerde te snavelen) heb ik gekozen.

Tadaaaa! Dit zijn ze:

Pierre en Marie

Ze zijn vernoemd naar Madame Curie (Marie Curie) en haar man (Pierre Curie), twee natuurkundigen die heel veel onderzoek hebben gedaan aan radioactiviteit (voor de geinteresseerden: de wiki van Marie en de wiki van Pierre)

Meer foto's van het gelukkige stel EN van hun ouders (ik mocht foto's maken van de kweker) kun je zien in mijn fotoalbum. (<-- KLIK!)

Idske

Hey Cropje,

Ze zien er echt ontzettend mooi en lief uit! :-*

Ik hoop echt voor je dat het nu voortaan allemaal meezit en dat je nog heeel lang kan genieten van Marie en Pierre! En hun van elkaar natuurlijk!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Annika

wat een dotjes ! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, of herstel : aanwinsten  ;) 

Sara

Wat 'n lieverdjes zijn! :-*
Heel veel geluk met hen, ik hoop dat je dit keer langer plezier mag hebben van je gevleugelde vriendjes.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Mars

Dus... toch maar Marie en Pierre ;) Ze zijn prachtig hoor.

Ik wens je er heel lang en heel veel plezier mee.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

au

Hoi Cropje!

Heel veel plezier met Marie en Pierre!!!

Groetjes,
au

Peter62


Caradow

Ook hier nogmaals gefeliciteerd Cropje :D


Joske

Héle mooie vogeltjes!

Veel plezier met ze en succes met tam maken. (en circusacts leren ;))

Caradow

Je hebt ze vandaag ene week.. dan verwachten we uiterst morgen de eerste draaifilmpjes toch? ;)

Cropje

Bedakt voor de leuke reacties allemaal!

@Caradow: Hahahahaha! Nou filmpjes heb ik al wel, maar het tam maken verloopt bij deze twee eigenwijsjes wel langzamer. Dat heeft er ook mee te maken dat ik wat "problemen thuis" heb, zoals dat dan zo mooi heet... Maar zodra ze hun eerste clownsact hebben ingestudeerd zijn jullie de eerste die het horen (zien) natuurlijk!

Tanja

Wow wat een mooie beestjes!  :-*

Ik hoop echt heeeeeeeel erg dat je er dit keer meer geluk mee hebt, en dat je echt jarenlang heel veel plezier ermee zult beleven!!!

karin v h

Hallo Cropje,
Wat een schatjes, we zijn inderdaad benieuwd naar hun kunsten.
Veel plezier met ze.
Groetjes karin

Scotty - Keecko

Ze zijn echt heel mooi, Cropje! :) :-*

Heel veel plezier met ze!
En... ik ben benieuwd naar de eerste kunstjes :-X

Josephine

Hoi Cropje!
Ik zie dit topic nu pas, wat leuk zeg dat je toch weer parkietjes hebt!!!

Ze zijn echt heel erg mooi!!! :-* Veel succes met het tam maken!

Groetjes Josephine

maartje

over de kunstjes is al veel gezegd, maar die namen.. BRILJANT!
Ik hoop ook voor je dat je veel plezier met ze beleeft.

roha

Hoi Cropje,

Ik lees nu pas dat je 2 nieuwe schatjes hebt.  :-*
En ik vind de namen ook erg leuk gevonden, maar dat zal wel door je studie komen.
Succes met tam maken en veel plezier!!

En sterkte met je "probleempjes thuis' hopen dat het snel weer op is gelost.