tweede parkietje

Gestart door Maanu_, mei 13, 2007, 20:42:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maanu_

Ik heb snoopy al 6 maanden en heb gister een vriendje voor hem gekocht, Elmo

Elmo is ongeveer 6 weken oud. Hij kwam vandaag al wel gelijk op mijn hand zitten en ik mocht hem aaien over zijn buikje.

Nou was snoopy de hele tijd nieuwsgierig aan het kijken naar Elmo en hij zat ook niet meer stil toen hij eenmaal in de gaten had waar Elmo zat.

Toen snoopy uit zijn kooi ging, vloog hij dan ook gelijk naar de kooi van Elmo toe, begon toen rondjes te rennen op zijn kooi en probeerde elmo aan te raken.
Maar nou heb ik gemerkt dat Snoopy Elmo ook steeds probeert te bijten in zijn pootjes  :( en steeds als hij uit zijn kooi is vliegt hij regelrecht naar Elmo zijn kooi en blijft daar de hele tijd zitten en klimmen

Is er een kans dat ze elkaar wel aardig gaan vinden? of is dit een te groot leeftijdsverschil. Kan het ook zijn dat Snoopy nu jaloers is op Elmo omdat hij nu de aandacht moet delen??

Help Me!  :( :(

Mars

Het is heel normaal gedrag hoor! Als ze straks bij elkaar zitten kun je pas echt oordelen of ze elkaar mogen (na een week of zes, zie je het meestal pas echt: dan zijn ze wat gewend aan elkaar).
En zelfs als ze elkaar wel mogen: als de een boven de ander loopt wordt er regelmatig geflippert (boos geroepen) en elkaars pootjes gebeten.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Nadine

Heeej!

Wat leuk! nog een elmo!  ;D
Nee hoor dat leeftijds verschil maakt nisk uit.. ik heb ene popje en man van 3 jaar..
en sinds 2 maanden zitd aar een nieuw mannetje bij van ik gok 5 maanden..  ;)
en ze bijten elkaar nu nog in de poten door de tralish heen..
Maar Elmo & iemo hebben grote manne liefde!
zelfte geld voor Elmo en Timo en soms Iemo & Timo..
Timo heeft niet zo vaak zin in kerels om zich heen.. maar dan laten ze haar ook met rust en gaan met elkaar spelen..
Ik zou zeggen.. dit is normaal gedrag ook omdat Mars het ook al aan gaf..

Houd het wel in de gaten..
ik heb ook ergens op het forum gelezen dat een parkietje de ander niet zo lief vondt..
en toen lach het pootje open!

Dus gewoon in de gaten houden dat het niet fout gaat en niet al teveel zorgen maken! :-X

Veel plezier met je nieuwe vogeltje!  ;D

Maanu_

#3
Hooii  :-X

Bedankt voor jullie snelle reacties! Ik maak me nu gelukkig wat minder zorgen
Ik voelde me ook zo schuldig tegenover Elmo, Ik heb dat beestje in huis gehaald en nou werd ie gebeten door Snoopy..  :'(

Maargoed dat ging vandaag gelukkig wat beter!.. Elmo was uit zijn kooi en vloog naar die van Snoopy, Die keek alleen maar en beet hem gelukkig niet meer. Toen heb ik de kooi van Snoopy ook open gezet en elmo ging gelijk naar binnen. 

Gelukkig vind Snoopy dat niet erg!!  :-*   ;D :D hij mag gewoon met zijn speelgoed spelen. Elmo mag alleen nog niet eten uit de bakjes van Snoopy, maar dat komt later wel. en dan hang ik ook wat meer bakjes op.

Oja, Nog een vraagje?.. Elmo slaapt best vaak en is rustig. Slapen jonge parkietjes meer dan oudere?

Groetjes!  :-X




Mars

Ja, het kan zijn dat jonge parkietjes meer slapen en rustiger zijn. Logischer is dat Elmo gewoon nog niet gewend is, dat duurt meestal een paar weken. Als hij verder niet bollig zit en zijn ontlasting goed is, dan komt het helemaal in orde. Je zult zien dat hij over 3 of 6 weken een totaal ander vogeltje is.

Veel plezier ermee!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Maanu_

Oke bedankt!

Snoopy was namelijk een stuk drukker toen we hem kregen. Maar dat zal dan wel aan zijn karakter liggen. het is een echte druktemaker! :P

Groetjes!