te rustig ??????????

Gestart door joke, mei 14, 2007, 20:22:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joke

Hallo allemaal,

Wij hebben 8 weken geleden een parkiet gekocht, deze was toen 6 weken oud. Hij is lief, eet goed, maar hij is zo rustig. Niet ondernemend, niet speels, komt wel op je hand zitten, maar alleen als je eten hebt. Als hij uit de kooi is zit hij meestal op een vaste plaats in de keuken en dat kan hij uren vohouden. Naar mijn idee is de parkiet te rustig, of heb ik het mis.

Gr. Joke,

karin v h

Hallo Joke,
Heb je speeltjes in of buiten de kooi hangen. Je moet hem wel wat geven om mee bezig te zijn. Je kunt ook eens iets anders in je hand houden een spiegeltje of een belletje bijv.
Groetjes karin

Mars

Klinkt inderdaad niet goed:
Het kan zijn dat hij zich verveelt (moeilijk alleen is) of dat hij ziek is. Als baasje voel je dat over het algemeen wel goed aan.

Na acht weken moet hij wel een beetje gewend zijn. Als hij wel speeltjes in de kooi heeft, dan zou ik hem voor de zekerheid even meenemen naar een dierenarts. Een stil parkietje is geen goed teken. Eet hij verder goed, zit hij glad in de veertjes en is zijn ontlasting mooi stevig met donker groen en wit?

Groeten en laat even weten wat je doet en hoe het gaat.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..