Bultje op onderbuik?

Gestart door vnne, mei 13, 2007, 20:29:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vnne

ik heb 2 parkietjes en ze waren in december geboren. ze zitten nu erg in de rui
ook zijn ze gekortwiekt omdat ik voor deze 2  een andere had gekocht en die was toen tegen het raam gevlogen en gelijk dood ( ook een baby ) 
toen kocht ik 2 nieuwe dus vandaar dat ik ze maar gelijk gekortwiekt had!

nou was snowie vrijdag van de kooi naar de grond gevlogen maar volgens mij ergens tegen aan gekomen, ze hadden weer wat lange veren aan hun vleugels gekregen dus 1 daarvan was gelijk afgebroken bij snowie en hij bloede toen. ik schrok me dood en dacht echt dat hij dalijk dood bloede :( gelukkig stopte het snel en droogde het weer op.

later op die dag zag ik hem zichzelf schoonmaken en ook tussen zijn benen en toen zag ik wat zwarts zitten, in eerste instantie dacht ik dus dat er een poepje in zijn veren was blijven zitten.

Toen ik ging kijken zag ik echter een hele zwarte bobbel op zijn buik, ik wist niet echt wat het was.. of het nou van een wondje was of poepjes die in zijn veren waren gekomen? Net ging ik ze dus even in bad doen om te kijken of het misschien los liet en dat deed het wel een beetje. Toen trok me moeder het er af en toen zagen we ineens een gekke bobbel op zijn buik.. net iets boven zijn poepgat. Nou schrik ik van jou verhaal en ik denk dat mijne misschien ook zo'n vet bobbel of een tumor heeft? En dat het open was gegaan want het leek wel erg op een wondje vandaar dat zwarte eraan (oud bloed zeker)

opzich heeft hij niet echt een grote bobbel maar wel een beetje een bobbeltje boven zijn poepgat, nou wilde ik vragen of dit zowiezo alle parkieten hebben? of dat het misschien dan wel een vetbobbeltje is ofzo? ik denk dat hij zich er in ieder geval aan verwond had vandaar dat er zo;n zwarte bobbel aan zat, dat bloed inderdaad.

en ook wilde ik vragen of dat de huid van de parkieten op de borst, onder de veren zeg maar erg donker is? want dat is bij de mijne wel het geval.


ZIE FOTO: daar zie je dat gelige dat is beetje die bobbel en het zwarte ernaast is nog een stukje van dat '' bloed '' of wat het dan ook was.. ik denk bloed in ieder geval.

[verwijderd door de beheerder]

Caradow

Ik zou zeker met jou parkiet naar een vogelarts gaan. het lijkt wel alsof er een ontsteking of een abces zit. Dit moet zeker behandeld worden.

vnne

ja morgen hebben we een afspraak bij de arts voor onze hond, dan neem ik hem gelijk even mee.. maar ik word gek van dieren artsen.. het lijk of ze allemaal niet eens weten waar ze mee bezig zijn, we lopen nu met onze hond ook al een jaar bij artsen en niemand weet wat ze heeft en niemand helpt ons.

word je toch gek van  >:(

Safrena

Hey vnne

Welkom op het forum

Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Caradow
Daar kun je beste even mee langs een vogelarts gaan. Het lijkt me op een vetbultje te zijn. Dit gaat alleen maar meer en meer groeien en beginnen drukken en pijn doen bij je vogeltje.

Zelf heeft mijn meisje Winnie dat ook gehad, haar hebben ze haar onder verdoving gebracht en de bultje open gedaan. Daar kwam toen allemaal vuil en zo uit (ontstoken vetklier was het)
Ze  heeft toen nog veertien dagen antibioticum moeten nemen, en iedere dag het wondje even moeten nakijken en ontsmetten. Ze is daar heel goed van hersteld en heeft dat nooit mee terug gekregen.

Veel succes

vele groetjes

vnne

ben naar de dierenarts geweest, hij keek er volgens mij niet echt heel goed naar maar hij zei van ow gewoon een wondje niks ernstigst.
ik hoop het maar, maarja ikhou het in de gaten als het over een tijd nog niet weg is ga ik weer even langs.

Safrena

#5
Hey Vnne

Heel rare dierenarts, want die gele knobbel die ik zie is absolut geen wondje, en ik kan het weten, ik heb die ervaring.
Het beste kun je toch naar een dierenarts met ervaring van vogels gaan, want je parkietje zal er steeds meer last en pijn van krijgen met verloop van tijd

Vele groetjes