een vraag

Gestart door simtoontje, mei 14, 2007, 07:29:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

simtoontje

hallo

ik had een vraag.
ik had zaterdag via marktplaats 2 grasparkietjes gekocht voor moederdag.
en gister ochtend lag hij er zo bij als op die foto bij ziekten.
en hij is dus s'avonds overleden.
maar is dat besmettelijk??
want die 2 parkietjes kwamen uit de zelfde nest en ze zijn al 1 jaar oud en nu is dat vrouwtje weer alleen.
en we willen er eigenlijk weer 1tje bij doen.
zou dat kunnen

groetjes simone

Caradow

Waaraan jou parkietje overleden is, is voor ons niet te zeggen, maar dat begrijp jij ook wel. Of het iets besmettelijks is, dat kunnen we ook niet zeggen. Je zou contact kunnen opnemen met de verkoper om te vragen of hij weet of er ziekte in zijn bestand zit, maar of je daar een eerlijk antwoord op zult krijgen is een tweede. Het blijft vaag dat de vogel zo snel is overleden na aankoop...

simtoontje

ja ik had gevraagt of die mannetje mischien ziek was.
en had er bij vermeld dat hij nu al dood is.
maar met haar valt niet te praten.
dan zegt ze alleen nee hoezo.
en ze zegt ja je hebt hem in de tochtgezet.
en ik mag ze niet zo noemen als ik wil enzo.
dus vindt dit gewoon kloterig.
we vonden hem in het begin al heel rustig.
maar toen dachten we van nou hij moet nog wennen ander huis andere geluiden.
maar hij werd niet echt activer.
en hij trok gister ochtend ook zijn ene pootje in terwijl ie altijd op 2 staat.

Caradow

Een pootje optrekken is juist een teken van ontspanning, de meeste parkietjes slapen altijd op 1 pootje..

Maar goed, het is heel vervelend wat er gebeurt is. Dat het parkietje al ziek geweest is, lijkt mij het meest waarschijnlijk.. Ook al zou er bij jou iets verkeerd gegaan zijn, dan moet het wle heel raar lopen wil het beestje binnen 24 uur al ineens overlijden.

Sterkte!

Mars

Erg vervelend. Normaal gesproken zou je wat meer medeleven van de verkoper verwacht hebben. Die zou je dan ook een ander parkietje aan moeten bieden als het een kweker is. Maar helaas.

Wacht gewoon even een weekje af. Natuurlijk kan het iets besmettelijks zijn en zelfs iets dat zich over bijvoorbeeld twee jaar pas uit. Maar dat weet je nooit. Voor de zekerheid zou ik dus even een weekje of misschien wel twee weken wachten, kijken of het andere parkietje niet ook ziek is. Waarschijnlijk valt het mee, maar mocht het wel het geval zijn ga dan even langs een dierenarts. Kenmerken van ziekte zijn dunne ontlasting en bol zitten. Vaak ook rustig gedrag, maar ja, je hebt het parkietje net, dus het moet nog wennen.

Groeten en sterkte,

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

simtoontje

deze parkietje die ik nu nog heb is echt overactief:P

Mars

Dat is fijn, maar ik zou wel even een weekje wachten met het halen van een nieuw vogeltje.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

simtoontje

oke is goed dank je wel :)