in zijn hokje

Gestart door els, mei 15, 2007, 21:17:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

els

hoi

onze parkiet sjakie vliegt sinds een paar dagen rond .
gaat zelf uit zijn kooi ,alleen het weer in zij kooi gaan is toch een probleem .
moet hem elke keer in zijn kooi doen houd netjes het kooitje voor hem en gaat er dan weer zelf in .
nu is mijn vraag hoe lang duurt het voordat hij zijn kooi zef gevonden heeft .


groetjes Els .

Mars

Tja, je zou zeggen dat hij hem zelf wel vindt, aangezien daar eten is. Waarom probeer je hem niet eerst wat beter tam te maken en dan pas los te laten? Dan kun je hem zo op laten stappen om hem daarna naar de kooi te brengen.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Safrena

Hey Els

sommige parkietjes gaan gewoon niet of nooit zelf in hun kooitje in. Die vliegen veel te graag vrij en willen liever dat ze naar hun kooitje gebracht worden. Lekker lui of lekker verwend  ;D

Dat is hier ook, mijn parkietjes gaan nooit zelf naar kun kooitje, zij hebben wel eetbakjes buiten de kooi ook, zij wachten altijd tot ik ze in hun kooitje doe.
Het gekke is wel, dat zij wel aangeven wanneer ze naar hun kooi willen, ik laat ze dan opstappen en dan gaan ze netjes en lief hun kooi in.

Dit is allemaal gewoon een kwestie van veel geduld en oefenen, en heel belangrijk routine voor je parkietjes

Vele groetjes