Onverklaarbaar gedrag

Gestart door Pascalle, mei 12, 2007, 21:00:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pascalle

Hallo allemaal!

Ik had even een vraagje. Ook mijn parkietjes zijn al maanden in de rui door het warme weer, maar sinds vandaag vertoont Indy opmerkelijk gedrag. Er was een wat grotere veer uitgevallen en die lag op de bodem van zijn kooi. Hij is vervolgens een goed half uur met die veer bezig geweest. Hij probeert de veer in zijn drinkwater te stoppen. Dit lukt natuurlijk niet, want wij hebben zo'n reservoirbakje, dus het is echt een zinloze actie. Maar elke keer als die veer weer op de grond viel, pakte Indy hem op en ging hij het weer opnieuw proberen. (Totdat wij klaar waren met eten en ze er weer uit mochten)

Iemand enig idee wat dit gedrag zou kunnen betekenen?

Groetjes

Pascalle, Tijger en Indy

Parkieten-Freak

Je parkietje is gewoon aan het spelen........ ;)


Pascalle


Hihi, ja dat kan! Ik was gewoon benieuwd of het een soort nesteldrang was.

hillie

hoi Pascalle,

Sponkie doet dat ook als die veren los in z,n kooi heb liggen.
pakt die hem op en probeer hem dan uit ze kooi te gooien.
(net of die een schone kooi wil hebben.)
Wat meestal niet lukt en dan blijft die er gewoon mee door gaan dat die het zat is.

groetjes hilde  ;)

Caradow

het is beter om kromsnavels niet met veren te laten spelen. Als ze dit TE leuk gaan vinden kan dit resulteren in plukgedrag!

Nadine

#5
Citaat van: Caradow op mei 13, 2007, 13:03:28
het is beter om kromsnavels niet met veren te laten spelen. Als ze dit TE leuk gaan vinden kan dit resulteren in plukgedrag!

Voor zover ik weet doen ze dit alleen uit eenzaamheid.. en speeltjes te kort..  ;)
Als ze genoeg te spelen hebben en genoeg te doen + aandacht ..
zullen ze niet zomaar hun veren eruit trekken..

Timo heeft ook geplukt omdat ik haar had gescheiden van elmo.. om er vervolgens mee te spelen[ STOM STOM STOM!! >:( ]
ik was er erg van geschrokken en heb elmo er gelijk bij gezet.. ze heeft het nooit meer gedaan  :)
soms tijdens de rui zit ze nog wat met veertjes maar meer niet  ;)

Caradow

Citaat van: Nadine op mei 13, 2007, 13:17:44
Voor zover ik weet doen ze dit alleen uit eenzaamheid.. en speeltjes te kort..  ;)
Als ze genoeg te spelen hebben en genoeg te doen + aandacht ..
zullen ze niet zomaar hun veren eruit trekken..


Geloof mij, ik zeg dit niet zomaar...
Op zich zullen grasparkietjes niet zo snel gaan plukken als dat grotere kromsnavels dat doen, maar er zijn genoeg die het WEL doen.  En het is lang niet altijd een vervelingsverhaal...