Soort van 'buiten adem'?

Gestart door Corien, mei 12, 2007, 10:34:07

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Corien

Hallo!

Joey heeft ook weer zoiets raars, hij heeft het al een tijdje maar niet meer gezien tot net. Nou, wat hij doet: snaveltje op en neer en dan lijkt het wel alsof hij diep inademd (10/15 seconden). Hij heeft nog helemaal niet gevlogen/zich ingespannen oid. (Vorige keren ook). Wat is dit?

Alvast bedankt

Nadine

Ik denk dat je vogeltje zijn eten omhoog haalt
Dat doen vogeltjes ook als ze het aan elkaar willen voeren .. [ soort van zoenen]
Maar dan geven ze zaadjes over.. waarschijnlijk heeft jou vogeltje geen vriendje..
Maar haalt hij wel de zaadjes omhoog...
In dit geval niks ernstigs ;]

En anders weet ik het ook niet  :o

Mars

Je omschrijving doet mij denken aan ademhalings'problemen', maar ook Nadine's suggestie zou heel goed kunnen, het is niet duidelijk wat je precies omschrijft. Als het het geval is dat Joey inderdaad benauwd lijkt (borstje ademt dan ook snel mee).... Soms doen ze dit uit angst of na inspanning. Maar het lijkt er op dat dat in dit geval niet aan de orde is. Ik raad je daarom aan om er eens een vogelarts mee te bezoeken.

Groeten en laat even weten wat jij denkt dat het is,
Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Corien

Nee, het lijkt geen eten uit z'n krop halen (dit doet hij bij m'n vingers, dan gaan z'n veertjes omhoog, en beweegt hij ook mee op en neer met z'n koppie). Ik heb he tnu alweer een tijdje niet gezien, maar om de week doet hij het zo denk ik. Hij lijkt dat inderdaad buiten adem, maar hij is verder heel speels, vliegt de hele kamer rond en lijkt er verder ook geen last van te hebben (na het vliegen heel hard ademen ofzo)?