één of twee parkietjes

Gestart door Erica, mei 11, 2007, 18:13:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erica

Hoi,

Ik zit te twijfelen of ik één of twee grasparkietjes zal nemen. Wat ik namelijk jammer zou vinden is als de grasparkieten op elkaar gesteld raken en niet meer tam worden of bij mij komen zitten.

groetjes erica

Sara

Dat twee parkietjes niet zo tam worden is helemaal niet waar hoor. Als ze gewend zijn aan jou en aan elkaar zullen ze zeker ook bij je komen zitten, en kunnen ze heel tam worden. Je moet er natuurlijk wel wat aandacht aan besteden om hen tam te maken/houden.
Op het forum is al heel veel geschreven over het nemen van één of meer parkietjes, bijvoorbeeld hier:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=8981.0
Veel zoek en leesplezier,
groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Nadine

Hier sluit ik me bij aan :)

Plus.. je kan beginnen met 1.. die goed tam maken..
en er daarna nog 1 bijnemen.. die ook goed tam maken.. en ze dan pas bij elkaar zetten  ;)

Let wel op dat je geen 2 popjes koopt! 2 mannetjes kan wel..
en 1 mannetje en 1 vrouwtje ook :)
Deze gaan geen jonkie's maken.. tenzij je een broedhok erbij hangt..
Legt het popje toch een eitjee kun je deze gewoon weggooiie.
[ dit gebeurd zelde .. :) ]

fauwe

hallo,
eu je kan er 2 houden met eventueel appart tam te maken maar de meeste die ik ken houden ze samen
en krijgen ze ook wel tam.

greetz,
arne.

Sonja

Citaat van: Nadine op mei 11, 2007, 18:24:17
Plus.. je kan beginnen met 1.. die goed tam maken..
en er daarna nog 1 bijnemen.. die ook goed tam maken.. en ze dan pas bij elkaar zetten  ;)

Let wel op dat je geen 2 popjes koopt!

Twee popjes gaat vaak ook heel goed, hoor.
Vraag maar eens aan Safrena. ;)Zij heeft 2 popjes gehad, en dat waren dikke vriendinnetjes. :-*

Twee mannetjes is ook een goede combinatie, en een mannetje en een popje ook, zoals Nadine al schreef.

Als je van plan bent om 2 parkietjes te nemen, kun je die eigenlijk het best gelijktijdig aanschaffen. Ze zijn dan al aan elkaar gewend, dus die voorsprong heb je alvast.
Twee parkietjes tam maken kost wat meer tijd dan eentje, maar met veel liefde en geduld lukt dat zeker. :)

Groetjes, Sonja.

Safrena

Citaat van: Sonja op mei 11, 2007, 18:53:15
Twee popjes gaat vaak ook heel goed, hoor.
Vraag maar eens aan Safrena. ;)Zij heeft 2 popjes gehad, en dat waren dikke vriendinnetjes. :-*
...

Hey Erica

Twee popjes kunnen inderdaad ook samen, zelf heb ik ook altijd twee popjes gehad en dat ging super tussen hen twee.
Elkaar voeren en poetsen enz....
Ik heb zelfs een periode vier popjes gehad, en dat ging allemaal heel goed eigenlijk.(Let wel, er is nooit een mannetje in de buurt geweest, en dat mocht ook niet, want dan was het vragen om problemen). Ze hadden (hebben) hier ook de ruimte, zodat ze ook elk apart konden zitten, als ze dat wensten, maar meestal vond je ze altijd allemaal lekker samen, in de boom, op de speeltuin, op mijn rieten stoeltjes, enz....

Als je uiteindelijk twee parkietjes wil, zou ik meteen gaan voor twee. Dat je ze niet zou kunnen tam maken is larie. Je kan ook perfect twee parkietjes tam maken, alleen vraagt dit een beetje meer oefening en geduld.

Vele groetjes

Ingrid

Hoi Erica,

Ik zou ook twee parkietjes gelijktijdig aanschaffen ;). Mijn twee boefjes zijn ook met z'n tweetjes tegelijk hier komen wonen en na twee weken waren ze voldoende tam om vrij te mogen vliegen. Je moet je wel realiseren dat naast tijd, geduld en liefde ook het karakterje van het parkietje een rol speelt.
Om het te verduidelijken:
Mijn Blizzard is "voor de duvel niet bang" zoals ik altijd zeg, zij is heel erg brutaal, als baby al. Luna is wat banger aangelegd en heeft een wat schrikkerig karaktertje, hij is wel tam, maar anders dan Blizzard.
Sinds kort heb ik een derde parkietje, Tweety, hij heeft een heel zachtaardig karaktertje, een goedzakje ;). Hij is al wat ouder en is nooit echt tam gemaakt. Met hem ben ik druk aan het oefenen en langzaamaan boek ik vooruitgang ondanks zijn toch wel afwachtende aard.

Groetjes, Ingrid

Erica

Hoi,

Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb besloten om morgen twee parkietjes te halen!

Groetjes Erica

dijkje2

Vraagje; als je twee parkieten samen houdt gaan ze dan ook wel praten. Ik heb het vermoede van niet. En maken ze dan veel meer lawaai, veel geschreeuw?
ingrid

ilona27

hoi dijkje2,

of ze echt gaan praten als ze met zijn tweetjes zijn daar kan ik je geen antwoord op geven helaas.
als je twee parkieten wilt of hebt maken ze natuurlijk meer geluid als eentje. ik heb er zelf sinds een maand vier zitten en moet zeggen dat er wel meer geluid is wat logisch is maar echt schreeuwen niet, het is een gezellige boel eigenlijk !




Siempke

Ze kunnen best allebei tam worden, maar het kan dan wel wat langer duren

Sonja

Hoi dijkje2,

Deze vraag is al vaker gesteld, kijk maar eventjes hier:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,3267.0.html

Groetjes, Sonja.