krijg ik hem nog tam?

Gestart door burdie, mei 11, 2007, 15:39:55

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

burdie

ik heb sinds 2 a 3 maand een mannetjes parkiet..
hij gaat al wel op me vigner zitte als ik met vinger voor hem hou...
alleen wanneer ik heb de kooi uit wil leide op me vinger springt ie er direct weer af zodra ie door het deurtj gaat... wat doe ik hieraan..
als hij los door me kamer vliegt komt ie wel steeds dichterbij me als wat die altijd deed en kan hem steeds makkelijker pakke..
en hij reageert ook op bepaalde geluide... als ik een bepaald geluid maakt begint die te fladdere en hard te schreeuwe..
is dit goed of slecht teken?
en vaak als ik op me kamer ben da tjilpt die heel lief en zachtjs en is het net of die antwoord... als ik iets zeg..
maar wil graag dat ie op me schouder komt zitte maar heb hem ook gekrege toen die 12 week oud was weet niet of dat iets uitmaakt?

groetjes manon

Cheryl87

Hoii,

Leeftijd maakt niks uit hoor. Al was je parkiet 7 jaar geweest. Duurt dan misschien wat langer maar jouw parkiet is nog hartstikke jong!
Kijk even hier hoe en wat met tam maken
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Belangrijkste is gewoon geduld hebben!

Succes,

Groetjes Cheryl

edit: ik hoop dat je met pakken niet echt pakken bedoelde? Je moet je parkiet nooit pakken, daar word hij juist bang van..

burdie

Citaat van: Cheryl87 op mei 11, 2007, 16:48:26
Hoii,

Leeftijd maakt niks uit hoor. Al was je parkiet 7 jaar geweest. Duurt dan misschien wat langer maar jouw parkiet is nog hartstikke jong!
Kijk even hier hoe en wat met tam maken
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Belangrijkste is gewoon geduld hebben!

Succes,

Groetjes Cheryl

edit: ik hoop dat je met pakken niet echt pakken bedoelde? Je moet je parkiet nooit pakken, daar word hij juist bang van..

hoe krijg ik hem anders in zijn hok als die niet op me vinger wil blijve zitte?

Fenixjuh

Hoi,
ik heb soms dat ik hem in zijn kooi doe, dat ik hem een stukje trosgierst geef, en soms geef ik hem kusjes terwijl ik hem in de kooi stop, en soms vind hij het niet erg om erin te gaan.
verzin maar iets leuks  ;)
groetjes!!

Sonja

Hoi Burdie,

Je kunt je parkietje inderdaad beter niet met de hand vastpakken, dan wordt hij bang voor je hand, en zal zeker niet tam worden.

Het is belangrijk om je parkietje eerst heel goed handtam te maken in de kooi, voordat je hem vrij laat rondvliegen. Goed handtam is je parkietje als hij zonder aarzelen op je hand komt zitten.

Daarna kun je hem eens laten rondvliegen in de kamer.
Nu vliegt je parkietje snel langs je hand heen de kooi uit, omdat hij nog niet vertrouwd genoeg met je is. Daarom krijg je hem ook niet op je hand terug in de kooi.

Mijn advies is dan ook om eerst op je gemak je parkietje verder handtam te maken, en hem dus nog niet te laten rondvliegen. Dat kun je beter pas daarna doen.

En nog een tip:
http://parkietenfreak.nl/a-tam.php
Hier staan heel veel nuttige tips voor het tam maken van je gevleugelde vriendje.

En blijf geduld hebben, ook al lijkt het in het begin misschien dat het niet wil lukken.
De aanhouder wint altijd! :)

Succes!

Groetjes, Sonja.