Frummel laten inslapen ?

Gestart door Trippy, mei 11, 2007, 12:20:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trippy

Hallo lieve parkietenfreaks.

Gister belde de kweker mij weer eens op.

En hij zei heel bot dat ik maar een einde moest maken aan Frummels leven, ze is kruipertje en geniet niet van haar leven, ook zal ze erg last van d'r darmpjes moeten hebben  :o

Ze eet goed, drinkt normaal begint nou echt een lekker vrolijk en lijkt gelukkig.
Ze zit niet echt vaak op een pootje, maar de DA zei dat dit ook kon komen door het kruiper zijn.
Ze mist de helft van d'r vleugeltjes en zou dus niet echt in evenwicht zijn  ???

Ik haat die kweker heel erg en ben ook heel erg boos omdat, hij weer een nestje kruipertjes had ( dat was Pino dus ook). Hij heeft Pino geen kans gegeven en haar direct vermoord ( haar nek omgedraaid) en nu zegt hij ook nog dat ik Frummel maar mee naar hem moet nemen zodat hij hetzelde ook bij Frummeltje kan doen, NOU DUS ECHT NIET!

Als ik al een eind aan het leven van Frummel maak word ze gewoon ingeslapen door de DA.

Maarjaa ... Nu mijn vraag.

Frummel is kruiper maar betekend dat direct dat ze ongelukkig is en last van haar darmpjes heeft ?

Ze heeft wel 2x bloed gehad, de eerste keer dacht ik dat het uit haar kontje kwam maar toen ik nog een keer goed keek zach ik dat het gewoon een wondje was net als de 2de keer.

Ik wil heel graag jullie antwoord

Groetjes,Ursula

Edit // de kweker had Frummel noulijks gezien, hij wist niet eens dat ze kruiper was ! :o

Sonja

Hoi Ursula,

Als Frummeltje een kruipertje blijkt te zijn, is dat echt helemaal geen reden om het diertje te laten inslapen, hoor.
Een parkietje die de kruipersziekte heeft, kan een normale leeftijd behalen, en heel gelukkig zijn.
Wel is het nodig dat je de kooi aanpast, omdat hij niet kan vliegen.

Dus heel veel klim- en klautermogelijkheden in de kooi bevestigen e.d.

Als je parkietje een wondje heeft wat bloedt, moet je dat goed in de gaten houden, en indien nodig even na laten kijken bij de dierenarts.
Misschien dat je parkietje zich ergens heeft bezeerd in de kooi?

Veel sterkte.

Groetjes, Sonja.

Annika

ongelofelijk hoe sommige mensen met dieren kunnen omgaan.
Waarom kweken als je weet dat je dat met kruipers doet, verdorie, je zou die man toch ...  >:( :'(
Zelf heb ik geen ervaring met kruipertjes, maar een boel hier op het forum wel en als ik verhalen lees en foto's zie zien de parkietjes er echt niet ongelukkig uit hoor.
Zoals Sonja al zegt veel klautermogelijkheden, dan redden ze zich prima.

Groetjes Annika

L.ove

Ipv een standaard parkietenkooi doet een hamsterkoooi (of iets met zelfde afmeting sijlen) het misschien ook goed. Zitten er verdiepingen in.

Idske

Grrr daar kan ik me echt boos om maken! >:(

Als frummel lekker vrolijk en levendig is laat hem lekker bij je blijven, en wat ontzettend erg wat hij heeft gedaan met pino!


Die kweker is niet goed bij zijn hoofd! Dit is nog netjes gezegd! :'( :(

Groetjes Idske

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Moppers

Nou ja zeg, dat is toch niet normaal?

Hoe kan die kweker nou weten of Frummel bij jou gelukkig is of niet? En dan de nek omdraaien, wat een gruwelijke man zeg.
Dat een parkietje 'anders is dan normaal', wil toch nog niet zeggen dat hij geen recht heeft op een leven? Hij is gewoon een beetje lichamelijk gehandicapt, en net als bij mensen kan je daar gewoon omheen werken. Het is maar goed dat hij jou nu als baasje heeft, en niet die stomme kweker. Frummel krijgt vast een leuk leven bij jou.


Trippy

Bedankt allemaal !  ;D

Deze reacties doen mij goed.

Ik schrok me kapot toen ik de rede van Pino's dood hoorde  :o

Ik ben ook echt niet vanplan Frummel in te laten slapen, maarjaa stel je voor dat ze veel pijn heeft... dan vrees ik dat het wel moet.

Ik haat die man echt ontzettend !

Enne hier een waarschuwing:

PAS OP ALS JE EEN PARKIET KOOPT BIJ EEN KWEKER IN WIJK BIJ DUURSTEDE!

Ik weet de naam niet precies maar kijk in ieder geval als je daar bent goed uit !!

Groetjes,Ursula

Monique8736

Wát een vreselijke man! Ik heb zelf een kruipertje gehad en die is toch mooi 9 geworden!! Wat iedereen hier ook aanraadt moet je zeker trapjes in de kooi plaatsen en desnoods wat plateau's (Wat je weleens in knaagdierkooien ziet).Ik had drie plateau's in de kooi,met laddertjes erop om naar beneden te komen voor Paultje,een beetje het idee van een hamsterkooi dus,een plateau met een ladder waar de hamster omhoog kan klimmen om te eten/drinken..

Mijn advies is dus absoluut niet in laten slapen! met een beetje extra zorg en handigheidjes heeft ook een kruipertje een prima leven!

Groetjes Monique

Trippy

Hmmm ... Frummel zit heel graag op stokjes.

Ik heb de stokjes wat dichter bij elkaar geplaatst, haar klimruimte gegeven etc.
Ook heb ik speeltjes waar je op moet zitten om erbij te komen... dus ook wel geschrikt.

Plateau's doe ik liever niet, ze wil graag bij de andere in de kooi want als ik haar appart zet wordt ze helemaal ongelukkig maar het lijkt me niet verstandig 'verdiepingen' te maken ivbm Wizzy Woppy en Jello.

Maarjaa ... ze komt viaa de gordijnen de kooi in  ???
Haha ... de tak die ik voor de kooi had gebruikte ze niet dus heb ik die maar weggehaald  ::)