Parkieten niet samen laten broeden?

Gestart door Wuis, mei 10, 2007, 20:29:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wuis

Ik zie overal altijd foto's van mensen die emerdere kastjes in volieres hebben enz.

In mijn voliere heb ik twee koppeltjes, en ook twee nestkastjes nu.

Nu zegt iemand tegen mij dat je parkieten nóóit samen moet laten broeden? Dat ze dan gegarandeerd ruzie krijgen? ???

luis

dat kloppen. je kunt beter 1 of 2 meer broedblokken in je voliere hangen dan dat je popjes hebt. nu heb je er 2 hangen en kunnen ze ruzie gaan maken om de broedblokken. als je er 1 of 2 meer in hangt zijn de popjes wel tevreden.
hier heb ik ook verschillende popjes in de voliere aan het broeden, en dat gaat prima!
mvg luis

Wuis

Ja, maar ik bedoel gewoon meerdere in één voliere laten broeden, ongeacht hoeveel broedhokken dat je hebt..

luis

het kan gewoon, alleen je moet er voor zorgen dat je meerdere broedblokken beschikbaar hebt anders gaan ze wel vechten

Scotty - Keecko

Citaat van: Wuis op mei 10, 2007, 20:29:30
Nu zegt iemand tegen mij dat je parkieten nóóit samen moet laten broeden? Dat ze dan gegarandeerd ruzie krijgen? ???

Je mag parkieten wel samen laten broeden, alleen je moet er altijd voor zorgen dat je 1 of meer broedblokken, dan paartjes, in de voliere hebt hangen (zoals Luisal zei). Zolang je te weinig broedblokken hebt hangen, dan kunnen ze ruzie krijgen.

Groetjes, Ilse

Wuis

Precies, dat is mij dus ook altijd verteld.

Blijkbaar zit diegene mij een beetje op te fokken, krijg nu naar mijn hoofds geslingerd dat mijn voliere van +- 2.60 x 1.50 klein is. ???

Scotty - Keecko

2.60 bij 1.50 lijkt mij groot genoeg als voliere voor 4 parkietjes :)

Ik zou me daar niet druk om maken, ze hebben lekker veel ruimte zo!
Je zou eventueel voor de zekerheid een derde broedblok op kunnen hangen, zo hebben ze genoeg keus.


Groetjes, Ilse

luis

2,60 x 1,50 is LXB, wat is de hoogte? maar dit zijn al best ruime maten, en al zou je voliere 1 meter hoog zijn.....  was het al genoeg

Wuis

#8
Hoogte is ongeveer 2 meter. :)


Mijn opa is onlangs overleden en die had ook parkieten, ik kan er wel een of twee nestkastjes van hem bij in hangen. ;)

Maar als de een straks toch geen jongen heeft, kan ik de koppels denk ik toch maar beter uit elkaar halen ivm jaloezie? Wel sneu, want dan moeten ze in een kooi...

luis