nu al laten vliegen?

Gestart door samsieboy, mei 11, 2007, 16:56:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

samsieboy

ik heb mijn parkiet nu al 2 dagen in huis en alles gaat beter dan ik had verwacht hij ging gelijk de eerste keer al op mijn vinger zitten. mischien komt dit omdat ik hem ook heel veel vasthield toen hij nog in het nest zat bij zijn anderre broertjes maar vandaag is hij echt heel wild. Hij zit maar tegen het tralies aan te vliegen en er aan te hangen en ik weet niet wat ik moet doen. Het is wel erg vroeg denk ik om hem nu al een eerste testvlucht te laten maken. Wat kan ik het beste doen?
groet
sem

Sonja

Hoi Sem,

Veel van de vragen die je stelt, zijn al eerder gesteld door anderen op het forum. ;)
Daarom lijkt het me een goed idee om eerst eventjes de zoekfunctie te gebruiken, voordat je je vragen stelt. ;)

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?action=search

Om voor deze keer je vraag even in het kort te beantwoorden:
Het is beter om je parkietje, als hij zo wild doet, te negeren en hem zeker juist niet uit de kooi te laten. Als je dat wel zou doen, leer je hem dat hij moet fladderen e.d. om uit de kooi gelaten te worden, en dat is niet de bedoeling. ;)
Beloon hem uitgebreid als hij rustig is, en negeer hem als hij ongewenst gedrag vertoont. Het vraagt wat geduld en doorzettingsvermogen van jouw kant, maar het werkt altijd! :)

Geef je parkietje eerst de tijd om te wennen aan zijn nieuwe omgeving en zijn kooi. Je hebt hem pas 2 dagen, dus dat is nog heel erg kort.

Groetjes, Sonja.