Op de grond

Gestart door Pe0Pe, mei 13, 2007, 15:17:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pe0Pe

Ik heb een parkietje Chiko, Chiko is dol op vliegen en op zoek naar eten! Als hij op zoek is naar eten,, doet hij dat vaak op de grond! Wij heb liever dat hij dat niet doet! Omdat mijn moeder een keer een parkietje heeft gestaan en toen was die dood :'( :o :o Daarom willen we niet dat het parkietje op de grond komt! Maar bij de kweker lag zaadjes op de grond en die at die op! Kun je voor zorgen dat je parkiet niet meer op de grond komt! Of zo min mogelijk

Corien

Geen zaadjes op de grond leggen, maar hem van de grond halen en zaadjes vanuit je hand laten eten. Je moet ook zaadjes op de grond van de kooi leggen.

Nadine

Of je het op de grond legt in huis of op de grond van de kooi,,
Dat maakt voor het vogeltje niks uit..
Grond is grond.. ook wel, grond is eten..  ;)
Gewoon het voer in de bakjes stoppen :)
Als hij het niet vindt kun je altijd onder de voerbakjes op de bodem van de kooi wat voer leggen..
niet te veel.. dan vindt hij de voerbakjes vanzelf!  :D

Verder ben ik het met Corien eens, inderdaad je vogeltje van de grond pakken en zaadjes in je hand geven. :)

Parkieten-Freak

Je moet geen eten op de huiskamervloer leggen.
Je kunt (en moet soms!) eten op de bodem van de kooi strooien. Het scharrelen op de bodem van de kooi (en in de vrije natuur op de grond) is een natuurlijk gedrag van een grasparkiet. Jonge vogels moeten leren dat ze uit een bakje moeten eten en zolang ze dat niet kunnen, mag je voedsel op de bodem van de kooi strooien.

Leer je parkiet bij voorkeur om niet op de huiskamervloer te lopen of te spelen.
Doet hij dat toch, pak hem dat op en zet hem op een veiliger plaats!


Cheryl87

Volgens mij legt Peope het voer niet op de grond maar de kweker deed dit, daarom is Chiko nu op de grond eten aan het zoeken elke keer.

verder heb ik niet echt tips, behalve inderdaad zoals al word aangegeven, eten in je hand leggen en als hij op de grond zit hem opppakken.
Bij mij zit Dopey ook weleens op de grond, ik roep dan altijd naar iedereen dat ze goed op moeten letten omdat Dopey op de grond zit.
Ook kan je zeggen waar hij zit, dus goed in de gaten houden waar hij zit of desnoods erbij gaan zitten.

Groetjes Cheryl

Moppers

Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Hang dus bijvoorbeeld een briefje op de deur van de kamer als hij los is. Dan weet iemand die de kamer in wil komen, dat hij/zij moet opletten of hij/zij niet op Chiko gaat staan.
Als iemand in de kamer opstaat en wil gaan lopen (ook al zijn het maar twee stappen), eerst even kijken waar Chiko zit en of het wel veilig is.

Dit is natuurlijk geen oplossing, maar zolang Chiko nog niet geleerd heeft dat hij niet op de grond moet zitten, is het goed om extra op te letten.

Succes!

Corien

Citaat van: Nadine op mei 13, 2007, 15:28:45
Of je het op de grond legt in huis of op de grond van de kooi,,
Dat maakt voor het vogeltje niks uit..
Grond is grond.. ook wel, grond is eten..  ;)

Gewoon het voer in de bakjes stoppen :)
Als hij het niet vindt kun je altijd onder de voerbakjes op de bodem van de kooi wat voer leggen..
niet te veel.. dan vindt hij de voerbakjes vanzelf!  :D

Verder ben ik het met Corien eens, inderdaad je vogeltje van de grond pakken en zaadjes in je hand geven. :)
Haar vogeltje is nog dusdanig jong (en ze heeft hem nog niet zo lang geloof ik?) dat het parkietje het bakje nog niet weet te zitten, en dus op de grond gaat scharrelen. Dus is het aan te raden bij jongen vogeltjes wél zaadjes op de grond te leggen, zodat ze wat binnen krijgen. Het bakje vinden ze uiteindelijk vanzelf.