hij wil niet in de kooi !

Gestart door smurfj, mei 18, 2007, 18:14:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

smurfj

hallo ! ik heb sinds maandag nu blacky, een mannetjesparkiet,
als ik hem uit zijn kooitje laat vliegt hij heen en waar en gaat dan in de planten zitten die voor het venster hangen,
dat is 2 meter hoog en als ik hem dan savonds terug in de kooi wil stoppen wil hij niet , hij komt maar niet van de plant af...
tips om hem terug in zijn kooi te krijgen als ik het vraag? 8)

Sara

#1
Je hebt je parkietje pas sinds maandag. Dat is maar 5 dagen. Dat vind ik persoonlijk nog wat te vroeg om je parkietje al los te laten vliegen. Je parkietje moet eerst minstens een dag of 3 in de kooi wennen, en daarna moet je beginnen met het tam maken van je parkiet IN de kooi. Hij moet jou en zijn huis(zijn kooi) eerst vertrouwen en zich erbij veilig voelen voordat je hem los laat vliegen.
En als jij en je parkiet zover zijn, dan mag je hem pas los laten vliegen.
Als je je parkiet dan nog niet in de kooi krijgt, kan je zijn kooi voor hem houden of hem lokken met iets lekkers.
Hier lees je er alles over:
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

Oja, en die planten die zo hoog hangen, zijn die niet giftig voor je parkiet? Kan je parkiet die niet afstoten of uitgraven? Met planten in de kamer moet je altijd goed opletten, zeker als deze ophangen.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

smurfj

neenee, veel research gedaan en ze zijn zeker niet giftig, hij kan ze niet uithalen enzo dus,
maar voor ik hem had was hij va&n mijn nonkel en was hij al tam in dezelfde kooi, dus...
je hoeft niet bang te zijn:p
maar ik kan hem lokken met een stukje appel ofzo?

DarkWolf

Ben je zeker dat hij wel al gewent is aan zijn nieuwe omgeving?
Het is niet omdat je hem handtam hebt gekregen, dat hij je nu al meteen vertrouwd. Ik zou hem toch ook nog ietsje langer (min. 1 week) in zijn kooi laten, zodat hij kan wennen aan de nieuwe omgeving en aan jou. En als dat allemaal goed gaat, dan pas zou ik hem uit de kooi laten.
Als hij dan nog niet in de kooi wilt kun je wachten tot hij honger heeft, of moe is. Dan zal hij vanzelf wel terug naar zijn kooi vliegen
Ofwel neem je zijn kooi tot bij hem en laat je hem er zo instappen.
Lokken met fruit of trosgierst kan ook altijd werken:)