Wanneer beginnen met tam maken!!

Gestart door Pe0Pe, mei 08, 2007, 20:34:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pe0Pe

Heey parkietenliefhebbers,

wanneer moet je beginnen met tam maken ! Mijn opa heeft grasparkieten en daar krijg ik paar van! ze zitten nog in het blok maar kan ik ze er al uit halen zodat ze wennen aan mensen handen (ze zijn ongeveer 3 a 4 weken)

Groeten Peter,

DarkWolf

Ik denk dat de meeste fokker ze inderdaad al heel snel uit het nest halen, om ze aan handen te laten wennen. Maar je moet weten dat ze dan nog lang niet tam zijn, je moet er later ook mee verder blijven gaan.
Je kan op elke leeftijd beginnen met je parkiet tam te maken, ik heb mijn parkiet gekocht op 8weken ofzo en hij was nog niet tam (helemaal nog niet!) maar je hebt ook mensen die een parkiet van 4jaar tam maken!
Met geduld bereik je zoveel ;)

boefje

Hoi,
Tam maken begon ik al mee toen ze net een week oud waren, hierdoor wennen de ouders ook aan je hand en zijn ze niet schrikkerig (tot gevolg dat ze niet meer in de nest kastjes gaan zitten) maar ik heb ook een parkiet die nu 9 jaar oud is en dat is goed te merken, die is handtam en daardoor heb ik nog 2 andere parkieten uit mijn volière (met de rest van de parkieten 30 stuks...) tam gekregen, het ligt ook aan het karakter van je parkietje sommige parkietjes worden niet tam hoe hard je ook je best doet, net zoiets als mensen, mensen die geen vrienden willen doen afstandelijk en hatelijk. je parkietje kan afstandelijk doen en je erg hard bijten.
Wat ik jou aanraad is ga minstens 1x in de week na je parkietje toe om em een kwartiertje vast te houden, zo kunnen jullie ook wennen aan elkaar.

Groet, Boefje