grote foto's

Gestart door karin v h, mei 08, 2007, 19:42:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

karin v h

Hallo Forum-medewerkers,
Is er iets aan te doen dat de foto's die worden geplaatst niet meer zo extreem groot zijn.
Voorbeeld bij de the hall of fame mei 2007 zijn sommige foto's zo extreem groot dat je met je pijltjestoest de foto moet bekijken ik vind het jammer dat de foto niet op een bepaalde maat bekeken kan worden.
Ik vind het jammer van de foto's want ze komen zo niet helemaal tot uiting. ;)
Groetjes karin

Mars

Je kunt ze het beste eerst even zelf verkleinen. Dan krijg je dus niet van die idioot grote foto's.

Dat kan met fotobewerkingsprogramma's, maar ook heel eenvoudig met het windowsprogramma Paint. Dat heeft dus iedere persoon die op een PC werkt. En laat ik nu net niet zo'n persoon zijn...Trippy schrijft in een ander onderwerp:

CiteerAls je naar paint gaat en de foto dier je wilt inzenden opent komt hij er inderdaad groot te staan!
Zelf kijk ik dan in de bovenbalk en druk op afbeelding,dan op uitrekken/helen.
Dan kan je 4 getallen invullen ik veranderer ALLEEN de bovendste twee in 25%

Volgens mij moet het daarmee lukken. Als 25 % dan nog te groot lijkt, weet je dat je het nog minder groot kunt proberen. Dus beste mensen, even je foto verkleinen, dat vinden de beheerders van het forum ook erg fijn, want dan neemt de foto ook niet zo veel serverruimte (vergelijk het maar met je harde schijf) in beslag, zo kunnen er wel dubbel zo veel foto's geplaatst worden voordat er weer nieuwe ruimte gekocht moet worden.

Groeten Marcia

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Hallo Marcia,
Het gaat niet om mijn foto's hoor want ik weet hoe het moet maar er staan zoveel hele grote foto's op die niet op het beeldscherm passen en dat vind ik zo jammer.
De foto van Idske bij de hall of fame is gewoon niet te zien omdat hij zo extreem groot is.
Ik vind het jammer dat ze niet allemaal 1 maat hebben.
Groetjes karin

Mars

Ik weet dat het niet over jouw foto's ging, maar over foto's in het algemaan... had er zelf ook last van, dat die groot zijn. Dus daarom nogmaals een vermelding hoe je je foto's kunt verkleinen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Parkieten-Freak

Je hebt gelijk Karin.
Ik zal er voortaan bij vermelden dat de foto's maximaal 700 px breed mogen zijn, dan hoeft er niet gescrolled te worden.
De foto van Idske heb ik zojuist iets verkleind. ;)


Idske

Ik had dit bericht gelezen en ben er mee aan het knoeien gegaan, hij was inderdaad veels te groot....  :o  :-[
Het is inderdaad niet fijn om foto's op die manier te moeten bekijken...  :-\

Maar gelukkig is het opgelost!

Bedankt Anneke! ;D
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak