Ruien?

Gestart door Virginie, april 20, 2007, 16:56:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Virginie

Kan het zijn dat mijn mannelijke parkiet
al aan het ruien is, want hij heeft al een tamelijk korte staart,
en zijn pluimpjes op zijn voorhoofd zijn ook aan het verdwijnen, mss is
dit heel normaal...rond deze tijd... :P

Hopelijk wetn jullie een antwoord?!!
Groetjes Virginie  :(

esther

Hoi,

Ja hoor dat is normaal, het verschilt ook wel eens per parkietje wanneer die in de rui is.
Ik heb er 4 en één daarvan is op het moment ook een beetje in de rui.

Groetjes Esther

Virginie

Citaat van: esther op april 20, 2007, 17:05:34
Hoi,

Ja hoor dat is normaal, het verschilt ook wel eens per parkietje wanneer die in de rui is.
Ik heb er 4 en één daarvan is op het moment ook een beetje in de rui.

Groetjes Esther

Ah oef *geruststellend*
Bedankt :p

Josephine

Zoals de laatste tijd al veel ter spraken is gekomen, is dat in deze tijd van wat meer temperatuur verschil de parkieten veel in de rui zijn, en dat de rui ook lang aanhoud. Niks om je zorgen over te maken! :)

bluebird23

Wat is dat, een parkiet in de rui?

Ik heb een parkiet, al een kleine anderhalf jaar.
Betekend dat dat hij wisselt van 'pak'?
Hoe weet je dat zeker?
Onze parkiet, brammetje  verliest wel meer veren, het hele jaar door,
wat is het verschil?

groetje

Sara

Als je de zoekfunctie gebruikt vind je heel wat over de rui. Dat je parkietje regelmatig wat veertjes verliest is normaal, maar als ie ineens echt veel veertjes verliest is je parkietje inderdaad in de rui, en krijg ie nieuwe veertjes.
Ik heb even voor jou de zoekfunctie gebruikt, en ik zie dat je deze vraag al eens gesteld hebt in dit topic..
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=7344.0

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

bluebird23

#6
Heel erg bedankt, hiervoor, ik had ook de zoekfunctie gebruikt maar niets gekregen wat bruikbaar was, mogelijk heb ik iets verkeerd ingetikt..

note:
Onze Brammetje, vliegt af en toe flink wat rondjes door't huis elke dag. Sinds 3 weken wil hij er weer uit daar was ik blij mee, vanwege zijn gezondheid, en hij krijgt dan een betere conditie.Daardoor (vliegen)is het ook minder rommelig rond de kooi.
Vanmorgen echter was het heel erg terwijl er de laatste keer weinig lag... heel veel veren. Is dat't?

groetje


ps.. ik lees het net, jou link. Ik herinner me van vorig jaar ergens, ook van die stekeltjes op zijn hoofdje, in die tijd had ik een belletje onder zijn spiegeltje, waar ie een beetje te verkikkert op was, constant schuren, er kwam ook bloed bij, toen heb ik dat belletje eraf gehaald, omdat hij er erg fanatiek mee bezig was. Ik meende dat die stekeltjes van't schuren kwam. Ik dacht:"hij  beschadigd zichzelf''.
Ik zal opletten, op de rui.

bentje

hoallo
mijn parkietje is nu ook in de rui.
op de ene plek verliest hij wat meer veertjes dan de andere keer.
hier komen  dan wat witte plekjes/veertjes op te zitten.
is dat normaal?
groetjes benthe

[verwijderd door de beheerder]

Fluff

mijn parkiet heeft al een tijtje een hele rare staard
dus ik wou vragen of dat normaal is?
hij is nog maar 3 maanden




                         groetjes enisa baasje van fluff

Trippy

Hallo Enisa :)

Tjaa ... de staart van Fluff(y) is inderdaad heel raar ...

Ik denk dat ze ooit eens ruzie heeft gehad met pietje of in de begin tijd dat ze bij je was ze ergens aan is blijven hangen, in preciepe zou het naar de eerste rui over moeten zijn.

Dikke kus , Ursula  :)