heeeel lang in de rui

Gestart door bo22, april 22, 2007, 01:15:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bo22

Hoi Hoi!

Mijn parkietje Japie is nu al zeker 6 weken in de rui en hij lijkt er maar niet uit te komen, zijn hele hoofdje zit vol met pennetjes die maar niet lijken te ontwikkelen tot veertjes.
Normaal komt hij altijd  heel goed en snel door de rui heen maar nu schiet het niet op...
Weet iemand hoe dit komt??

Alvast bedankt

Safrena

Hey Bo

Heel vele parkietjes zijn momenteel in de rui, en vaak ook al zolang

Het weer is niet zoals het moet zijn, voor deze periode van het jaar, vandaar ook dat de rui helemaal van slag is, en ook onze lieverdjes dus meer of langer ruien.

Zorg voor voldoende vitamine tijdens de rui

Vele groetjes

au

Hoi Bo,

Onze Quibus is ook al een tijdje aant ruien en hij heeft ook van die stekeltjes op zijn koppie. Hij heeft ze ook al langer dan normaal, maar vandaag zag ik gelukkig dat er weer wat stekeltjes weg zijn! Dacht zelf ook al dat het wel aant weer kon liggen...

groetjes,
au

Tanja

Hmm...
Bertus is sinds januari al voor de 3e keer in de rui... Met dank aan het weer... Zo zielig, hij blijft zichzelf overal tegenaanschuren, omdat ie zo'n  jeuk heeft...

Gewoon afwachten!

Peter62

Hier heb ik twee vogels die tegelijkertijd in de rui zijn. In en rondom de kooi liggen veel donsveertjes van Joepie en kleine veertjes van Trix. Het is de eerste keer dat ik het zie bij mijn vogels. Ze schijnen er niet veel last van te hebben. Ze eten goed en zijn behoorlijk tierig.

Sterkte met Japie!

simpy

Bij iedere parkiet verschilt de rui een beetje, bij de een iets langer, bij de ander weer iets korter. Bij de een heel vaak, bij de ander bijna nooit.
Je hebt deze lange rui ook te danken aan het weer. Het komt allemaal vanzelf weer goed, met een beetje gedult.  ;)

Ranni

Mijn Puk is ook veel in de rui laatste tijd. Bij haar zie je meteen ook kleine kale plekjes.
Ik schrok er eerst van, ik denk alweer???
Maar nu ik lees dat het ook door het weerk kan, dan begrijp ik het ook. En sinds vorige week komt de bruine kleur in haar neusdop ook goed naar voren.
groetjes