Spelletjes met je grasparkiet.

Gestart door Parkieten-Freak, mei 07, 2007, 18:51:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Silvie

Hoi allemaal,

Croky is nog een beetje aan het wennen bij ons. Zijn favoriete speeltje is zijn spiegel en halsbrekende toeren uithalen met zijn ringetjes (door heen klimmen en zich dan laten vallen).  :P

Joep vindt echt bijna alles leuk! We hebben een open keuken waar zijn speeltuin voor het raam staat. Hij speelt graag in de speeltuin met zijn spiegel en ook zit hij graag voor het raam op het uitzetijzer naar buiten te kijken (en enthousiast heen en weer te rennen). Alles wat glimt is natuurlijk fantastisch speelgoed (kraan en oven). (zie foto's)

Joep ruimt ook graag op.... Zo laten zijn huisgenoten wel eens een brief slingeren in de fruitschaal en daar is 'ie niet voor bedoeld. Joep begint dan vast de hoekjes van de brief stuk te knagen. Geheid dat er daarna iemand aan komt rennen om de brief (rekeningafschriften zijn ook populair) netjes voor hem op te bergen in de kast.  ???

Favoriet is zijn opscheplepel waar hij hele verhalen aan vertelt en die hij ook graag van het aanrecht afgooit (heeft een leuk neveneffect want de huisgenoten schrikken eerst heel hard van het lawaai en komen daarna aangerend om de lepel weer op het aanrecht te leggen). Ook favoriet het rad van fortuin en zijn tralieballetje. (zie "actie" foto's :D)

Groetjes!



[verwijderd door de beheerder]

boefje

De top vijf van Pietje (nooit weer terug gekomen :-\ † )
1: leesbril van mij moeder van tafel gooien
2: bij mijn vader de grijze haartjes uit de baard halen
3: mijn net gewassen haar in de knoop leggen
4: aan de lamp hangen wat niet mag
5: het liefste de hele dag in de chipszak (paprika wokkels was zijn favo)

Helaas kan ik hierbij geen foto doen. laat je fantasie los en je ziet vanzelf hoe Pietje was. :P

Vele groetjes! ;D

judithdejong

Haha de favo chip van Baco zijn nibbits (die we vroeger allemaal om onze vinger heen deden).
Maar nu even niet want hij is niet helemaal fittig.
Dus nu alleen fruit en gewoon voer.

Groetjes,
Judith

***anita***

1.klimmen en kleuteren :P
2.mijn voeten kietelen  (en soms bijten) :(
3.potlood op de grond gooien en ik moet hem op rapen >:(
4.met wc papier spelen ::)
5.met leuke liedjes mee zingen  ;D


much love Anita

Mikey Mike

hier de top 5 van Pipo en Keewy :D

1. Plotseling keihard fluiten als het doodstil is en ik vlakbij met mijn oor bij hun ben   ;)
2. Aan elkaars oren of veren knagen  :-*
3. Aan plastic, papier, pennen en vanalles knagen
4. Knagen aan mijn vinger
5. Wegvliegen en keihard schreeuwen door de kamer ::)

Balou

schommeltje op de grond gooien en dan krijsen zodat je hem weer op komt rapen :p

Isis

Isis vind het geweldig om aan vanalles te knagen Zoals...
1. een aantal kleren
2. een wuppie
3. papier
4. een uitgevallen staartveer van zichzelf (die bakt hij dan op en knaagt er aan en dan laat hij hem weervallen pakt hij hem weer op enz.)
5. een speeltje met onderaan een touwtje dat eigenlijk bedoelt is om op te klimmen

Stijn

Mijn Parkieten vinden het geweldig als er Tv of radio aantstaat, en bij een specifiek programma gaan ze helemaal kweterren en kraaien.
Ze vinden het ook leuk als ik naar ze fluit of tegen ze praat Dodo de groene is erg nieuwschierig en kraait van plezier als ik met ze aan het praten ben

inake

Hij eet graag bloeme
Hij speelt heel graag met papier
Hij komt graag kusjes geve
Hij speelt ook graag met zijn speelgoedjes

[verwijderd door de beheerder]

ciske

ciske speelt graag voor kamikaze piloot.

als je met 2 of meer mensen ind de kamer bent zo vlak over het hoofd, of voor ze langs te vliegen dat ze zich een hoedje schrikken.

mij valt het mee dat het nog nooit is mis gegaan en er tegen aan is gevlogen door een onverwachte beweging van die persoon

wouter

Mijn Parkietje speelt graag met mij,
Ik ren naar het eind van de kamer, en weer terug naar zijn kooi, en wie het er eerst is, heeft gewonnen! :)
Ook een favoriet is om een balletje achterna te vliegen! 8) Vaak probeert hij van mijn hoofd naar me neus te klauteren en als het niet lukt begint hij flink te kwetteren en probeert het weer opnieuw! :P Hij luistert graag met heel veel aandacht naar wat je allemaal zegt zodat hij kan proberen na te brabbelen! :-X Hij vind het ook heel leuk om te ontdekken, hoe zwaar dingen zijn en hoe je ze het best kapot kan maken! >:(  :-\ Foto's volgen ;D

Bonnie

Her leuksteis de hooibal van de cavia leegpeuteren. In een woord geweldigS

kanarie

ik weet wel waarmee mijn grasparkieten graag spelen, maar in mijn voliere kan ik geen spleeltjes aan het plafond hangen, heb je geen haakjes of zo en waar kan je die dan bv kopen?

Mars

Misschien een touw spannen van voor naar achter en daar dingen aan hangen? Want ik begrijp dat de bovenkant geen ophangmogelijkheden biedt?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

Citaat van: Mars op december 16, 2007, 16:26:45
Misschien een touw spannen van voor naar achter en daar dingen aan hangen? Want ik begrijp dat de bovenkant geen ophangmogelijkheden biedt?

Niet doen! Omdat ze in de voliere veel meer vliegen heen en weer, is er de kans dat ze achter een overdwars gespannen touwtje blijven gangen. Ikzelf hang de speeltjes gewoon aan de tralies, maar ook aan de zitstokken, dan hangt het wel wat lager, maar de stok zullen ze niet zo tegen aan vliegen en geeft minder risicos. Bevestigen kan met sisaltouw(wel strak aan de stok, dus niet nog een stuk laten hangen en met lussen) of met tieraps.

(een touwtje bovenin de nok (als je een puntdak hebt) zal na verloop van tijd onder invloed van het gewicht van het speeltje in een lus gaan hangen, heb daar zelf ook wel eens over gedacht namelijk ;))
Ik heb zelf de bovenste helft van de voliere, waar ze het meest vliegen vrij van speeltjes (alleen tegen de wanden aan) Onderin hangen dus wel speeltjes in het midden, aan de zitstokken. onderin word sowieso meer geklauterd en geklommen.

roha

Wij hebben een schuin dak.
Wij hadden in het begin een sisal touw gespannen en daar wat aangehangen.
Ja, het gaat doorhangen, met als gevolg dat de hele bende op het touwtje ging zitten (wankel, wankel, maar toch bovenin de kooi!  :-X ) en het volgende kwam, ze gingen eraan knabbelen.
Dat leek ons niet slim, want binnen de kortste keren knapt t touw en valt alles op de grond. Met evt. alle gevolgen van dien. Dus dat hebben we maar wegghaald.
Er hangen nu speeltjes aan de bovenste stokken, aan de zijkanten en ook aan lagere stokken. Dat gaat perfect!!

wil

Ik heb sinds kort ook een parkietje. In zijn kooi heb ik aan een touwtje een bolletje takjes gehangen (kost minder dan een euro bij de action). en dat vind hij volgens mij wel leuk, dat slingert lekker als hij er tegenaan tikt.

mariska79

De mijne houden alle 4 van staartjesbijten! Erug gezellig, dat kun je je voorstellen  :'(
Verder zijn ze dol op verstoppertje spelen, rieten stoelen kapot bijten, allerhande attributen uit de kooi slopen (vooral sisaltouw) en het baasje achtervolgen.
Toen ik nog cavia's had, vond ik de Chico regelmatig tussen de cavia's, die lag er lekker tussen te slapen of at knaagdiervoer (de zaadjes ervan)/hooi  ::)

Jacko

Degene die ik binnen heb staan zijn gek op dopjes en tandenstokers.
Dopjes liggen vrijwel altijd op tafel, ze pakken ze op met hun snavel, lopen naar de rand toe en laat het vallen.. Eerst 7 tellen blijven staan om te kijken of het baasje het dopje oppakt en weer teruglegd, en doet ie dat niet? Dan pakt ie gewoon een ander dopje.

Tandenstokers vermaken ze zich ook prima mee. We hebben gewoon een potje met tandenstokers en als je maar éven weg ben liggen ze er allemaal uit.
Leuk he? Nee! ;D

prkietje

hallo....mijn parkietje tweety is helemaal gek van zo`n klein plastic flesje....die laat hij rollen over de vloer door er tegenaan te springen of er tegen  te pikken....verder is hij helemaal gek van zo`n balletje met n belletje erin....als je in zijn buurt komt raapt hij dat balletje op met z`n snavel en leg die in je hand en dan moet je m wegrollen...als dat niet snel genoeg gaat dan gooit hij hem zelf weg...

prkietje