Hoe kan ik mijn parkietje antibiotica geven?

Gestart door groudaxius, mei 08, 2007, 20:05:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

groudaxius

Hallo, dit is mijn eerste topic hier maar ik heb een dringende vraag.
Het parkietje van mijn ouders genaamd Kwiebus heeft een tijdje geleden een tumor gehad, de dierenarts heeft het gedeeltelijk weg kunnen halen maar het zal terugkomen dus zij heeft niet heel erg lang meer te leven.
Maar, mijn vraag is, Kwiebus moet 2x daags 1 druppel antibiotica krijgen maar mijn ouders hebben Kwiebus nooit tam gemaakt en dat betekent dat we haar niet zomaar kunnen oppakken, overigens zou de wond ook opengaan als we haar vastpakken.
We hebben het ook geprobeerd met een lepeltje appelmoes of een crackertje maar daar vluchtte zij voor weg.
Kunnen jullie me misschien helpen met manieren om Kwiebus haar dosering antibiotica te geven want ik wil echt dat zij nog een aantal maandjes vrolijk rond kan blijven fladderen.

Mvg,

Sebastiaan

Sonja

Hoi Sebastiaan,

Welkom op het forum.

Och, die arme Kwiebus.... :(

Ik denk dat er toch weinig anders opzit dan Kwiebus toch te pakken om de antibiotica te geven, want op een stukje brood of iets anders wat ze lekker vindt, is niet gelukt, zoals je schreef....

Wat een moeilijke situatie, want oppakken is ivm de wond ook weer niet handig... :(

Toch zou ik het op die manier proberen, al was het alleen maar om er zeker van te zijn dat Kwiebus alle benodigde antibiotica ook echt binnen krijgt.

Ik denk dat ik  de kamer van tevoren donker zou maken, of de kooi met Kwiebus even ergens zetten waar het donker is. Dan blijven vogeltjes wel zitten waar ze zitten.
En haar dan heel voorzichtig beetpakken en de antibiotica toedienen.

Dat is mijn idee, maar misschien krijg je nog wel meer tips.

Heel veel sterkte met Kwiebus!
Ik hoop dat ze nog een poosje bij jullie mag blijven....

Groetjes, Sonja.

Mars

Ja, vastpakken zal de enige manier zijn. Als jullie het met zijn tweeen doen, eentje houdt vast, de ander drupt het in het snaveltje, gaat het vaak al een stuk gemakkelijker en wordt de stress tot een minimum beperkt.

Antibiotica is gewoon heel erg vervelend, vooral bij vogels die niet zoveel vertrouwen in je hebben.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..