Spetter weg :(:(:(

Gestart door Cropje, april 28, 2007, 23:43:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjilp

#20
oooh cropje wat erg voor je...je tweede parkiet je weg...
eerst ari(e) en nu je Spetter...
ik en samen met mijn parkietjes hopen dat Spetter terug word gevonden..

heb je al een advertentie gezet op MP? daar kijken mensen op..
heb je de dierenambulance amivedi (je kan hier spetter als vermist opgeven) ...dieren asiel, vogel opvang in de buurt....ook een flyer gestuurd?

we hopen zo..dat dit goed komt!

groetjes Elles

roha

Misschien dat je overal aan elke lantaarnpaal een flyer kan ophangen in een wijde omtrek van je huis.
Hoe meer mensen het lezen, des te beter. Misschien dat iemand Spetter heeft opgevangen en herkent Spetter met dat witte borstje is ze wel erg herkenbaar, nl.
Succes, hoor.
Het kan schelen dat er met dit mooie weer veel mensen wandelen/kinderen buiten spelen en dat Spetter nog wordt opgemerkt door iemand.

Hanneke

Danielle

Ook ik wil je er heel veel sterkte mee wensen. Je zou inderdaad bij zoiets de klok willen terug draaien.
Ik hoop echt dat je haar nog terug vindt.
Ik zelf heb het ook mee gemaakt dat mijn eerste grasparkiet is weggevlogen en het is echt iets verschrikkelijks.
Probeer het niet te snel op te geven... het weer zit namelijk mee en er is altijd een kans dat iemand hem vind.

Idske

 :'( Wat erg!

Ik hoop echt op een wonder dat je haar terug vind!!!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Hetty

Wat erg!! Ik hoop dat je haar nog terugvindt (de kans is erg klein), je weet maar nooit! Sterkte!! :(

Ardenlyn

He verdorie wat naar voor je! :(
Ga niet jezelf op je kop geven hoor! Dit is echt een ongelukje wat iedereen kan overkomen hoe naar het ook is.

Hoe gaat het nu met je?
En inderdaad het weer is onwijs goed en niet de hoop opgeven.

Heel veel succes ens terkte!!

Cropje

Hoi allemaal,

Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties! Ik had eigenlijk verwacht dat jullie heel anders zouden reageren (meer in de richting van: hoe kun je nou zo stom zijn!). Dat is ook wat ik over mezelf dacht (denk), dat had ik ook al in mijn vorige post geschreven. Maar jullie zeggen juist het omgekeerde! Heel erg bedankt daarvoor!

Ik denk nog tig keer per dag eraan, ik zie haar elke keer weer langs me heen vliegen naar het raam! Normaal heb ik, behalve tijdens het doorluchten, mijn raam altijd op een klein kiertje staan, zodat er geen muggen enzo binnenkomen en met het raam dicht kan ik zonwering dichtdoen, zodat het een beetje koel blijft binnen. Nu heb ik dag en nacht het raam open staan, zodat ze naar binnen kan en zodat ik haar kan horen als ze in de buurt is. De griep die ik daardoor heb opgelopen, neem ik daarbij voor lief...

Spetter is nu bijna vier dagen weg en ik heb haar nog steeds niet ontdekt in de omgeving. Ik denk persoonlijk wel dat ze nog leeft, het is zulk mooi weer buiten. Overdag kan ze een lekker plekje in de schaduw zoeken en 's nachts een beschut plekje in een boom. Ik denk alleen dat ze niet meer in de buurt van mijn huis is. Er zit een broedend zwanenpaar hier om de hoek en in de bomen hier zitten vooral veel meeuwen en kraaien, niet echt de beste vrienden voor grasjes. Er heeft natuurlijk ook wel wat wind gestaan, dus ze kan een flink eind met de wind meegedreven zijn. De kans dat ze nog terugkomt is erg klein geworden nu...

Ik weet even niet hoe het verder moet nu. Mijn neef, die erbij was, stond na Arie's dood meteen voor mijn deur om een nieuwe parkiet voor me te kopen. Dat hebben we uiteindelijk twee weken later gedaan, dus Spetter had ik van hem gehad. Toen Spetter uit het raam was gevloegen, zei hij na een uurtje ook weer, dan gaan we morgen een nieuwe voor je kopen! Ik weet het niet. Ergens diep in mijn hart zou ik die lege kooi dolgraag weer gevuld zien, maar aan de andere kant: misschien ben ik niet zo geschikt als parkietenverzorgster als ik zelf dacht/zou willen.

Nou ja, voorlopig in ieder geval geen nieuwe parkietje voor mij. Voorlopig zal ik nog wel elke dag uit het raam kijken en door de stad lopen om te kijken of ik haar nog ergens zie, daarna zien we wel verder...

Nogmaals: heel erg bedankt voor jullie reacties allemaal!

DarkWolf

En waarom vind je jezelf dan niet geschikt?
Je parkietjes waren hartstikken tam, ze konden kunstjes, je hebt spetter overgezet op pellets (of toch bijna?)
En ik dan? Mijn vogel luister helemaal niet naar mij :P
Ik denk dat je wel héél geschikt ben om voor dieren te zorgen. Maar ik snap wel dat je niet meteen een nieuwe wilt, dus verwerk alles eerst en bekijk het dan nog eens!

roha

Hoi Cropje,

Ik sluit me volledig aan bij Darkwolf!!
En ik heb nog 2 spreekwoorden voor je: Ongelukjes zitten in kleine hoekjes en Het beste paard van stal struikelt wel eens.

Echt Cropje, je moet het jezelf niet kwalijk nemen.

Hanneke

karin v h

Hallo Cropje,
Wat weg zeg, een ongeluk zit echt in een klein hoekje.
Ik hoop dat Spetter nog ergens te voorschijnt komt maar ik vrees het ergste.
Heel veel sterkte.
Groetjes karin

Mars

Ik kan me zo goed voorstellen dat je je zo voelt. Je beide parkietjes zijn zo raar uit je leven verdwenen...
Zelf heb ik dat gevoel wel eens met die zieke parkietjes hier, zo van: ik moet er maar mee op houden.

Geloof me, ieder parkietje dat bij jou komt te wonen, heeft een pracht huisje en een pracht baasje. Het zou erg gelukkig bij jou zijn. Bovendien zou ik mijn eigen parkietjes blindelings aan je toevertrouwen.

En ja, we hadden allemaal bozig kunnen reageren, maar we weten maar al te goed dat het ons ook kan gebeuren. Jij hebt alleen twee keer enorm pech!

Lieve Cropje, gun je zelf even wat tijd en denk er rustig over na. Ik heb zo'n gevoel dat je moeilijk zonder klein schatje kunt.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

ik sluit me bij bovenstaande berichtjes aan...

Cropje, je bent 2 keer op een vervelende manier je vriendje verloren... En misschien zou je inderdaad kunnen zeggen van jeetje, let toch eens beter op.. maar aan de andere kant, juist bij de mensen die doorgaans het meest voorzichtig en oplettend zijn, gebeuren dit soort dingen juist. En daar ben jij er denk ik zeker een van. Jij bent altijd bezig om het onderste uit de kan te halen en je wilt het allerbeste voor je vogels. En jij hebt de domme pech dat Spetter gelijk door dat raampje vliegt. Elke andere parkiet had eerst een kwartier rondjes door de kamer gevlogen en per ongeluk het raam doorgevlogen asl je dan nog niet ontdekt had dat het open stond... Ja, domme pech..
Sterkte meis!

Tjilp

Och Cropje

zo moet je niet over je zelf denken...
je bent juist een goede "parkieten moeder"...
je leerd ze met geduld kunstjes....je hebt een verdomt mooi hok gekocht....
en schoon gemaakt terwijl dat een helse klus was....
je voeld je hartstikke rond en schuldig.....als je het niets deed..goh jammer dan...dan was je geen goede parkieten mama geweest...
en je hebt zelf de griep op geofferd voor je Spetter!...

laat je verdriet even zinken....geef dat even tijd..je weet zelf wel hoe lang het duurd..
en als het tijd is vul je hokje met een parkietje.
op de prikbord staan er genoeg...er zijn eitjes op aantocht....

en als je nieuwe pietje is koop eens en muggen horretje voor je raam....om wegvliegende parkieten te voorkomen....(en niet zeggen dat had ik eerder moeten doen.....het was gewoon een klein ongelukje wat iedereen kan overkomen..).

groetjes Elles


Meltjuh

O jeetje... Heel veel sterkte ermee...
Het zit niet echt mee heh :(.
Ik hoop heel erg voor je dat je spetter terug vind!

Josephine

Cropje, dit moet je echt niet allemaal van jezelf denken hoor!!! Jij had zoveel geduld met je parkietje, je hebt ze kunstjes geleert, pellets overgezet wat degene voor mij ook al noemden...

En dat Spetter weg is, is gewoon een stom ongeluk! Dit kan iedereen overkomen... :(

Groetjes Josephine en heel veel sterkte...

Parkieten-Freak

Het is heel erg naar voor Cropje dat Spetter is weggevlogen, we leven allemaal met haar mee,
Hierboven heeft Cropje jullie allemaal al bedankt voor het medeleven dat jullie getoond hebben.
Het lijkt mij dan ook een mooi moment om dit topic te gaan sluiten.
Zodra er nieuws is over Spetter, dan gaat het topic direct weer open.