Winky weer aan de antibiotica

Gestart door Mars, maart 14, 2007, 15:46:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 3 gasten bekijken dit topic.

karin v h

Hallo Marcia,
Ik ben eigenlijk een beetje ongerust omdat je nog niets hebt laten horen.
Heb je gisteren nog contact gehad met je eigen dierenarts?
Ik hoop dat het goed gaat - laat je even weten hoe het met Quint gaat?
Sterkte.
Groetjes karin

Mars

Hallo Karin,

Lief dat je het vraagt. In alle hectiek en omdat er niet echt nieuws is, heb ik even niets laten horen.

Vandaag zijn er 'uitstrijkjes' gemaakt van Quint's keeltje en cloaca (of was het nu claoca), gelukkig hoefde er toch geen bloed genomen te worden, want daar lag ik al anderhalve week van wakker  :( . De uitstrijkjes zijn als het goed is verstuurd naar het lab. Als de uitslag 'papegaaienziekte' is dan hoor ik het snel (binnen een dag, nadat het aan is gekomen in het lab) en anders duurt het meestal even voordat het lab wat laat horen, volgens de dierenarts. Ik had bedacht dat ik dan dus donderdag op zijn laatst 'slecht' nieuws kan krijgen. Hoewel je je af kunt vragen wat slecht nieuws is: als het papegaaienziekte is dan is er misschien nog hoop voor Winky.

Met Quint gaat het wonderbaarlijk goed. Hij heeft twee-en-een-halve echt slechte dagen gehad, dat ik mijn hart vasthield en me steeds afvroeg of dit wel goed zou gaan. Maar vandaag en gisteren ging het eigenlijk wel weer goed met Quint, heel raar: een day off heeft Jimmy ook wel eens gehad, maar drie hele dagen slapen en staren? Dus ik houd Quint goed in de gaten.

Dus goed of slecht nieuws volgt... alleen weet ik niet zo goed wat wat is. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Bedankt voor je steun!
Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Mars

Ik heb vandaag de dierenarts aan de telefoon gehad: er is geen papegaaienziekte vastgesteld. Die conclusie had ik al getrokken, want anders zou ik het al gehoord hebben: dan was het lab sneller geweest en hadden ze het binnen enkele dagen verteld had de DA al eerder gezegd.

Ondertussen kwakkelt Winky door en heeft ze (hij?) hele slechte dagen en net als ik het dan bijna opgeef, weer wat betere dagen waarbij er gepoetst wordt en Winky ook lekker op avontuur gaat op zoek naar voedsel op de woonkamervloer. Het is in ieder geval een vogeltje met doorzettingsvermogen! Ze is eigenlijk al 10 weken ziek...! Af en toe hoop ik vurig dat het genoeg is geweest en dat ze het zelf niet meer volhoud. Iedereen die zijn vogeltjes wel eens ziek heeft gezien en weet dat ik al 10 weken een ziek vogeltje heb, kan zich daar vast wel iets bij voorstellen. Ik zou erg triest zijn als het gebeurt is met Winky, maar de kleine kanarie is echt niet in orde.

Als het echt niet meer ging, dus als Winky niet meer zou eten, dan moest ik van de dierenarts langs komen voor een spuitje. Maar door de wisselende conditie van Wink vind ik het heel moeilijk. Als ze zo een paar dagen vrijwel alleen met haar koppie in haar veren zit, dan denk ik... moet ik nu ingrijpen? En dan is ze ook zo weer stukken beter, alsof ze mijn twijfel aanvoelt. Eten doet ze voor twee en dat is niet overdreven! Natuurlijk is dat ook een teken van ziekte, maar toch: wel eten voelt beter dan niet eten.

Dus... Winky, mijn dappere parkietje. Mijn dappere 'kanarietje' ziet er zo uit op het moment, de foto is vorige week gemaakt toen ze een goede dag had. Let ook vooral op de breed staande veren rondom de cloaca. Het lijkt alsof het daar helemaal kaal is (er hangt ook vaak ontlasting aan), maar als ze even glad is, sluiten de veren toch netjes aan. Verder heeft ze altijd een hele grote bolling op haar borstje: waarschijnlijk is dat haar goed gevulde krop ofzo, of veel lucht erin, maar het is wel een heel rare houding (op deze foto minder goed te zien).

groeten Marcia


[verwijderd door de beheerder]
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Hallo Marcia,
Het is een zielig vechtend parkietje, zoals ze daar zit met haar/zijn bolle lijfje.
Ik hoop dat er een wonder gaat gebeuren.
Zijn er verder nog onderzoeken onderweg of is dit de eind-uitslag.
Veel sterkte met Winkie.
Groetjes karin

Mars

Nee, dit is het.

Al eerder kwamen we tot de conclusie dat Winky waarschijnlijk last heeft van haar levertje, mogelijk met andere problemen omdat ze het ook erg benauwd heeft.

Meer dan dat valt er niet te zeggen, de medische wetenschap op het gebied van kleine vogeltjes is gewoon niet zo ver. Het enige wat ik nog zou kunnen doen is bloedprikken, om vast te stellen of het echt haar levertje is. Maar Winky is zo'n 26 gram, graadmager en wat levert het op? Een mogelijke diagnose van leverproblemen, waar dan dus niets aan te doen is. Normaal is het ook wel mogelijk om lever-, hart- of longafwijkingen vast te stellen met foto's, maar Winky is zo dun (geen vet op de ingewanden), dat daarop niets te zien is.

It's life... Maar soms wel bitter.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

karin v h

Hallo Marcia,
Het is inderdaad een bittere pil vooral omdat je zelf zo machteloos staat.
Laten we hopen op een klein wondertje.
Sterkte.
Groetjes karin

Idske

Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!