Kooi aanschaf.

Gestart door Arno, april 29, 2007, 10:03:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arno

Hallo leden ;D...
Ik ben dus druk bezig om me ouders zo vert te krijgen.
Maar ik wil dus een mooie kooi aanschaffen als me ouders het goedkeuren natuurlijk 8).

De maten:Hij is 55 cm hoog, 30 cm diep en 60 cm breed.
Nog een vraagje kan je zoon kooi ook tegen de muur ophangen?
En hier nog een foto:
http://www.ter.nl/webwinkel/images/mira.jpg
Zo iets is het alleen is die op marktplaats blauw en is die veel groter. De rest is die bijna hetzelfde. Maar nu nog een vraag hoe hoog zal mijn bod zijn voor zoon mooie kooi, er staat niks bij over drinkbakjes en voer bakjes die je er bij krijgt maar die zie je wel op de foto? Dus wat voor een bod zou ik kunnen geven?


Arno

Dit is hem bedankt Baasje van Arno! Klasse  ;D.
http://i55.photobucket.com/albums/g146/arnotje/Parkietenkooi.jpg

Nou wat voor een bod zal ik erop doen als ik het mag?? :-*

Parkieten-Freak

Hangt er vanaf of er al geboden is.
Zo ja, dan ja je 1 euro boven het vorige bod zitten.
Is er nog niet geboden, dan zou ik beginnen met 10 euro, je kunt altijd nog omhoog. ;)


DarkWolf

Ik moet zeggen, mooie kooi ;D
Van bieden heb ik helemaal geen verstand, maar je zou wel eens kunnen vragen wat er allemaal bij wordt gegeven..De eetbakjes denk ik wel (omdat je die er moet inklikken), en een drinkfontein en badje wrs ook. Maar voor alle zekerheid toch even vragen :)

Arno

Dat vraag ik dan wel even als ik weet of ik het man of niet mag ;D.

Ik heb zowat een werkstuk erover gemaakt en zou je deze kooi ook tegen de muur op kunnen hangen is een gipswand Want een vogel kooi is toch niet zo zwaar? 8)Wie weet dit ?

DarkWolf

Tjah, ik denk wel dat het kan hoor..Je kooi tegen de muur hangen maar ik vertrouw dat niet zo goed. Je bak (onderkant) kan altijd losschieten...Dus ik zou de kooi toch op een kast ofzo zetten

Caradow

Ik zou het gewicht van een kooi niet onderschatten. Zeker ook van deze kooi niet. Het is een mooie ruime kooi van formaat en zeker wanneer je er bodembedekker speeltjes en natuurlijk vogels in hebt... Ik vind het altijd eng om een kooi op te hangen...

Ik heb deze kooi zelf ook staan en ik durf hem niet eens goed aan de haak die er bovenop zit op te pakken, ik houd hem altijd aan de onderbak vast...

Arno

Ja ik kijk wel even ;)....
Want ik heb namelijk geen andere plek voor hem. Ik ben echt een goede dierenvriend en heb veel voor ieder beest over. Zit namelijk ook op prinsentuin college ook met dieren en planten. Maar misschien kan ik het wel niet als ik hem niet kan ophangen...  :(

DarkWolf

Tjah, als je een dier wilt moet je ook plaats hebben he..Een hamsterkooi hang je ook niet op aan de muur :)
Is er nx (een plant ofzo) dat je kan verzetten zodat er op een kast een stukje plaats vrijkomt voor de kooi?

Arno

Nou hij kan voor het raam.
Maar dan heeft hij veelste veel zon!
Hij kan op me aquarium maar hoe zwaar weegt het met alles erop en eraan? Hij kan tegen de muur.. Als dat zou kunnen Hij zou op me bureau kunnen maar daar heb ik ook plek nodig om dingen te doen voor school  :)

Scotty - Keecko

Dan koop je een kastje waar je de kooi op kan zetten.
Zo'n kastje met een paar laadjes of gewoon een open kastje. Dan kun je in die laadjes of die opening, de spulletjes kwijt (het voer, de bodembedekking, en andere spulletjes ;))

Heb je alles mooi bij elkaar en staat ook nog eens hartstikke leuk, zo'n parkietenhoekje :)

Arno

Ik kijk nog wel even  :D

DarkWolf

Op je aquarium..Dan moet je de kooi elke keer verzetten als je de vissen eten moet geven (ik veronderstel toch dat er vissen inzitten :D).
Ja inderdaad, een kastje of tafeltje kopen. Hier staat Falkor zijn kooi ook op een tafeltje, en daaronder staat zijn eten, bodembedekking,...

Arno

Nog 1 vraagje :D.
Heb je stopcontacten nodig voor een grasparkieten kooi? Nee toch?
En kent iemand toevallig een kweker vlak bij etten-leur  8)

Scotty - Keecko

Stopcontacten ??? nee, volgens mij heb je die niet nodig :P

En een kweker bij etten-leur.. kijk even op het prikbord van dit forum, en anders even op marktplaats, daar staan ook sommige hobbykwekers, die hun parkietjes aanbieden. Of kijk even in de plaatselijke krant, daar vind je soms ook wel zo'n apart gedeelte waar ze parkietjes aanbieden.. ;)

Succes!

Groetjes, Ilse

DarkWolf

Een stopcontact, nee..Enkel als je parkiet ziek is, is het goed om er een warmtelamp op te zetten (en dan heb je dus wel een stopcontact nodig :))
En hier vind je een hele lijst met kwekers..
http://www.grasparkiet.com/ (en dan onderaan de pagina: Zoekt u een jonge grasparkiet?)

Arno

Erg bedankt ik zal is kijken.
Zouden ze er 1tje meenemen als ik naar zoon hobbykweker ga die lieve schattige vogeltjes ?? :P

DarkWolf

huh, je laatste zinnetje snap ik niet.
Wie zou er eentje meenemen? ???

Arno

Sorry beetje slechte zin..
Ik bedoelde dus, zouden me ouders er toch 1 willen als ik ze deze laat zien en beloof dat ik ze goed verzorg ? 8)

DarkWolf

Dat valt te zien hoe je ouders zijn..
Ik hoop dat voor jou :)

Fenixjuh

Hoi,
als je je bureau een beetje netjes houd, kan het allemaal makkelijk. Ik weet nog dat ik nooit gedacht had dat de vogel op men bureau paste, maar een klein kastje, en een rommelbakje aan de muur extra, en je hebt ineens een zee van ruimte, ik denk dat er dan nog wel gewoon aan je bureau gewerkt kan worden hoor.
Je kan ook bij de bouwmarkt een dingetje kopen, en dat aan de muur hangen, en daar je vogelkooi opzetten, dan weetje zeker dat de onderkant er niet afvalt.
http://gwyn.punt.nl/upload/pict/plankje.JPG
Zoiets dan, veel succes ermee!!
groetjes!!

DarkWolf

Ja, inderdaad! Zo'n plankje tegen je muur..Daar past je vogelkooi zeker en vast op!
Dat ik daar niet op heb gedacht, ik heb dat nl. ook op mijn kamer en binnenkort komt daar mijn speeltuin op ;)

Arno

Laat allemaal maar zitten  :(...
Me ouders hebben voor me bepaald toen ik terug kwam met een kooitje voor een parkietje. Het antwoord was NEE en breng het bakje maar naar de vuilnis bak  :( :( :(.. Echt ik kan er wel om janke!  :o :(

DarkWolf

huh, je had al een kooi gekocht zonder het er met je ouders over te hebben?
je kan die kooi ook gewoon terug brengen naar de winkel he...

Mars

Hij zou een kooi zoeken met koninginnedag. Dus terugbrengen naar de winkel kan waarschijnlijk niet.

Je bent wel erg snel van start gegaan, he? Als mijn zoon (die ik niet heb) thuis zou komen met een kooi, dan zou ik ook tegen hem zeggen dat hij hem terug kon brengen.

Sneu voor je, misschien moet je het over een paar maanden nog eens heel lief vragen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

roha

Weet je ook waarom je geen parkietje mag van je ouders?

DarkWolf

Ja, ik ben Belgje dus geen idee wat koninginnedag inhoud :P
Maar inderdaad, ik zou het ook niet moeten proberen om met een kooi thuis te komen als ik nog niet eerst aan mijn ouders had gevraagd of ik echt wel een vogel mocht!

Cropje

#27
Citaat van: DarkWolf op mei 01, 2007, 11:12:53
Ja, ik ben Belgje dus geen idee wat koninginnedag inhoud :P

http://nl.wikipedia.org/wiki/Koninginnedag  :P :-X

Wat hier bedoeld wordt is dat er door het hele land overal rommelmarkten zijn op 30 april. Dus daar kan een tweedehands kooi vandaan gehaald worden, redelijk goedkoop.

Letten we op dat dit geen chatten wordt,
dat doen we, zoals bekend, in de chatroom. ;)
Groetjes, Sonja.

Arno

Met nadruk hij was wel gratis  :D.
Maar ik mag ze echt niet want ze vinden dat ze teveel vuilmaken en dat je savonds niet kan slapen omdat ze dan lawaai maken  ???

Cropje

Ze slapen 's avonds! Helemaal als je een doek over de kooi doet!

En zoveel troep maken ze niet hoor. Als je van dat zand op de bodem doet, willen ze dat wel eens door de kamer gooien (dat deed die van mij), maar je kan ook bijvoorbeeld houtsnippers op de bodem doen, daar gooien ze minder mee, en die paar die wel naast de kooi terecht komen, ruim je heel makkelijk op...

DarkWolf

Nah, ik heb zand op mijn bodem en ik heb nog nooit zand naast de kooi gevonden..
Lege zaadjes en voor de moment een heleboel pluimen ja, maar 1x stofzuigen en alles is weg :)

En inderdaad, snachts willen die beestjes ook wel slapen. Natuurlijk, vanaf dat de zon opkomt beginnen ze wel te fluiten. Maar worden je ouders daarvan wakker? En dat is makkelijk op te lossen, doek over de kooi ;)

Fenixjuh

hoi,
om me er even in te mengen, zoveel overlast geven vogeltjes dus niet. Maar ik zou absoluut niet tegen de wil van je ouders ingaan. Je kan het alleen maar erger maken.
Als je over een tijdje nog steeds van overtuigd bent dat je een parkietje wilt, en er eerst eens rustig over begint met je ouders, zonder in een opwelling ineens met een kooi voor hun neus te staan, dan heb je altijd nog kans dat ze het goed vinden.
Tot die tijd, laat zien dat je een vogeltje waard bent, dat je zelf je eigen kamer schoon kan houden, mocht hij vies zijn, en misschien je moeder ook een handje extra helpen, daar bereik je meer mee dan ineens een kooi kopen  ;)
groetjes!!

Parkieten-Freak

Ik denk dat de oorsprinkelije vraag beantwoord is, topic krijgt een slotje.  ;)