geel pus uit neusje

Gestart door jose, april 28, 2007, 20:26:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jose

Een goedenavond aan iedereen

Hier jose uit sicilie.
Op het ogenblik heb ik 1 van mijn parkietjes in de ziekenkooi.
Het is een parkietje van ongeveer 1 jaar. Heel lief.  Het probleem is dat er geel pus uit haar neusgaatje komt. Alleen het rechterneusgaatje. En er zit ook wat pus om haar rechteroogje. Ze ademt best normaal, maar af en toe hoor ik er ook wel een vreemd geluidje bij. Voor de rest alles goed. Best levendig en fluit ook terug naar haar vriendjes in de voliere. Eet en drinkt ook normaal.
Gelukkig is hier nu 1 dierenarts die een beetje met vogeltjes bezig is. Maar hij heeft niet veel ervaring. Hij heeft iets op haar verenkleed gedaan tegen parasieten en een antibiotica in het drinkwater. Wat voor medicijn  weet ik niet.
Mijn vraag aan jullie is dus:  weet iemand er wat meer van af? 
Ik maak om de dag het oogje en neusgat schoon, maar er komt toch na een paar minuten weer een klein balletje pus uit.

Al vast bedankt voor eventuele reacties.

Tot horens,

JOSE

Safrena

Hey Jose

Dit lijkt me heel sterk op een verkoudheid bij je parkietje.
Het beste kun je zelf zo snel mogelijk even langs een vogelarts gaan.

Ondertussen kun je inderdaad je parkietje in een apart ziekenkooitje zetten, liefts met een warmte lamp
Hoe je best zo een kooit kan inrichten kun je lezen op onderstaande link

http://www.parkietenfreak.nl/ziekten.php

Vele groetjes

jose

#2
hallo safrena,

Bedankt voor je antwoord.  Het parkietje zit al lekker warm onder een lamp in de ziekenkooi.

De enige dierenarts die een beetje ervaring met vogeltjes heeft is al bij me thuis het parkietje komen bekijken.    Als het mogenlijk is wil ik graag de naam van een medicijn, bv. een antibiotica wat specifiek is voor dat gele pus.  Dat kan ik dan aan hem doorgeven en laten voorschrijven.
Ik geloof dat jullie meer ERVARING hebben en daar hebben jullie VOGELARTSEN.

message per ongeluk verzonden zonder te groeten.

Dus   nog bedankt en tot horens.

Doeiiiiiiiiii  Jose

Samengevoegd. ;)
Groetjes, Sonja.

Sonja

Hoi Jose,

Baytril is een antibioticum wat vaak wordt voorgeschreven voor dergelijke dingen. Of Enrofloxoral (dat is hetzelfde, maar onder een andere naam)

Maar toch is het het beste om het te overleggen met een goede dierenarts (maar dat is moeilijk bij jullie, begrijp ik).
Want je moet immers ook de juiste dosering weten, en hoelang je het moet geven e.d.

En last but not least: Je moet van tevoren wel heel zeker weten wat er nu precies aan de hand is met je parkietje, voordat je uberhaupt begint met het verstrekken van welk medicijn dan ook...

Heel veel sterkte en beterschap voor je parkietje!

Groetjes, Sonja.