Ik had niet verwacht dat het zo goed ging!!!

Gestart door Josephine, maart 03, 2007, 21:02:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Josephine

Hallo allemaal,
Dit moet ik echt een kwijt, ik heb rico nu 2 weken en het ging van het begin af aan helemaal super! Eerst zat ze in een kooitje naast de kooi van Rakker. In het begin was Rico nog erg gestrest, maar ze floten wel naar elkaar en ze gingen allebij tegen de  tralies van hun eigen kooi zitten om zo vast met elkaar te kunnen kroelen!!! Het klikte meteen vanaf de eerste dag dat ze hier was. En ik ben elke keer met me hand in de kooi gegaan en na een dag stapte ze al zonder aarzel op me vinger!

Na 3 dagen was Rico al heel erg gewent en ze was echt jaloers dat Rakker elke keer kon rondvliegen. Toen heb ik me hele kamer klaar gemaakt voor haar eerste vlucht. Het was misschien al een beetje snel maar het ging gewoon allemaal goed, ze vloog niet tegen muren, plafond e.d. en ze lande keurig op me hand waar Rakker ook zat, en ze kon zo een half uur stil blijven ziten op me hand terwijl ik rustig tegen haar praate!

Toen kon ik het niet meer tegenhouden en Rakker ging in de kooi van Rico kijken ze hadden geen ruzie en stapte zonder pardon bij elkaar op de stok. Ik heb ze toen nog niet zonder toezicht alleen gelaten maar gewoon af en toe een een uurtje bij elkaar als ik er bij was. Toen is de voliere gekomen en ze konden daar meteen in en het gaat tot nu toe echt fantastisch! Ik kan Rico ook overal aaien ze kop, buik, onder ze snavel, vleugels echt overal!!!

Rico is ook een hele rustige vogel en veel minder nieuwsgierig als Rakker maar dat komt denk ik nog wel, en ze heeft echt een superlief karakter.

Vanaf het begin dat ze bij me was heb ik me erover verbaasd en nu nog steeds!!! :-*

Zo, dit wilde ik graag even vertellen(beetje lang verhaal, sorry!)

Groetjes Josephine

Groetjes Josephine

Scotty - Keecko

Hoi Josephine,

Wat leuk dat het zo goed gaat zeg! :)
En zo snel ook!

Als ik het zo hoor zijn het echt twee goede vriendjes van elkaar.
Veel plezier met je vriendjes! :D

Groetjes, Ilse

Annika

wat een fantastisch bericht ! Echt heel fijn dat het zo goed gaat, zowel met het tam maken als tussen de parkietjes onderling.
Geniet ervan!

Groetjes Annika

Sara

Dat is wel superleuk dat het bij jou zo goed gaat!
Hier ging het heel anders, met veel gekiebel enz in het begin.
Nog veel succes en plezier met hen ;D

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Sonja

#4
Hoi Josephine,

Wat fijn dat het zo goed gaat tussen Rakker en Rico! ;D

Heel veel plezier met je 2 lieve parkietenvriendjes. :)

Groetjes, Sonja.

Sonja

Na overleg met Josephine is besloten dit topic weer te openen. ;)

Groetjes, Sonja.

Josephine

Citaat van: Sonja op april 26, 2007, 20:35:32
Na overleg met Josephine is besloten dit topic weer te openen. ;)

Groetjes, Sonja.
Bedankt hoor! :D hihi
Ondertussen gaat het nog steeds erg goed, alleen Rico begint een beetje te puberen en daarbij hoort natuurlijk ook bijten. Ik probeerde het eerst af te leren met ladderen. Maar dat heeft bij Rico weinig zin, als hij niet wil overstappen doet ie het ook niet ;) Daar is hij gewoon te lomp voor(niet vervelend bedoelt hoor hihi)

Groetjes Josephine

Cutie_lover

Bij Moppie blaas ik altijd eventjes zachtjes. Dan stopt ze even, kijkt me aan, gaat weer verder, blaas ik weer, en dan vliegt ze weg. Zo heb ik haar een tijdje bijtvrij gekregen(en ze vloog niet weg). Misschien werkt dat bij Rico ook?

Nadine

iemo heeft ook zijn bijtfase gehad toen ik hem net had.. ik nergeerde het.. ik ging gewoon verder met wat ik wou en gaf niet op voor hij deed wat ik wou zonder te bijte.. en als hij zag dat ik zelfverzekerd gewoon me vinger deed ik wou.. dan hielt hij al op.. en bijte was na een week al over.. hij stapte weer normaal op me vinger.. beet niet meer als ik trosgierst had en hij wou ervan eten..  :-X en kwam weer normaal op me vinger zitten  :)

Sara

Blazen werkt bij mijn parkietjes averechts. Bij mij werden ze juist agressiever hierdoor. Toen Pucky in de puberteit zat, negeerde ik het als ie mij beet, hij kon niet merken dat het pijn deed, maar ik liet hem wel opstappen, waarbij ik met een vastberaden toon 'op' zei. Dit heeft heel erg goed geholpen. Soms beet hij echt in de vingers waar hij op moest stappen, en dan stopte ik eventjes met de 'opstap' totdat ie wat bedaard was, en dan deed ik er weer mee verder totdat hij 3x was opgestapt zonder te bijten, en dan speelde ik gewoon verder met hem alsof er niets gebeurd was. Nu bijt hij zo goed als niet meer, en als hij bijt doe ik weer de opstapmethode, maar dat komt nog zelden voor, dus ik vind het zeker het proberen waard om de opstapmethode te proberen als je parkiet in de puberteit zit.

Vele groetjes,
Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Idske

Hey!

Hier kan ik ook nog wat van leren Sara! Coco bijt ook nog steeds en flink ook!

Ik blijf dit topic zeker volgen!

Josephine, fijn dat het zo goed gaat en ik hoop dat het bijten van Rico ophoudt!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

au

Hoi allemaal!

Hier nog zo'n stelletje waarbij het fantastisch en snel is gegaan en eentje die lekker hard aant bijten is. Quib heeft sinds gisteren een vriendje en nu begint hij echt keihard te bijten. Ik zal jullie ervaringen maar zien als een tip voor mij. Kijken of het werkt bij Quib, ik negeer het in ieder geval wel al een beetje. Laat me er in ieder geval niet door wegjagen.

Groetjes,
au

Mars

Geef Quib eerst even een weekje, even verwerken dat er ineens een vriendje bij is. Je zult zien dat hij het daarna ook leuk vind om weer eens aandacht van jou te krijgen en aandacht aan jou te besteden. Maar hij zal nu wat overweldigd zijn door het neiuwe vriendje en dan wil jij ineens ook aandacht...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Josephine

Bedankt voor de reacties. Rico bijt opzich nog niet echt hard, dus een goed moment om het af te leren. Maar ik wilde dus ook die opstap methode gebruiken alleen, ik kan doen wat ik wil maar rico stapt écht niet op!!!! Ook als ik me vinger zachtjes tegen ze buikje doe!!!!!

au



Hoi Josephine, Quibus snapte er int begin ook niks van, van dat opstappen. Ik heb m zover gekregen door mijn vingers van voor en achter tegen hem aan te duwen. Niet te hard natuurlijk. Ik weet niet of het zo wel mag :-[, maar nu doet hij het ook gewoon als ik mijn vinger voor hem hou.

Ik laat Quib nu inderdaad een btje met rust, dus blijf niet teveel om aandacht vragen. Ik merk dat hij het best druk vind met Bungeltje erbij. Vandaag kwam hij wel heel lief naar me toe om te kroelen, dus ik word niet helemaal vergeten ;D

Groetjes,
Au