gele kopjes

Gestart door josje, april 27, 2007, 20:51:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

josje

hoi alllemaal

Sind 5 maanden hebben wij 2 eigenwijze parkietjes die blauw met zwart en wit van kleur zijn en ze hebben witte kopjes, maar sinds een paar weken begint het wit een beetje gelig te worden, maar niemand kan ons vertellen wat het nou precies is.Verder zijn ze heel actief.

Wie kan ons helpen

groetjes josje

ashley

hallo,
wat apart, zou het niet zo kunnen zijn dat het gewoon wat meer geel word omdat ze nu hun echte volwassen veertjes krijgen ik weet het anders ook niet dus wacht maar tot de experts

veel succes

groetjes ashley

Chicowen

Hej Josje,

Heb niet toevallig gele houten speeltjes in de kooi hangen?
Ik heb het namelijk een keer gehad met een rood speeltje, in plaats van een gele kuif had mijn parkietje opeens een oranje kuif! :P

Groetjes!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

josje

nee we hebben er alleen plastic gekleurde speeltjes inhangen en hun schommel waar wij niet aan mogen komen :D, wij hebben ze ongeringd gekocht in een dierenwinkel en hun zeiden dat ze nog heel jong waren maar hun doppen waren al blauw en bruin gekleurd dus we weten ook niet hoe oud ze zijn.

Mars

Ben je toevallig overgestapt op nieuw voer? Van bijvoorbeeld pellets is het bekend dat de kleuren van vogels intensiever worden: het geel zou nu dus te voorschijn kunnen komen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

josje

nee vanaf het begin krijgen ze extravital, wel willen we overstappen op pellets

Scotty - Keecko

Mineraalblokje of mineraalzitstok misschien?
Keecko heeft hier namelijk ook een geel kopje door die zitstok..

josje

ja we hebben inderdaad zo'n mineraal zitstok gehaald een tijdje geleden maar kan dat geen kwaad?  ???.

Parkieten-Freak

Dat is heel goed opgemerkt Ilse!
Croky heeft inderdaad ook een geel hoofdje gehad t.g.v. een mineralen zitstok  ;)

@ Josje:
Nee, kan geen kwaad. Er worden natuurlijke kleurstoffen gebruikt in dat soort stokken.  ;)


DarkWolf

En de rui? Kan dat niet? Dan worden de kleuren toch ook intensiever, en zou het kunnen dat het geel opeens tevoorschijn komt

josje

had ik eigenlijk nog een vraagje, als ik ze tam probeer te maken door ze uit mijn hand te laten eten dan eet binkie het eerst uit mijn hand maar als winkie dat ziet, begint ze hem af te slaan :D, hoe kan ik ervoor zorgen dat ze alletwee uit mijn hand eten zonder dat ze beginnen te vechten

josje

alert ons vrouwke is los en zit nu op onze kooi, mannetje in de kooi en nu zijn ze elkaar aan het volgen de een erin en de ander buiten super schattig natuurlijk :-* maar volgens mij weet ze niet hoe ze terug moet en we kunnen haar nog niet oppakken. trouble?  :o

Parkieten-Freak

Doe alle lichten in de huiskamer uit, behalve bij de kooi.
Kijk of het vogeltje uitzichzelf de kooi ingaat, lok het vogeltje eventueel met een stukje trosgierst wat je in de kooi hangt  ;)




josje

de kooi heeft ze gevonden ja maar de ingang dat wordt volgens mij nog een moeilijk verhaal! leuk is wel om te zien dat het koppeltje zo op elkaar is ingespeeld want ze blijven in elkaars buurt zitten ook al zit zij buiten op de kooi dan. :-* echter moet ik wel zeggen dat onze pietje altijd boven in de kooi zitten en niet beneden op de grond komen is dat uberhaupt wel normaal? want ook al zit ze bijna bij de ingang omdat ze niet verder naar beneden zakt maar bovenin blijft zitten vindt ze de ingang misschien wel niet?  :o hopelijk vindt ze de ingang dadelijk.

roha

Je kan de trosgierst ook bij de opening hangen, of er over hangen, stukje binnen en een stukje buiten de kooi. Misschien dat ze dan wel de ingang wat sneller terug kan vinden.
Succes!!