Gesplitst: Vraag van Nadine over bijten etc.

Gestart door Nadine, april 27, 2007, 10:39:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nadine

Trosgierst?  ::)

Uhm.. Nu ik dit zo lees moe tik beetje aan Timo denken.. die bijt hard en laat niet los die kun je zo omhoog tille aan haar snavel terwijl ze je bijt...  ???
[ heeft me oppas vriendin een keer meegemaakt toen ze ergens achtergevallen was!  :o ]
Maar.. timo is bang.. althans dit dacht ik.. maar nu ik dit lees.. timo is toen hardhandig vastgepakt.. en door hard tebijte en te gaan schreeuwe is ze losgekomen.. hiernaa heeftz e dit volgehouden.. en ik met me stome hoofd.. jaa ze is bang!
Zou het dan toch gewoon zijn van "als ik jou hard bijt en ga schreeuwe.. hoef ik niet!  :D " ..? Want in dat geval.. ga ik het toch weer is proberen met haar  ::)

Ps. sorry het is niet mijn topic.. maar moest het echt even vragen...?  :-[

Topic gesplitst.
PF

Idske

Hoi Nadine,

Wat is je vraag precies? Misschien ligt het aan mij maar ik kan er niet uithalen wat je nou wil vragen.

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Mars

Volgens mij is de vraag: als je je parkietje heel hardhandig aanpakt, is het dan normaal dat ie mensen niet lief meer vindt?

Nadine, af en toe lees ik wat reacties van jou en dan hoop ik maar dat je heeeel veel leert van deze site.

Grasparkietjes zijn hele intelligente beestjes: als ze het ergens niet mee eens zijn dan laten ze dat merken. Ze gaan schreeuwen en zelfs bijten. Als het baasje (of iemand anders) ze dan heel lang stevig vastpakt dan worden ze daar heel erg bang van. Dat zorgt er voor dat ze nog meer gaan schreeuwen en bijten.

De enige manier om hiervan af te komen is lief zijn, volhouden en rechtlijnig zijn. Dus bijt je parkietje, dan probeer je daar niet op te reageren. Maar wat voor jou belangrijk is, is vertrouwen winnen. Dus lief zijn en belonen.

Niet met knuffels gooien, niet je vogel hard vastpakken (eigenlijk helemaal niet vastpakken) en wat voor rare dingen jij nog meer met je parkietjes doet en hebt gedaan. Ze moeten respect krijgen voor jou en jij voor hen.

Groeten Marcia

En ook mijn Timo heeft wel eens aan mijn hand gehangen aan zijn snavel. Dat is erg pijnlijk, maar in dit geval angst. En uit jouw  verhaal was dat bij je vriendin ook zo.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Nadine

Mijn vraag was:

Kan het zijn dat Timo zo hard bijt [ op drijgende manier ] omdat ze door mijn tante zo hard is vastgepakt?

[ze is toen losgekomen door haar heel erg hard te bijten en te gaan schreeuwe, en nu elke keer als ze een hand ziet bijt ze en gaat ze schreeuwe als je doorzet.. ik had haar toen ongeveer 2 tot 3 weken.. en durfte heel voorzichtig 1 pootje op mijn vinger te zetten.. verder was ik nog niet gekomen..]

Ik pak mijn parkietjes niet vast.. ??? en behandel ze niet hardhandig.. ik heb erg veel respect voor ze en houd van ze.. dat van die knuffelt had ik gewoon niet zo gezien als jullie [ wat wel had gemoeten ].. en ik was er best wel van geschrokke dus doe het ook echt niet meer!  :(