kusjes gven?

Gestart door liesanne, april 25, 2007, 11:40:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liesanne

Parka, mijn pakiet, wil op je schouder zittn, maar gaat dan snel naa je mond toe.
Ze geeft  kusjes als ik het vraag, maar daarnaast zit ze constant te likken en beiten aan mijn mond en kin.
Ze lijkt wel verliefd!!!
Is dit normal en wat kan ik doen, want ik wil niet telkens alleen maar gekust worden.

Liesanne :-*

Mars

Haha, nu zijn er een hoop mensen op het forum jaloers op je hoor!
Ook twee van mijn parkietjes vinden het heerlijk om aan mijn lippen te knabbelen en mijn wang of nek af te likken. Ik denk dat je, als je er geen zin in hebt, gewoon Parka steeds weer terug zetten naar je schouder. En als je er wel zin in hebt: 'kusje' zeggen en kussende geluidjes maken. Mischien gaat Parka dit wel begrijpen.

Succes!

Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Annika

Frummel hier geeft heel soms ook kusjes, ik vind het super leuk. Toch moet je er ook een beetje mee uitkijken ivm ziektes. Maar ik denk dat zolang je parkietje niet echt bijt het wel los zal lopen.

Verder denk ik dat het verstandig is wat Mars zegt, consequent zijn als je het niet wilt, terug zetten op je schouder of in de kooi. Belonen met je stem als ze het goed doet en alleen kusjes geven wanneer jij het zegt.

bentje

hoe heb je dat aan je parkietje geleerd?
ik wil het ook graag aan mijn parkietje leren maar ik weet niethoe ik dat moet doen.

alvast bedankt
groetjes Benthe

Annika

ik maak kus geluidjes in de buurt van Frummel, maar niet Te dichtbij om bijten in mijn lip te voorkomen.
Ze komt uit zichzelf dichterbij (uitrekken) en dan kusjes geven, maar alleen als ze zin heeft hoor.

au

#5
Quibus geeft ook kusjes en duwt graag zijn kop onder mijn neus om te kroelen. Is het echt zo dat zij ziektes over kunnen dragen als ze kusjes aan je geven? Ik dacht er laatst ook al eens aan of dat mogelijk was. Kunnen mensen ook ziektes overbrengen op vogels of alleen vogels op mensen. Mss een btje offtopic, maar was wel benieuwd.

Het is altijd verstandig om parkietjes niet in de menselijke mond te laten komen. Daar leven allerlei bacterien die niet goed zijn voor je vogeltje.
Een "kusje" op je lippen kan echter geen kwaad. ;)
Groetjes, Sonja.


Om even op jou te antwoorden, liesanne, ik zou hem inderdaad ook gewoon even wegzetten, in ieder geval niet terug kusjes geven als jij het even niet wilt. Of hem afleiden met iets anders, zodat hij niet steeds kusjes hoeft te komen halen. Quib vindt het ook leuk om met mijn vingers te stoeien, dan komt hij in ieder geval geen kusjes geven..

groetjes,
Au en Quibus

liesanne

 :(
je moet eerst kusjes geven met je mond tegen haar snaveltje. Dit doen terwijl je kusje zegt.
Vaak doen. Dan opeens doet ze het zelf ook. Als je kusje zegt dan strekt ze zich uit en geeft je een kusje.
Ze is lief.

Liesanne

Pascalle

Hoi,

Tijger is ook echt een zoener. Ik heb inderdaad het hem ook geleerd door gewoon kusjes op zijn snavel te geven en dan kusje te zeggen. Als hij mij een kusje geeft reageer ik. Het gaat ondertussen zo goed dat als Tijger een kusje wilt hij voor me gaat zitten en dan letterlijk het geluid van smakkende kusje gaat nadoen. Dan doet hij: smak smak smak, kusje? Dan geven wij elkaar een kusje en dan zegt hij: mmmm lekker kusje! Het is gewoon een kwestie van geduld hebben in dit soort situaties. Ik geniet er erg van dat mijn maatje dit doet! Maar het heeft wel 5 maanden geduurd voordat het lukte. Dus, zet hem op!

Groetjes

Pascalle, Tijger en Indy

Sjappie

ik heb ook zo'n parkietje gehad. Heerlijk als die een kusje gaf of kreeg ging z'n kuifje omhoog en gigntie heel lief fluiten enzovoort.
Die kon geen dag zonder kusjes.
Nu mijn nieuwe parkietje vind het nog wat vreemd. ik zeg kusje en dan geef ik hem een kusje. Hij vliegt er niet voor weg maar kijkt wat vreemd.
Maar dta is juist zo lief een parkietje dat wil kroelen en kusjes geven.

liesanne

Parka is erg lief, maar ik vind het soms vervelend dat ze altijd kusjes wil geven.
Soms heb ik er geen zin in. Ik vind het ook wel heel leuk, want ze is een echte knuffelkont.

Liesanne