Mijn parkiet heeft een ongeluk gehad...

Gestart door PZN, april 24, 2007, 21:53:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

dat is positief nieuws! Lekker je parkietje nog veel rust geven, hopelijk komt ie er dan weer helemaal bovenop.

Groetjes Annika

PZN

Het is normaal denk ik of niet dat mijn parkietje nu de hele dag in zijn kooitje wil zijn? Hij wil perse op een stokje zitten, dus dat heb ik hem  maar laten doen. Hij maakt geen geluid, niks.

Sonja

Hoi PZN,

Je parkietje heeft rust nodig. Hij voelt zich nog niet de oude, en daarom zal hij ook nog geen geluidjes maken.
Op zich vind ik het eigenlijk alweer heel wat DAT hij weer op zijn stokje wil en kan zitten.
Geef hem de rust die hij nodig heeft, forceer niets, des te eerder is jouw kleine lieverdje hopelijk weer opgeknapt.

Veel sterkte verder. ;)

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan!
Ik denk overigens dat het volledig herstel van Marilyn (als hij hersteld tenminste)  nog zeker wel enkele weken kan duren.
Dat hij nog niet kwettert, verbaast me niets.
Laat hem maar lekker rusten, en zet de kooi af en toe dicht bij je zodat hij je stem hoort, contact met je en afleiding heeft. ;)

Neem anders eens contact op met Johan, hij heeft ervaring met de revalidatie van een grasparkiet na een hersenschudding.


johan

hoi PZN,

de dingen die jij verteld had pucky ook. zijn ene pootje gaat niet mee met het lopen en daarom valt hij elke keer. als pucky ons zag wilde hij naar ons toe. maar hij kon niet lopen dus viel hij elke keer op zijn kop. hij kon zichzelf niet meer omdraaien dus daar lag hij met de pootjes omhoog.
dat koste hem super veel kracht daarom hebben we hem in een reiskoffer gedaan met zaagsel erin met een doek erover en een warmtelamp erboven. zo had hij rust en knapte hij langszaam maar zeker weer op.
je moet wel rekening mee houden dat als hij weer beter is dat hij niet meer zo goed kan vliegen.
pucky stortte hier elke keer neer. dus als hij opgeknapt is hou hem even nog in de kooi en geef hem vitaminen zodat hij weer kan aansterken.
als je vragen heb hoor ik het wel

hopelijk gaat het helemaal goed komen ;D

groetjes, johan

Idske

Hoi PZN,

Heel goed dat je het wat langer de tijd geeft, zeker nu Marilyn toch lijkt op te knappen!

We houden onze vleugels gekruist dat het weer helemaal goed gaat komen!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Ardenlyn

Wat naar voor je!! :(
Verwijt jezelf absoluut niets!! Ongelukjes kunnen iedereen overkomen.
Ik wens je heel veel sterkte en voor je parkietje heel veel beterschap!

PZN

Mijn vriend gaf hem net weer pijnstiller, en toen vloog hij al van mijn vriends hand af. hij ging wel in 1 streep naar beneden, maar landde wel goed. Nu zegt mijn vriend: kunnen we niet beter de handdoek van de kooi aflaten? dan wordt hij wat actiever.
Ik denk zelf dat het niet helpt en we beter hem de rust nog even kunnen geven...
Wat denken jullie?

Idske

Dat hij al actiever word is een goed teken  ;D, maar toch is het beste om hem nog even rust te gunnen denk ik. Vooral met zoiets is het heel belangrijk om goed uit te zieken. Langzaam en rustig herstellen is beter dan te snel weer actief zijn hoe graag hij dat ook zou willen. Het is nu net een dag of 3 geleden en dat is nog vrij kort.

Edit: door de pijnstiller is het ook goed mogelijk dat hij de grenzen niet meer kent en niet weet tot hoe ver hij kan gaan. Dus als hij een pijnstiller heeft gekregen laat hem dan rustig zitten.

Misschien is het beter om voorlopig nog de doek erover heen te laten en over een tijdje nog even voor een check-up naar de dokter te gaan.

Maar hou ons in ieder geval op de hoogte!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Parkieten-Freak

Ik onderschrijf de reactie van Idske helemaal, en het lijkt nu toch echt de goede kant op de gaan als ik dat zo hoor!  ;D



PZN

Hoop het ook. Hij zit in zijn kooi op zijn stokje maar hangt wel helemaal met zijn koppie voorover. Hoop dat dit erbij hoort en gewoon over gaat!

Parkieten-Freak

Ik denk dat dit toch zeker nog maken heeft met de hersenschudding, vaak zie je dat vogels het kopje scheef houden, ook tijdens het vliegen.
Daarom is het belangrijk voorlopig nog rust te geven, ook al gaat het beter.
Marilyn is echt nog niet beter: dat kan echt nog niet na een paar dagen. Vaak zie je juist na enkele dagen weer een klein beetje verslechtering optreden, afbraakproducten van zwelling e.d. moeten langzaam uit het lichaam verdwijnen.


Mars

Met het koppie voorover hangen heeft te maken met het evenwichtsorgaan.

Ik hoop dat het snel beter wordt.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

PZN

Hij wilde er vandaag uit, dus heb em even op de grond gezet. Ook al is het natuurlijk nog niet goed, maar het zag er wel grappig uit. Marilyn probeerde heel hard te rennen en dan proberen te vliegen. Maar dat lukte steeds nog niet. Kwam echt maar 1 cm van de grond af ofzo. Dus toen ging hij maar weer in zijn kooi, haha!

Sonja

Hoi PZN,

Het is natuurlijk een goed teken dat Marilyn aangeeft eruit te willen, maar toch wil ik je op je hart drukken dat nu nog niet te doen, zoals al eerder is geschreven.

Marilyn verbruikt zo energie die hij hard nodig heeft om verder te herstellen, hij kan erdoor achteruit gaan.

Beter niet doen dus, moeilijk, maar toch nog wat geduld hebben.
Het is immers in het belang van je parkietje.
Hoe meer kans je hem geeft om te rusten, des te eerder zal hij herstellen.

Maar wel leuk dat je ons weer even op de hoogte brengt over hoe het gaat. :)

Hou je ons verder op de hoogte?

Veel sterkte en beterschap verder voor Marilyn!

Groetjes, Sonja.

PZN

Mijn lieve parkietje lijkt heel erg opgeknapt. Hij vliegt weer en heeft weer lol met mijn andere parkiet. Bedankt voor de tips en duimpjes!

Trippy

Fijn dat je parkietje weer is opgeknapt !  ;D

Want het had ook verkeerd af kunnen lopen ...  :'(

Veel plezier met je liefies  :-*

Groetjes,ursula en snavelkusjes van Wizzy,Woppy,Frummel en de kleine Pino  :)

Parkieten-Freak

Nou, fantastisch is dat zeg! ;D
Heel erg fijn dat Marilyn weer goed opgeknapt is!  :)



Sonja

Hoi PZN,

Fijn om te horen dat het weer beter gaat met je parkietje! ;D

Hartstikke goed! :D

Groetjes, Sonja.

*Z*

OHHH Echt geweldig dat het goed gaat hebben jullie geluk gehad zeg  ;D