Mijn parkiet heeft een ongeluk gehad...

Gestart door PZN, april 24, 2007, 21:53:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Freak

Ah jee, wat ontzettend naar nou toch. :(
Laten we hopen dat de injectie en de pijnstilling aanslaat en dat het vogeltje toch weer opknapt.
Ik denk dat het een verstandige beslissing is om het nog even aan te zien en tot morgen en te wachten of er verbetering in zijn toestand komt.
Als de spuit niet aanslaat, zal de schade toch wel van dien aard zijn dat het me verstandig lijkt, om Marilyn niet nodeloos te laten lijden maar in te laten slapen, hoe moeilijk en naar dat ook voor jullie is.
Heel veel sterkte!


PZN

Wat denken jullie? Heeft het beestje veel kans van slagen? Ik vind het echt erg, want ik was degene die de deur dicht deed. En zij wilde er net uit... Ik deed het niet expres, maar voel me wel schuldig. Zo'n jong vogeltje nog en dan al zo'n ongeluk!

Mars

Het is zo moeilijk om dat in te schatten.

Maak je zelf geen verwijten, het was een ongelukje en helaas gebeuren ongelukjes. Laten we gewoon hopen dat het allemaal toch nog goed komt.

Sterkte ermee!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Annika

ik sluit me geheel bij Mars aan. Het was een ongeluk, een hele nare, maar er valt niet altijd iets aan te doen :'( Ik hoop dat je vriendje opknapt, hoe groot de kans is, zal niemand je kunnen vertellen denk ik.  :(

Idske

Hopelijk knapt je parkietje weer op!

Heel veel sterkte gewenst!

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

caracamel

En ik wens je en je parkietje ook sterkte! en ik hoop ook dat je parkietje er boven op komt! groetjes elle

johan

heeft het niet langer dan 24 uur nodig???
pucky had hier een hersenschudding en dat was pas na 3 weken helemaal open.
kan je het misschien niet iets langer aankijken???

heel veel sterkte ;)

groetjes, johan

roha

Ja, ongelukken gebeuren in de kleinste hoekjes, helaas.
Ik wens jullie allebei ook sterkte toe en hoop dat ie snel weer opknapt.
Geef 'm maar veel rust.

PZN

Johan, ik denk ook dat we dat doen hoor! Hoe was jouw parkiet de eerste dagen? Hij heeft net pijnstiller gehad. Probeert al wel te lopen, maar 1 pootje werkt niet mee. En hij knabbelt steeds aan zijn pootjes. Ik weet niet waarom hij dat doet, jullie een idee? Soms doet hij zijn vleugeltjes ook weer normaal i.p.v ernaast hangen. Ik heb net heletijd met hem geoefend op een stukje handdoek , dat hij naar mij toe komt lopen. Dan zet hij 3 stappen goed en dan valt hij om. Buiten de kooi is hij best actief, wel slap, maar wel actief. En in de kooi valt hij direct in slaap lijkt t wel. Ik kijk het sowieso nog een paar dagen aan. Hij kan nu wel evenwicht houden als hij zit zonder zijn koppie op de grond steunen. En dat was gisteren niet zo, dus ik hoop het beste!

Parkieten-Freak

Dat is toch een goed teken dat hij wat op lijkt te knappen, maar ik zou het vogeltje heel veel rust geven en eigenlijk niet uit de kooi halen.
Het kost allemaal energie als hij moet lopen en de energie die hij nog heeft, heeft hij nodig om te herstellen.
Laat de vogel dus in de kooi, hij geeft zelf al aan dat hij wil rusten in de kooi door te gaan slapen.
Zorg dat hij lekker warm staat, doe er een donkere doek overheen en laat hem lekker slapen.
Hij knabbelt misschien aan zijn pootje omdat het gevoel mogelijk langzaam terugkomt en dat kan tintelingen geven. (Zeker weten doe ik dit niet).

Ik zou voedsel op een gemakkelijk bereikbare plaats neerzetten, strooi anders maar wat zaad op de bodem van de kooi zodat hij er gemakkelijk bij kan.
Veel sterkte!


PZN

Ik heb em nu op een rustige plek gezet met een fleecedeken eroverheen en een klein dekentje over hem heen. Daar issie onderhand onderweg gekropen en hij zit nu met zijn koppie bij t enigste lichtstukje van de kooi en dat stukje kijkt op mij uit (computer) ::)

Parkieten-Freak

Hartstikke goed gedaan, en zo kun je mooi een oogje in het zeil houden! ;)


PZN

Hij is net al op het hoogste stokje van de kooi geklommen! Als dat geen vooruitgang is. Ben nu alleen beetje bang dat ie eraf valt, ook al houd ie zich goed vast heb ik t idee...

Parkieten-Freak

Ik zou zeker de stokken direct uit de kooi halen, want een nieuwe valpartij kan het vogeltje echt niet gebruiken.......
Wel fijn dat het beter gaat!  ;)


PZN

Heb ik ook gedaan, maar toch klimt ie nog naar boven...hmm..

Parkieten-Freak

Op zich een goed teken, maar ik denk dat hij weer wel naar de grond gaat als het donker is.  ;)


Chicowen

Hej!

Ook ik hoop dat je lieverdje snel weer wat opknapt. Ik duim heel hard met je mee!

Heel veel sterkte!

Liefs
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

PZN

Ik heb hem net weer pijnstiller gegeven en even gekeken hoe het ervoor staat. Hij kan weer op mijn vinger zitten en aardig zijn evenwicht behouden. Hij heeft nog niks geprobeerd met zijn vleugeltjes, maar er zit vooruitgang in.. Gelukkig  :)

Sam


Mars

Fijn! Het komt vast allemaal goed! Ik zou het zeker een paar dagen afwachten, als je het gevoel hebt dat er vooruitgang in zit.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..