2de parkiet

Gestart door Kitty 22, april 24, 2007, 11:10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kitty 22

Hallo iedereen,

Ik heb sinds 2 maanden een parkietje, Hopkinson. Ik heb er 1 genomen zodat ik die goed tam kan maken en dan kan ik nog misschien een 2de nemen. Hopkinson is een mannetje. Ik mag van mijn moeder als 2de parkiet een mannetje of een vrouwtje nemen, dat maakt niet zoveel uit. Nou is mijn vraag. Als ik een vrouwtje neem betekend dat dan ook dat ik misschien jonkies krijg, of is dat alleen maar als je ook een broedhok enzo koopt? En steld dat ik jonkies krijg, kan ik die dan naar een dierenwinkel of vogelkwekerij brengen?
Alvast bedankt

Kitty

Monique8736

Hoi Kitty,

Over het nemen van een tweede parkietje is al veel geschreven,gebruik de zoekfunctie maar eens,dan wordt je al een heel stuk wijzer  :)

Over je vraag,als je een mannetjes parkiet hebt kun je inderdaad zowel een mannetje als een popje erbij nemen,en zolang je ze geen broedgelegenheid geeft,ofwel een broedblok,komen er ook geen kleintjes.Natuurlijk zijn er uitzonderingen die op de bodem van de kooi eitjes leggen,dit komt alleen erg weinig voor,en mocht het toch gebeuren en je wilt het niet,kun je de eitjes weghalen en weggooien.

Groetjes Monique