dreigingen tot bijten

Gestart door Minimie, mei 22, 2007, 10:24:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Minimie

Hallo.

Ik heb mijn jonge parkietje gisteren zonder problemen uit het hok gekregen en aandacht gegeven.
Ik heb mijn parkieje van een klas genoot , hij had hem al aan de vinger laten wennen en ging er zonder moeite op zitten.
Maar hij heeft mij gister ochtend op die zelfde dag nog gebeten toen ik hem wou aaien op zijn borst.
Maar dus vandaag wou hij ook weer gaan bijten en dat heeft hij bijna ook gedaan.
Hij zit wel steeds aan het deurtje tehangen , het lijkt wel dat hij er uit wil maar als ik mijn vinger bij hem houd dan wil hij weer gaan bijten.

Wat kan ik doen , kan het mischien wel zo zijn dat hij ongelukkig is?
Ik heb hem nu 4 dagen in huis.

Groetjes danielle/minimie :)

Mars

Hij is je lekker aan het uitproberen! Je moet er niet op reageren en gewoon doorzetten met het opstappen. Misschien dat je het aaien nog even achterwege moet laten: vaak hebben ze dan even wat meer vertrouwen in je nodig en zelfs dan vinden ze het niet altijd leuk.

Maar niet je vinger terug trekken en gewoon doorgaan met wat je van plan was, dat is de beste tip. Dan houd het vanzelf op of wordt het minder. Als je wel reageert, zal hij het gevoel hebben dat het werkt en bijten volhouden of zelfs verergeren.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Minimie

Okey bedankt voor je reactie!!!! ;D ;D ;D :P :-X

simpy

Dit kan ook zijn van de bekende 'parkieten-puberteit'. Dan bijten ze namelijk meer. Maar ik denk eerlijk gezegd dat Mars meer gelijk heeft!! ;)

au

Of dat hij gewoon nog even aan je moet wennen. Toen er bij Quib vanalles om hem heen (nieuwe kooi en een vriendje erbij) veranderde ging hij ook bijten, nu doet hij het gelukkig al minder.

Laat je vriendje rustig wennen en dan komt het vanzelf wel goed denk ik. O ja en doorzetten als hij wil bijten, kan namelijk best pijn doen, heb ik in ieder geval gemerkt bij Quib. (Gisteren hing quib aan mijn neus, auw, dat doet nog meer pijn dan aan mijn vinger....)

Succes!

Groetjes,
Au

Minimie

Ik vind het soms wel raar dat hij wil bijten omdat hij wel aan de tralies van de kooi hangt als of hij er graag uit wilt maar dan wil hij me al te graag bijten ;)

Groetjes danielle , ik hoop dat het bijten snel is afgelopen :P

Nadine

Ja, het is echt niet leuk dat bijten..
Ik maak het momenteel ook mee met iemo.. :p
Hetbegon zachtjes en ookal reageerde ik niet gisteren had hij opeens zin om er eens heel hard in te hangen..
Dus nu heb ik zijn snavel in me vinger staan ..  ::)
Maar vandaag is hetw eer zachtjes..  ;)
En het word steeds minder gewoon vol houden.. ;d
ook geen AUW! of iets zeggen.. echt totaal nergeren.. als je hoge tonen gaat maken vinden ze het leuk..
En gaan ze JUIST bijten.. en hoe meer geluide jij maakt hoe harder ze bijten.. Want hoe leuker het word  ;)

Tip. Kijk hem maar eens heel boos aan als hij je bijt.. en verder je hand waar hij in bijt niet verroeren..  ;)