hoe broedblok ophangen??

Gestart door Cheryl87, mei 11, 2007, 18:34:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cheryl87

Hoi hoi,

Misschien een hele stomme vraag hoor maar ik vraag het toch..
Bij broedblokken zie ik vaak geen haakjes die je wel ziet bij bijvoorbeeld badjes om handig op te hangen aan de kooi...
Maar die haakjes zie ik bij broedblokken (bijna) nooit.. Hoe hang je ze dan op?
Of zet je ze neer? Niet in de kooi neem ik aan..Toch?

Nou ik hoor het wel,

Groetjes Cheryl

boefje

Hoi Cheryll,
een manier om je broedhokken op te hangen kun je inderdaad op de grond neer zetten, wat ik altijd doe is een lange schroef (zonder een punt met daaraan van die 6 hoekige boutjes, ze kan ik ze recht ophangen en hoef ik niet bang te wezen dat het vrouwtje/ jonge zich zeer doen, zodra de jonge voor het eerst (soms per ongeluk) uit het nestblok zijn geweest zet ik deze op de grond zodat ze kunnen zien hoe de moeder of vader erin gaat dit leren ze vanzelf.

fauwe

hallo,
ik draai in mijn blokken zelf een haakje ( zo een schroef met een haakje aan) maar zorg dan wel dat het niet door komt in de blok zelf als ze te lang zijn kan je het altijd uitdraaien en eventueel een stukje afzagen

greetz,
arne.

roha

Wij hebben gaatjes gemaakt en met tieraps vastgemaakt aan de kooi.

Cheryl87

Bedankt voor alle antwoorden ;D
Ik weet nu hoe het moet ;D
Ik denk dat ik, als het zover is, het schroefje ga gebruiken!

Wat mij betreft mag hier een slotje op

Cheryl87

 ;D
Jee ik was even bang dat dit topic gesloten was, maar dus niet :D

ik heb vandaag wat broedblokken zitten kijken, was toch in de intratuin dus dan kan ik net zo goed even kijken. Maar wat zijn ze grooottt!
Ik heb een normale kooi zeg maar, dus dan puilt het zo uit lijkt mij?

Maar mijn vraagje is dus, kunnen er foto´s geplaatst worden van broedblokken aan of in een normale kooi?

Bedankt,

Groetjes Cheryl

Caradow

#6
Ik heb een blok aan de kooi hangen.. Aan de buitenkant.

Bij mij kan het deurtje aan de zijkant met enige moiete doorgeklapt worden naar binnen en zo heb ik het deurtje daar vastgeklikt. Anders zuo het deurtje altijd schuin omhoog blijven staan, omdat het natuurlijk niet helemaal naar boven toe openklapt.

Voordeel van het blok aan de buitenkant van de kooi vind ik, dat je IN de kooi de ruimte gewoon behoud. Ook zou ik makkelijker nestcontrole uit kunnen voeren, doordat ik niet de kooi in hoef en alleen het dakje van het blok open hoef te klappen.
(allemaal nog niet van belang omdat er nog niets gebeurt hier;))

Bij het blok dat ik heb zat een geplastificeerd metaaldraad om het blok te bevestigen en het zit heel stevig.


Ik heb dit broedblok:
http://dierenwarenhuis.nl/warenhuis/?page=shop/product_flypage&product_id=813
Ook uitgezocht omdat het dak openklapbaar is en er geen uitsteeksels zitten die een ruimte tussen kooi en blok zouden open houden.

Cheryl87

Dat ziet er nog normaal uit ;D
Die zou bij mij ook aan de kooi passen!
In de kooi heb ik zelf ook al zoiets van... waar... past niet meer, allemaal trappetjes en dan zit je met de in/uitgang of met de eet en drink bakjes, nee niet handig dus.

Maar dit broedblok is super! Er zitten zelfs haakjes aan :D
bedankt!

Caradow

Ik heb zelf ook lang gezocht.. en dit was precies wat ik in gedachten had.
toen het blok bezorgd werd had ik zoiets van jeeee wat GROOT, maar het zijn normale maten en je moet er natuurlijk bij bedenken dat er als er een nest parkietjes in zit ze wel wat ruimte nodig hebben.

Deze verkopers zijn trouwens ook erg fijn om mee te werken! De bestelling was snel verwerkt en de service is ook perfect!

Cheryl87

Jaa ik denk dat dit het broedblok ook is wat ik ga bestellen!
Ziet er echt super uit! En ja.. groot dat is logisch maar die bij de intratuin waarom van die staande.. ik dacht echt.. moet ik dat ophangen? En toen.. Hoe ga ik dat ophangen? En waar ga ik dat ophangen?
Mijn moeder zei al: nou laat dat broeden maar lekker zitten!
Maar ja, eigenwijze ik ::)

Heb de foto ook net laten zien aan mijn moeder, die vond hem nog wel groot, maar ja, beter dan die staande! En inderdaad, de ruimte hebben ze gewoon nodig!

Dus nogmaals, bedankt ;D Deze word het gewoon helemaal!
Nog even geduld tot Augustus alleen, dan wil ik hem pas ophangen, of misschien volgend jaar, maar beter voorbereid he :D