parkietje alleen.

Gestart door liesanne, april 20, 2007, 13:38:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

liesanne

Wij hebben een parkietje alleen zitten. Ze gaat er elke dag uit voor een uurtje en soms meerdere keren.
Ze is heel vrolijk en speels. Er hangen speeltjes in haar kooi en een spiegeltje.
Ik werk twee dagen in de week en dan zit ze wel hele dagen alleen. Ik zet dan wel vaak de radio aan.
Mijn man wil absoluut niet nog een parkiet. Ik vroeg mij af of dit ook helpt de radio aan las je weg bent.
Wat zouden we nog meer kunnen doen ? en voelen parkieten zich snel eenzaam?
Als ze eruit is, dan wil ze het liefst de hele tijd op je zitten en kroelen.

Liesanne haar mama.

Ik vind de laatste tijd ook afgekloven veertjes in de kooi. Ik weet niet of ze dat zelf heeft gedaan, of dat ze door de rui eruit zijn gegaan. Ze is momenteel in de rui. Haar staart zieter alleen erg rommelig uit.
Ik zie het haar nooit doen.

Mars

Als je parkietje zich lekker vermaakt alleen in de kooi (dus met de speeltjes speelt) dan valt het vast reuze mee met de eenzaamheid. Natuurlijk is het gezelliger als er een maatje is, maar als ze echt eenzaam is, dan zou je het merken doordat ze dan alleen stil zou zitten.

Wel is het belangrijk om goed in de gaten te houden of ze niet haar veertjes kapotmaakt. Ik moet zeggen, met de informatie van het andere topic (nieuwe veren met een puntje bloed die op de bodem liggen) ga ik toch denken dat ze daarin dan haar afleiding zoekt. Als dat het geval is, en ook de volgende nieuwe veer verdwijnt weer, dan zouden jullie toch nog eens na kunnen denken over een tweede parkietje. Uiteraard nadat een medische oorzaak uitgesloten is.

En de radio aanzetten is wel heel goed. Toen Jim nog alleen was merkte ik echt dat ze schrikachtig was van geluiden uit de omgeving als ik de radio niet aan had. Deed iemand boven mij (flat) de deur iets te hard dicht, dan zag ik Jim al schrikken. Dus alleen daarom zou ik echt de radio aanhouden.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

liesanne

 ;D Wij hebben voor volgende week vrijdag toch maar een afspraak gemaakt bij de dierenarts.
Ik ging met mijn oude parkietje "Nicky"ook altijd naar deze dierenarts. (Nicky is 13 jaar geworden, was een turquasineparkiet) Ze weet veel van parkietjes.
Parka heeft net ook een staartpen verloren en ik vermoed dat ze hierin ook heeft zitten bijten.
De dame zit nu op mijn schouder en vind dit getik trouwens erg interessant.
Liesanne is erg bang dat er iets met Parka is en dat ze ziek is. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ze nog erg levendig is en dat we voor de zekerheid naar de dierenarts gaan.
Ik heb momenteel wel mijn twijfels over kopen via marktplaats. Volgende keer dus mooi niet meer.

Liesanne haar mama.

Mars

Liesanne hoeft zich geen zorgen te maken. Zolang Parka nog lekker druk is en niet rustig wordt en de ontlasting goed is, kun je zeggen dat er niets ernstigs is. Kruipersziekte is ook ernstig, maar niet gevaarlijk voor je parkietje.

Verenuitval kan ook een andere reden hebben dan kruipersziekte, maar die kunnen jullie volgende week even met de dierenarts uitsluiten.

Ik ga er van uit dat Parka meer een plukker/knager is. Dat daar het probleem ligt. Daar moet je wel een oplossing voor vinden, maar laat haar eerst maar controleren bij de dierenarts. Misschien heeft ze wel jeuk...

En kopen via marktplaats. ja, ik persoonlijk denk dat het beter is dan kopen via een dierenwinkel (meestal). Maar nu je regelmatig op dit forum actief bent kun je via deze contacten aan een (eventueel) vogeltje komen. Dan weet je al veel meer, waar het vogeltje vandaan komt.

Ik hoop dat jullie eerst een beetje gerustgesteld zijn,

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

liesanne

 ;D
Beste Marcia,

Bedankt voor je reaktie, het geeft liesanne wat meer rust.
(En ik heb ook een wat minder schuldgevoel.) Ik weet alleen dat ik nooit meer een gekortwiekt beestje koop.
Mijn andere parkietje kwam uit een dierenwinkel en was niet gekortwiekt, maar ik kreeg hem niet tam. Heb weken met mijn hand en fruit in de kooi gezeten. Vandaar de keuze voor marktplaats, want daar verkocht hij een handtam parkietje. We hebben zijn mailadres nog en ik heb hem ook al even gemailt. Ben benieuwd of ik antwoord krijg.

Liesanne haar mama (daphne)

Parkieten-Freak

Mijn parkietje zit ook alleen. Mijn man werkt vanuit huis, dus Croky heeft wel bijna elke dag gezelschap.
Als we een dagje weg gaan, dat laat ik Croky voordat we vertrekken even lekker vliegen, daarna gaat hij in de kooi.
De radio gaat aan en zorg dat er wat lekkers voor hem is (appeltje, stukje trosgierst). Zodra we weer thuis zijn, mag hij meteen weer uit de kooi.
Problemen heeft het nooit gegeven hier.