nat spuiten

Gestart door snowball, april 20, 2007, 23:26:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

snowball

hallo

ik wou graag weten hoe je ziet of een vogeltje het lekker vind als je hem besproeid mat water?

groetjes mij

Cropje

Nou die van mij maakt dat hij weg komt, dus die vindt het niet lekker :)

Ik denk dat je hem een "spuitje" kunt besproeien, zodat hij weet wat het is, als je daarop geen reactie krijgt: spuit aan een kant van de kooi (waar hij niet zit), als hij het lekker vindt, zal hij er wel op af komen...

snowball

die van mij blijft namelijk gewoon stil zitten

Scotty - Keecko

als je vogeltje stil blijft zitten, lijkt het mij dat hij het niet erg vind... anders zou hij wel wegvluchten, net zoals ze hier doen ;)

Mars

Hij kan ook doodsbenauwd zijn. Volgens mij moet je gewoon goed naar je parkietje kijken, dan merk je het wel.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Evertje1962

Japie gaat soms, als hij even in de keuken is (dan wordt er natuurlijk niks gekookt! :D), onder de kraan zitten, die we dan een klein stukje openzetten. Vindt-ie heerlijk, als het lauw water is. Duurt een minuutje, dan is hij het zat, maar hij vindt het wel lekker.

Sonja

Hoi Evertje,

Het is ook verschillend per parkietje. De ene wil heel graag onder een zachtdruppelende kraan badderen, zoals mijn 2 boefjes, en de andere is weer gek op de plantenspuit.
Het is even uitproberen wat jouw parkietje fijn vindt.
Mijn parkietjes vinden de plantenspuit helemaal niets. ;)

Geef je parkietje ook even de tijd om te wennen, en als je de plantenspuit gebruikt, zet hem dan op de zachtste stand (nevel) en sproei altijd van bovenaf.

Groetjes, Sonja.

hillie

hoi

Sinds onze parkiet de kraan heb ondekt wil die daar graag onder.
Hij is dan echt zich aan het douchen.
Dus hij vind het lekkerder onder de kraan dan in z,n badje. ;)

groetjes hilde