Parkieten ter adoptie bij Dierenambulance Den Haag

Gestart door Moppers, april 19, 2007, 20:09:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kleintjes

Citaat van: Moppers op oktober 10, 2008, 22:05:59
Heel veel mannetjes dus, zie ik nu (je word op je wenken bediend Maartje!).

Eh.. bedoel je mij of m'n naamgenootje? Aangezien we hier emt meerdere zijn met dezelfde naam hihihi.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

Ik bedoelde Emceeelwee, een naamgenootje van je.
En daar ging de overzichtelijkheid weer....

emceeelwee

Heej Moppers, top! Dar kan ik wel wat mee denk ik zo.
Ik zal in conclaaf gaan met de mede-eigenaar van Kiki en onze toekomstige ;)

Enneuh Kleintjes, ze bedoelde mij inderdaad. Ik ben momenteel op zoek naar een mannetje om te adopteren.

emceeelwee

Heej hallo,

Wij zijn vanmiddag helemaal naar Den Haag gereden en zijn met een parkietje terug gekomen: 08sep-055 (al weet ik niet zeker of dat m wel is, als ik de foto hier bekijk :P). Hij heet voortaan Tim! Moppers, heel erg bedankt voor je foto's op deze site, anders hadden we nooit van deze mogelijkheid geweten.

Groetjes


Moppers

Ivm het tijdelijk ontbreken van een internetaansluiting thuis heb ik geen visuele update beschikbaar. Wel kan ik jullie vertellen dat er ERG VEEL parkietjes op een nieuw baasje zitten te wachten. Afgelopen vrijdag zaten er 11 grasparkietjes en 3 Engelse parkietjes die allemaal op zoek zijn naar een nieuw baasje. (verder zitten er nog 2 engelse en 1 grasje die door resp. uithuishaling en arrestatie van de eigenaar niet plaatsbaar zijn, van hen is dus nog niet bekend of ze terug gaan naar de eigenaar of ook vrijkomen voor plaatsing).

De 'collectie' is zeer divers, mannetjes en popjes, jong en volwassen, tam en niet tam, en alle kleuren die je maar kunt bedenken.
Denk je aan een parkietje erbij, denk dan dus ook even aan al deze schatjes!
(voor meer up-to-date informatie over de aanwezige parkieten, bel 070-3282828)

Moppers

Eindelijk weer eens een gelegenheid om wat foto's te uploaden. Er zijn er inmiddels enkele geplaatst, maar er zitten er nog heel veel.
Ik heb van alle parkietjes foto's gemaakt, ook van de parkieten die ik al eerder heb laten zien.
De foto's zijn van afgelopen donderdag. Er zitten nog 2 parkietjes, maar daarvan waren de foto's zo onduidelijk dat ik daar nieuwe van zal maken. Een van die twee is toch pas over 1,5 plaatsbaar.
Daar gaan we dan! Alle parkietjes die ik hier toon zijn plaatsbaar. Ik heb niet van allen een beschrijving omdat het er zo veel zijn. Eventuele bijzonderheden zal ik aangeven. Foto's zijn niet allemaal even duidelijk, excuses daarvoor.

In hok 10:


Nummer: 08oct-177
Geslacht: M
Bijzonderheden: Erg tam, kan praten (maar niet verstaanbaar ;)).


Nummer: 08nov-042
Geslacht: M
Bijzonderheden: Tam. Zijn bovensnavel is op de foto nog te lang, is inmiddels bijgeknipt.


Nummer: 08oct-043
Geslacht: M
Bijzonderheden: Engelse parkiet, heel rustig karakter, vindt alles wel best (dus ook als er iemand met zijn staart speelt).


Nummer: 08oct-034
Geslacht: V
Bijzonderheden: Engelse parkiet, jong (ong 6 maanden), bijna tam.


Nummer: 08sep-043
Geslacht: V
Bijzonderheden: Is gek op badderen.

Tot zover de parkietjes in hok 10, dan nu de groep in hok 11:


(de linker)
Nummer: 08sep-044
Geslacht: M
Bijzonderheden: geen


Nummer: 08jul-175
Geslacht: M
Bijzonderheden: Dit parkietje is het langst bij ons (sinds juli).


Nummer: 08aug-031
Geslacht: M
Bijzonderheden: Engelse parkiet, tam.


Nummer: 08sep-004
Geslacht: M
Bijzonderheden: geen


(de linker)
Nummer: 08sep-086
Geslacht: m
Bijzonderheden: geen


Nummer: 08aug-153
Geslacht: M
Bijzonderheden: Kan waarschijnlijk niet (goed) vliegen.


Nummer: 08sep-188
Geslacht: V
Bijzonderheden: geen

En dat waren de bewoners van hok 11. Dan heb ik nog een foto van een nieuwe bewoner:


Nummer: Heeft hij nog niet
Geslacht: M
Bijzonderheden: Is nog heel erg angstig.

Moppers

Er zijn weer behoorlijk wat parkietjes geplaatst, maar er zitten er nog genoeg op een baasje te wachten.

Nu zitten er nog:
08sep-004
08sep-043
08sep-044
08oct-034
08jul-175
08sep-086
08dec-127
08nov-125
09jan-005 (nieuw)
09jan-083 (het voorheen nummerloze parkietje)

De rest is allemaal geplaatst. Van de parkietjes die er nog wel zijn en waarvan ik nog geen foto heb zal ik zo snel mogelijk een foto proberen te maken en te plaatsen. Alle hier genoemde parkietjes zijn plaatsbaar.

Edit: er staan ook 4 duidelijke foto's op de DAwebsite (www.dierenambulancedenhaag.nl)

Moppers

Joepie, eindelijk weer een update! En vers van de pers, ik heb de foto's enkele uren geleden gemaakt. Alle grasparkieten zitten nu over 2 groepen verdeeld. Dit zijn alle grasparkieten die we hebben, en ze zijn allemaal plaatsbaar!


Bovenste rij: 08sep-086 M, 09jan-005 V, 08nov-225 V, 08nov-016 V, 09feb-038. Onderste rij: 08jul-175 M, 08dec-127 V.


Van links naar rechts: 08sep-044 M, 08oct-049 V, 08sep-004 V, 09jan-083 M, 08sep-043 V.

Zijn het geen mooierdjes? Wie heeft er nog een plekje voor een (of meer) van deze schatjes?

Marjolein90

Ohh er zitten een paar hele mooie tussen  :-*.. Jammer dat ik geen plek heb en dat den haag ver weg is

Kyrenna

Ik snap echt niet dat 08jul-175 M er nog steeds zit, ik ben helemaal verliefd op dat manneke (voorzover dat via foto's kan natuurlijk)...

...maar ik heb geen ruimte, en al helemaal niet voor een mannetje :( Dan zou ik er gelijk vier mee moeten nemen, of de dames breken de tent af...*dagdroomt verder over eigen woning en parkietenkamer* :)

Caradow

Aub geen reacties in de zin van oww die is mooi maar ik kan/mag niet.. 

Alleen reageren bij serieuze interesse of vragen

Mariss

Ik vroeg me af hoe duur de parkieten nou zijn in het dierenasiel? Ik mag er misschien 1 bij namenlijk en ik heb wel intresse in 1 van de vogels

Jasmin

Meo koste me 5 euro ;)
Zij kwam daar ook vandaan!

Wouter

Citaat van: Moppers op april 19, 2007, 20:09:40
Wat zijn de kosten
De Dierenambulance Den Haag werkt met vastgestelde plaatsingkosten. Voor 1 grasparkiet is dat 5 euro, voor 2 grasparkieten is dat 7,50 (of 8 euro, ben ik even vergeten, in ieder geval een soort 'groepskorting'). Verdere donaties zijn uiteraard welkom, maar niet verplicht.

Gelieve eerst te lezen voortaan.  ;)

Mariss

AAHH
sorry sorry sorry
ik ben een beetje te blij dat het mag van mijn ma dat ik t was vergete sorry mijn excuses

myrthe

Hallo ,

Ik ben nieuw op het forum, ik heb 1 grasparkietje Percy. Hij is tam en ik heb niet het idee dat hij zich verveelt maar ik wil eigenlijk toch een vriendje/vriendinnetje voor 'm zoeken, het zijn immers groepsdieren. Nu lees ik hier dat er in Den Haag opvangparkietjes zitten, het lijkt me heel leuk om zo'n parkietje te adopteren. Nu woon ik echter in Emmen en dan is Den Haag niet echt naast de deur, weten jullie of er misschien een vergelijkbare opvangplek iets meer in de buurt van Emmen is? Heb zo ongeveer alle dierenambulance-sites afgezocht maar kan het niet vinden  :-[

Groetjes Myrthe

Mars

Je zou het even het asiel kunnen vragen. Die kunnen je dan vast wel het adres van ene vogelopvang geven.
Vaak worden parkietjes daar naartoe gebracht.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Bas

in beilen weet ik dat een asiel zit waar de dierenbescherming ze heen brengt, ook vanuit assen

roha

Welkom bij ons op het forum!!  :)

Je kan ook de dierenambulance in jouw buurt bellen en deze vraag bij hun neerleggen. Daar weten ze vast wel meer voor jou.
Succes met het zoeken van een nieuw vriendje  ;D