Parkieten ter adoptie bij Dierenambulance Den Haag

Gestart door Moppers, april 19, 2007, 20:09:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

lovesbudgies

Op dit moment zit er een koppel van 7 parkieten, waarvan er een paar schurftmijt hebben.
Er zitten een paar hele mooie mannetjes bij en ik vond het een erg gezellig stel, maar uiteraard is het voor hun het
leukste om met z'n allen geplaatst te worden.

Daarnaast zat er nog 1 knalgele parkiet apart, hij/zij (weet ik niet meer) was heel groot maar niet Engels,
en erg mooi.

Of deze parkieten al plaatsbaar zijn dat weet ik niet, maar ze kunnen wel gereserveerd worden voor het geval
dat ze plaatsbaar worden.

Moppers

Momenteel zitten er behoorlijk wat grasjes, maar ze zijn allemaal (nog) niet plaatsbaar. Een groep van 5 wordt behandeld voor schurftmijt, een los popje krijgt medicijntjes voor moeilijkheden met ademhalen. Dat popje is we een ontzettend leuk parkietje. Als je voor haar hokje gaat staan en je kletst tegen haar, kijkt ze eerst een paar minuten de kat uit de boom. Dan gaat ze terugkletsen, tetteren, twieten. Bang voor handen is ze totaal niet, maar ze kwam niet op mijn vinger zitten.

Als je wil weten of er al parkieten plaatsbaar zijn, bel dan 070-3282828.

Moppers

Ik heb hier lang over nagedacht, maar ik wil bij deze vragen of er een slotje op dit topic mag.

Er zitten nog steeds regelmatig grasparkieten, valkparkieten, zebravinkjes, kanaries, kwartels en andere kooi- en volierevogels ter adoptie bij Dierenambulance Den Haag. Hoewel ik er nog steeds met plezier vrijwilliger ben en hoop dat ik er in 2011 weer meer tijd voor heb, ben ik het niet 100% eens met de manier waarop de verzorging van de vogels gebeurt. Ik als vogelliefhebber verwacht meer, zou graag zien dat in de vogelkamer net als de kattenkamers bepaalde protocollen gelden, maar dat zit er niet in. Ik zal me voor de vogeltjes blijven inzetten en zal erom blijven vragen dat de vogeltjes dezelfde aandacht en toewijding krijgen als de katten. Totdat ik dat voor elkaar heb, voel ik me er echter niet prettig genoeg bij om de grasparkieten hier individueel te promoten.

Wil je een parkietje adopteren en ben je in de gelegenheid hiervoor naar Den Haag te reizen, bel dan met Dierenambulance Den Haag op 070-3282828 om te vragen wat er op dat moment voor (plaatsbare) vogels zitten.
Voor meer informatie over de ambulance- en hospitaaldienst kan je kijken op www.dierenambulancedenhaag.nl. Let wel, de pagina met plaatsbare dieren is vaak niet up-to-date wat betreft de vogels.