de een bang en de ander niet

Gestart door sas1324, april 19, 2007, 18:50:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sas1324

We hebben onze nieuwe parkietjes Coco en Jip nu een maand en na veel geduld zijn ze nog steeds niet echt tam. Bij Jip begint het nu te komen, hij gaat niet altijd op je hand zitten maar meestal wel als hij in een speelbui is. Hij is sowieso de meest ondernemende van de twee en klimt en klautert ondersteboven overal aan ;) Ook laat hij zich aaien, dan gaat hij met zijn oogjes dicht zitten. Maar Coco is gewoon echt bang. Zodra je hand in de buurt komt doet hij alles om die te ontwijken, hij deinst achteruit en als hij wegklimt in zijn kooi gaat Jip er soms achteraan waardoor hij ook niet meer wil.
Gelukkig zijn ze wel heel klef met elkaar dat is wel heel leuk om te zien. Het is ook voor het eerst dat we er twee hebben dus das ook even wennen natuurlijk.

Zijn er nog tips?

Dit zijn ze trouwens:



Berichtjes samengevoegd.
Foto's mogen alleen geplaatst worden indien het een vraag verduidelijkt. Om je parkietjes te showen kun je uiteraard gebruik maken van de fotoalbums ;). Gr. Ingrid

Mars

Tips? Met de zoekfunctie zul je ze wel vinden.

De belangrijkste: heb geduld.

Een andere, die bij mij goed werkt, neem ze af en toe even apart als dat mogelijk is.

Groeten en... het is nog maar een maand.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

sas1324

We hebben ook wel geduld hoor, we laten ze gewoon lekker vogel zijn ook :)
Maar je leest zoveel op sites van als je ze pas hebt: na 1 dag dit, na 2 dagen dat, na een week zijn ze niet
meer bang, na nog een week komen ze wel bij je. Maar als dat dan niet zo is ga je weleens twijfelen :) Omdat je ze makkelijker tam
krijgt als ze jong zijn, maar ze worden nu steeds ouder :)

Mars

Ik snap het: ik heb nu na vijf weken een vogeltje dat denkt dat ie een goudvis is, zo is hij naar adem an het happen van angst als hij bij mij zit. Zelfs ik ga dan twijfelen of alles goed is.

Maar ik weet ook dat de meeste parkietjes gewoon wat meer tijd nodig hebben dan twee weken. Probeer gewoon veel aandacht aan ze te geven, niet een paar dagen over te slaan en dan komt alles goed. Het ene vogeltje is het andere niet en dat is heel mooi! Des te meer voldoening geeft het straks als je parkietjes wel tam zijn en dan gaat echt lukken!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

sas1324

Dank jullie wel voor de geruststellingen in elk geval :)

Is het wel verantwoord om ze eens te laten losvliegen in de woonkamer vanavond? Met veiligheidsmaatregelen uiteraard. Volgens mij willen ze graag, ze doen vliegoefeningen in de kooi haha.  ::)