paringsdrang

Gestart door vriendje, april 18, 2007, 19:36:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vriendje

Hallo Allemaal,

Onze parkiet tico heeft altijd al een `plastic` parkietje in zijn kooi gehad. Nu heeft hij daar altijd gewoon mee gespeeld, maar nu is dat omgeslagen in een extreme vorm van paringsdrang.

De meest tijd is hij bezig met de verzoring van zijn plastic-vriendje. Kusjes en voedsel geven, heen-en-weer slepen en uiteraard paren  :-*, waardoor het normale contact met ons steeds minder wordt. Hij kan zelfs aggressie vertonen als wij het plastic-vriendje willen weghalen, of verplaatsen. Bij het verschonen van het waterbakje moeten we al oppassen voor onze handen.

Nu kunnen wij natuurlijk het `vriendje`gewoon weghalen, maar dat vinden wij ook weer zo zielig. Hij is dan namelijk de gehele dag aan het zoeken... .en zelf zouden wij het ook niet leuk vinden als onze vriend weggehaald wordt.

Hoe kunnen we dit nu het beste oplossen???


Mars

Zo te horen heeft Tico behoefte aan een echt vriendje of vriendinnetje. Kun je daar niet beter over nadenken?
Zelf zou ik denk ik het nepvriendje weghalen omdat hij daar aggressief van wordt. En dan hopen dat hij de liefde niet in een ander speeltje gaat zoeken.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..